Care sunt cele mai bune anvelope de iarna si cum sa le alegem foarte usor?

Care sunt cele mai bune anvelope de iarna si cum sa le alegem foarte usor?
  • Cum alegem anvelope premium
  • Cum alegem anvelope medii
  • Cum alegem anvelope low-cost
Distribuie pe Facebook

La fiecare inceput de iarna se intampla doua chestii in randul soferilor: se inghesuie la vulcanizari si sa-si cumpere anvelope pentru sezonul rece. Daca la vulcanizari e simplu si o alegi pe cea mai apropiata de casa, la anvelope e ceva mai greu. Si mereu apare intrebarea: care sunt cele mai bune anvelope de iarna?

Marcile premium

Nu poate nimeni contesta ca anvelopele produse de marci premium sunt cele mai bune de pe piata. Si este si simplu de inteles de ce producatori precum Michelin, Nokian, Pirelli, Bridgestone sau Dunlop au cele mai bune pneuri. Deoarece investesc foarte mult in dezvoltare, in realizarea de materiale noi performante, in teste indelungate in orice conditii si in fabrici de ultima generatie. Nu degeaba si costul este pe masura, acesti producatori avand si cele mai scumpe cauciucuri de iarna de pe piata...

Dar dintre acesti producatori, care are cele mai bune anvelope? Teoretic, raspunsul sta in unele teste realizate de specialisti sau de diverse institutii de stat din Germania sau Statele Unite. Insa niciodata nu iese acelasi model castigator, doi ani la rand, niciodata acelasi brand, ceea ce ridica semne de intrebare asupra "sponsorizarilor" testelor din partea unui anumit producator.

Cum alegem anvelopele de iarnaMichelin Alpin 5

Rezultatele testelor de anvelope pot fi un mijloc de comparatie, dar nu poate avea sub nicio forma relevanta 100%. De fapt, fiecare dintre cei 5-6 producatori de anvelope premium se bate cu pumnul in piept ca este cel mai bun la ceva. Fie la o anumita dimensiune de pneu, fie la un anumit tip, la vanzari sau la cine stie ce alta bazaconie. Si nimeni nu poate contesta...

Parerea noastra e ca vorbim de o concurenta umar la umar in domeniul anvelopelor premium si ca diferentele sunt minime. Asadar, daca ai o masina ceva mai scumpa si iti doresti siguranta si performanta suprema, nu ramane decat sa iti alegi un brand si sa cumperi dimensiunea potrivita. Oricum, masina ta a venit din fabrica echipata cu un anumit model din motive de... marketing, sa spunem. Asta nu inseamna ca daca o vei incalta cu pneuri de la concurenta nu se va comporta la fel.

Cum alegem anvelopele de iarnaNokian WR D4

Cum alegem anvelopele de iarnaPirelli SottoZero

Anvelope din gama medie

Majoritatea dintre noi insa nu isi permit un set nou de anvelope pentru iarna marca Michelin sau Bridgestone. Asa ca ne uitam la cele din gama medie, adica anvelope realizate de producatori cunoscuti, dar accesibile. Marci precum Kleber, BF Goodrich, Hankook, Fulda, Toyo si multe altele sunt branduri in general detinute de un producator premium, fie de Michelin (Kleber si BF Goodrich), fie de Pirelli sau Bridgestone.

Aceste anvelope pentru segmentul mediu sunt realizate cu materiale bune, dar nu asa de calitative precum cele premium, nu sunt testate indelung si nici nu vor avea o longevitate in exploatare asa de mare. De fapt, daca sunt anvelope medii, e normal sa fie cu o treapta mai jos cam la orice capitol fata de cele premium, nu degeaba si costa asa de putin.

In cazul anvelopelor de genul acesta, alegerea o putem face destul de usor uitandu-ne la brandul-mama. Adica daca preferam Michelin dar nu ne permitem, o sa cumparam Kleber. Daca ne place marca Bridgestone, putem cumpara Firestone. Si daca preferam Continental, o sa cumparam marca acccesibila a acestora, Barum sau Matador. Toate sunt marci de incredere, toate au dimensiunile similare si costa cam la fel.

Cum alegem anvelopele de iarnaMatador Sibir Snow

Anvelopele low-cost

Sub cauciucurile accesibile sunt cele foarte ieftine. Dar aceastea nu degeaba sunt ieftine: vor rezista mult mai putin, au materiale de slaba calitate in compozitie ceea ce va duce la o franare mai anevoioasa si la o aderenta scazuta, nu au fost testate in conditii de carosabil uscat, umed, ploaie, zapada, gheata si asa mai departe, iar metoda de fabricare este una cu o linie de asamblare ce lasa de dorit. Dar si pretul este pe masura: la aceiasi bani poti cumpara un set de 4 anvelope low-cost sau 2 din gama medie.

In segmentul cel mai ieftin majoritatea anvelopelor sunt de productie asiatica si au parte de cele mai slabe cotatii pe etichetele impuse de Uniunea Europeana, adica la nivelul de zgomot, la franarea pe asfalt umed si la economia de carburant. Aici intra circa 70 de marci diferite care par a fi aparut peste noapte. De la Aurora si Mentor, la Champiro, Delinte, Sonny, Flamingo, Haida, Kelly sau LingLong.

Unicul avantaj al acestor anvelope este pretul foarte mic. De exemplu, un pneu Michelin Alpin 5 si un LingLong de aceeasi dimensiune, costa unul 420 de lei si altul 168 de lei. Ghiciti voi care, cum...

Spre ghinionul nostru, al tuturor, numarul romanilor care nu sunt in bani este destul de mare. Asa ca aceste anvelope se vand ca painea calda in Romania. Dar daca tot cumparam anvelope de o calitate slaba, macar nu strica sa stim cum sa le alegem...

Cum alegem anvelopele de iarnaLingLong Winter Hero

Ei bine, trebuie sa stii ca TOATE anvelopele acestea no-name facute in China, Taiwan, Thailanda, Malaezia sau Vietnam au profilul copiat de la anvelope premium sau din segmentul mediu. Asa ca nu trebuie decat sa te uiti la niste anvelope mai scumpe, sa cauti profilul in poze pe internet si sa gasesti un profil similar la niste cauciucuri ieftine. Daca tot nu ai informatii despre materiale, despre teste sau despre rezistenta in timp, macar sa alegi niste anvelope cu profilul copiat de la unele de calitate, care au beneficiat de toate aceste avantaje.

Cum alegem anvelopele de iarnaComforser Winter

In concluzie, lucrurile sunt destul de clara: daca vrei anvelope premium de iarna, nu te lua dupa cine stie ce teste sponsorizate de cel care a iesit pe prima pozitie. Fara indoiala si concurenta are niste teste in care produsele sale au iesit castigatoare! Oricum, la acest nivel nu se fac compromisuri si toate sunt testate milioane de kilometri inainte sa iasa pe piata. Asadar, alege ce iti place.

Daca ai bani mai putini si vrei anvelope medii, ia-te dupa compania-mama si alege cauciucurile brandului mai accesibil. Sau, daca vrei, dupa designul profilului, in V sau asimetric, cum crezi tu ca te descurci la capitolul intuitie.

Iar daca nu vrei sa bagi bani multi in anvelope, dar totusi vrei niste gume noi, ieftine, apeleaza la niste marci no-name, dar care au profilul unor anvelope de calitate. Ideal ar fi sa va spunem ca TREBUIE sa va luati cu totii Michelin Alpin sau Pirelli SottoZero, dar realitatea este ca nu toata lumea isi permite asemenea anvelope.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Cum alegem anvelopele de iarna
mai multe