Care sunt cele mai bune anvelope de iarna si cum sa le alegem foarte usor?
- Cum alegem anvelope premium
- Cum alegem anvelope medii
- Cum alegem anvelope low-cost
La fiecare inceput de iarna se intampla doua chestii in randul soferilor: se inghesuie la vulcanizari si sa-si cumpere anvelope pentru sezonul rece. Daca la vulcanizari e simplu si o alegi pe cea mai apropiata de casa, la anvelope e ceva mai greu. Si mereu apare intrebarea: care sunt cele mai bune anvelope de iarna?
Marcile premium
Nu poate nimeni contesta ca anvelopele produse de marci premium sunt cele mai bune de pe piata. Si este si simplu de inteles de ce producatori precum Michelin, Nokian, Pirelli, Bridgestone sau Dunlop au cele mai bune pneuri. Deoarece investesc foarte mult in dezvoltare, in realizarea de materiale noi performante, in teste indelungate in orice conditii si in fabrici de ultima generatie. Nu degeaba si costul este pe masura, acesti producatori avand si cele mai scumpe cauciucuri de iarna de pe piata...
Dar dintre acesti producatori, care are cele mai bune anvelope? Teoretic, raspunsul sta in unele teste realizate de specialisti sau de diverse institutii de stat din Germania sau Statele Unite. Insa niciodata nu iese acelasi model castigator, doi ani la rand, niciodata acelasi brand, ceea ce ridica semne de intrebare asupra "sponsorizarilor" testelor din partea unui anumit producator.
Rezultatele testelor de anvelope pot fi un mijloc de comparatie, dar nu poate avea sub nicio forma relevanta 100%. De fapt, fiecare dintre cei 5-6 producatori de anvelope premium se bate cu pumnul in piept ca este cel mai bun la ceva. Fie la o anumita dimensiune de pneu, fie la un anumit tip, la vanzari sau la cine stie ce alta bazaconie. Si nimeni nu poate contesta...
Parerea noastra e ca vorbim de o concurenta umar la umar in domeniul anvelopelor premium si ca diferentele sunt minime. Asadar, daca ai o masina ceva mai scumpa si iti doresti siguranta si performanta suprema, nu ramane decat sa iti alegi un brand si sa cumperi dimensiunea potrivita. Oricum, masina ta a venit din fabrica echipata cu un anumit model din motive de... marketing, sa spunem. Asta nu inseamna ca daca o vei incalta cu pneuri de la concurenta nu se va comporta la fel.
Anvelope din gama medie
Majoritatea dintre noi insa nu isi permit un set nou de anvelope pentru iarna marca Michelin sau Bridgestone. Asa ca ne uitam la cele din gama medie, adica anvelope realizate de producatori cunoscuti, dar accesibile. Marci precum Kleber, BF Goodrich, Hankook, Fulda, Toyo si multe altele sunt branduri in general detinute de un producator premium, fie de Michelin (Kleber si BF Goodrich), fie de Pirelli sau Bridgestone.
Aceste anvelope pentru segmentul mediu sunt realizate cu materiale bune, dar nu asa de calitative precum cele premium, nu sunt testate indelung si nici nu vor avea o longevitate in exploatare asa de mare. De fapt, daca sunt anvelope medii, e normal sa fie cu o treapta mai jos cam la orice capitol fata de cele premium, nu degeaba si costa asa de putin.
In cazul anvelopelor de genul acesta, alegerea o putem face destul de usor uitandu-ne la brandul-mama. Adica daca preferam Michelin dar nu ne permitem, o sa cumparam Kleber. Daca ne place marca Bridgestone, putem cumpara Firestone. Si daca preferam Continental, o sa cumparam marca acccesibila a acestora, Barum sau Matador. Toate sunt marci de incredere, toate au dimensiunile similare si costa cam la fel.
Anvelopele low-cost
Sub cauciucurile accesibile sunt cele foarte ieftine. Dar aceastea nu degeaba sunt ieftine: vor rezista mult mai putin, au materiale de slaba calitate in compozitie ceea ce va duce la o franare mai anevoioasa si la o aderenta scazuta, nu au fost testate in conditii de carosabil uscat, umed, ploaie, zapada, gheata si asa mai departe, iar metoda de fabricare este una cu o linie de asamblare ce lasa de dorit. Dar si pretul este pe masura: la aceiasi bani poti cumpara un set de 4 anvelope low-cost sau 2 din gama medie.
In segmentul cel mai ieftin majoritatea anvelopelor sunt de productie asiatica si au parte de cele mai slabe cotatii pe etichetele impuse de Uniunea Europeana, adica la nivelul de zgomot, la franarea pe asfalt umed si la economia de carburant. Aici intra circa 70 de marci diferite care par a fi aparut peste noapte. De la Aurora si Mentor, la Champiro, Delinte, Sonny, Flamingo, Haida, Kelly sau LingLong.
Unicul avantaj al acestor anvelope este pretul foarte mic. De exemplu, un pneu Michelin Alpin 5 si un LingLong de aceeasi dimensiune, costa unul 420 de lei si altul 168 de lei. Ghiciti voi care, cum...
Spre ghinionul nostru, al tuturor, numarul romanilor care nu sunt in bani este destul de mare. Asa ca aceste anvelope se vand ca painea calda in Romania. Dar daca tot cumparam anvelope de o calitate slaba, macar nu strica sa stim cum sa le alegem...
Ei bine, trebuie sa stii ca TOATE anvelopele acestea no-name facute in China, Taiwan, Thailanda, Malaezia sau Vietnam au profilul copiat de la anvelope premium sau din segmentul mediu. Asa ca nu trebuie decat sa te uiti la niste anvelope mai scumpe, sa cauti profilul in poze pe internet si sa gasesti un profil similar la niste cauciucuri ieftine. Daca tot nu ai informatii despre materiale, despre teste sau despre rezistenta in timp, macar sa alegi niste anvelope cu profilul copiat de la unele de calitate, care au beneficiat de toate aceste avantaje.
In concluzie, lucrurile sunt destul de clara: daca vrei anvelope premium de iarna, nu te lua dupa cine stie ce teste sponsorizate de cel care a iesit pe prima pozitie. Fara indoiala si concurenta are niste teste in care produsele sale au iesit castigatoare! Oricum, la acest nivel nu se fac compromisuri si toate sunt testate milioane de kilometri inainte sa iasa pe piata. Asadar, alege ce iti place.
Daca ai bani mai putini si vrei anvelope medii, ia-te dupa compania-mama si alege cauciucurile brandului mai accesibil. Sau, daca vrei, dupa designul profilului, in V sau asimetric, cum crezi tu ca te descurci la capitolul intuitie.
Iar daca nu vrei sa bagi bani multi in anvelope, dar totusi vrei niste gume noi, ieftine, apeleaza la niste marci no-name, dar care au profilul unor anvelope de calitate. Ideal ar fi sa va spunem ca TREBUIE sa va luati cu totii Michelin Alpin sau Pirelli SottoZero, dar realitatea este ca nu toata lumea isi permite asemenea anvelope.
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Vw passat gmo 2017 11900 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €