Anvelope de iarna sau all-season: care sunt mai bune in Romania?

- Ce este o anvelopa speciala de iarna?
- Ce este o anvelopa all-season?
- Ce inseamna o anvelopa de vara, omologata pentru iarna?
Chiar daca iarna a inceput, inca sunt destui soferi care nu si-au montat anvelopele de iarna. De fapt, acum, mai mult ca in oricare alta luna din an, vanzatorii de cauciucuri vand pneuri dedicate sezonului rece in nestire. Dar ce este mai bine sa-ti cumperi pentru conditiile din Romania: de iarna sau all-season?
Ce este o anvelopa speciala de iarna?
Un pneu destinat circulatiei pe timp de iarna este un pneu care are mai multe caracteristici optimizate in acest sens. In primul rand, este realizat dintr-un material cu o compozitie diferita fata de unul pentru vara, adica este un material care ramane moale la temperaturi negative si isi pastreaza elasticitatea. In al doilea rand, este un cauciuc care are un profil special gandit pentru a oferi o aderenta mai mare in conditii de iarna. Iarna inseamna carosabil umed, carosabil acoperit de polei sau zapada, dar si carosabil uscat. Aici vorbim de o suprafata de rulare cu blocuri mai distantate, care sa poata "sapa" in zapada, dar si cu niste santuri special gandite pentru a evacua apa in scopul evitarii acvaplanarii. In concluzie, este o anvelopa special gandita pentru functionare cand este frig afara, din toate punctele de vedere.
Ce este o anvelopa all-season?
Este un cauciuc pe care il putem folosi atat iarna, cat si vara. Materialul utilizat in realizarea anvelopei este unul mai mult apropiat de pneurile speciale de iarna, adica isi pastreaza elasticitatea bine cand e frig afara. Dar acest lucru inseamna ca vara profilul se va uza mai repede... Pe langa materialul din care este fabricat, aproape identic cu cel al unui pneu de iarna, o anvelopa all-season are si un profil anume. In general, este un profil mixt, atat de iarna, cat si de vara. Majoritatea pneurilor mixte au profil de iarna, cu blocuri distantate pentru aderenta pe zapada in mijloc si blocuri apropiate, atat pentru o mai buna aderenta cand e cald, cat si pentru a pastra un nivel de zgomot redus. Dar sunt si anvelope care, pur si simplu au jumatate din profil de iarna si jumatate de vara. Cert este ca suprafata de rulare este dezvoltata ca sa ofere aderenta in orice conditii.
Ce inseamna o anvelopa de vara, omologata pentru iarna?
MICHELIN CrossClimate este prima anvelopa de vara omologata pentru iarna. Adica este ca un pneu all-season, dar ceva mai diferit. De exemplu, materialul din care este facuta aceasta anvelopa e identic cu cel al pneurilor strict de vara. Insa profilul are niste trasaturi unice, astfel incat sa asigure conditii optime de rulare indiferent de anotimp. Spre deosebire de cauciucurile all-season, CrossClimate a primit un design inovativ. Profilul este unul in V, care la prima vedere pare de vara, special pentru evacuarea apei. Insa, spre deosebire de un cauciuc strict de vara, CrossClimate are blocurile mai distantate, ca sa ofere aderenta si pe zapada. Totul sta numai in profilul anvelopei, nu in material, care este unul cu adevarat reusit, deoarece este si silentios vara, a primit indicativ maxim la testele de aderenta pe carosabil uscat, iar iarna se descurca exact ca un cauciuc all-season. Mai exact, un asemenea tip de pneu e mai bun dintr-un singur motiv ca unul all-season: daca unul all-season se descurca multumitor vara si iarna, dar numai atat, un pneu precum CrossClimate se va descurca impecabil vara si multumitor iarna.
In ce caz sunt mai bune anvelopele de iarna?
In mod ideal, perfect, toate masinile din Romania, o tara cu doua anotimpuri clare, vara si iarna, ar trebui sa avem seturi de anvelope distincte, fiecare specializat pe un sezon. Ca sa avem mereu, indiferent de conditii, o aderenta si franare bune. Dar pentru ca nu traim intr-o lume perfecta, putem sa avem si anvelope all-season. Insa exista unele categorii de automobile pentru care este musai sa avem cauciucuri speciale de iarna, nu all-season, nu de vara omologate pentru iarna, niciun compromis. De exemplu, masinile mari si grele. Precum sunt SUV-urile sau monovolumele mari. Fiind masini grele, inertia este pe masura, asa ca vrei o aderenta buna in orice moment. Mai sunt si automobilele performante, ale caror soferi le conduc ceva mai sportiv si cand pe jos este ud, mazga sau polei. Nici aici nu trebuie sa facem vreun compromis. Ideal este sa nu facem nicicand, dar in cazurile acestor automobile sunt sanse mult mai mari sa produci un accident din cauza aderentei scazute.
Si mai este un caz in care trebuie sa avem anvelope speciale de iarna. De exemplu, daca locuim intr-o zona montana, unde iarna e mai lunga, sau intr-o zona in care autoritatile nu prea curata soselele. Adica daca traim intr-un loc in care avem conditii de iarna timp mai indelungat, polei, gheata, zapada, mazga, indiferent de masina condusa trebuie sa avem pneuri de iarna.
Cand sunt bune anvelopele all-season?
Daca traim intr-un oras mare, unde strazile se curata destul de bine si gheata este mereu inlaturata cu solutii, dar si daca avem o masina din clasa mica sau medie, putem apela si la anvelope all-season. De fapt, am recomanda pneurile de vara, omologate pentru iarna, ca macar intr-un sezon sa aveti aderenta optima. In general, la oras, iarna se simte ca si cum ar fi scurta, deoarece ninge de cateva ori, se curata, dupa care se topeste si ramane doar umezeala. Adica pentru conditii de iarna destul de slabe si rare, putem monta lejer anvelopele all-season. Aceste pneuri sunt cele mai bune pentru bucuresteni, de exemplu, care nu au loc unde sa depoziteze inca un set suplimentar si care in afara de cateva zile in care ninge abundent si autoritatile sunt luate prin surprindere, nu au nevoie de aderenta extrema pe care o ofera cauciucurile de iarna pe gheata sau zapada. Iar acest tip de anvelope este si o metoda prin care poti face o economie de pret.
In concluzie, totul este sa-ti cunosti bine masina. Daca stii ca circuli in conditii de iarna ocazional, ia pneurile de vara, omologate pentru iarna. Daca vei conduce in zone inzapezite, cu conditii de iarna agresive, la munte, sau in localitati mici unde nu se deszapezesc drumurile, sau daca ai o masina grea, indiferent de conditiile de drum, trebuie sa ai anvelope de iarna. Evident, daca tii la siguranta ta.
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Aparatoare galerie evacuare opel astra g 1.6 16v benzina 40 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
-
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei


