Ce alegi? Anvelope noi no-name sau anvelope second-hand de firma?

Ce alegi? Anvelope noi no-name sau anvelope second-hand de firma?
  • Anvelopa de vara trebuie sa aiba minim 4 mm ca sa fie utilizata
  • Pneurile no-name nu sunt testate deloc inainte de vanzare
  • Cauciucurile second-hand premium, o solutie de compromis
Distribuie pe Facebook

Anvelopele sunt, fara doar si poate, cele mai importante elemente de siguranta ale automobilului. Daca nu ai anvelopele potrivite se pot intampla o groaza de probleme, de la accidente usoare, pana la unele foarte grave. Insa soferii se confrunta cu o dilema: ce fel de anvelope sa cumpere? Adica la aceiasi bani gasesti pneuri noi de la firme necunoscute, dar si anvelope second-hand de la producatori consacrati. Care sunt mai bune?

Ti-ai cumparat o masina second-hand care nu are anvelope prea grozave. Sau, mai bine zis, are anvelope de iarna iar acum suntem in iulie si urmeaza temperaturi de 39 de grade. Si te mai intereseaza si siguranta rutiera. Asa ca vrei sa cumperi niste anvelope mai bune, dar nu te dau afara banii din casa. Ce faci?

Pentru o dimensiune obisnuita pe 15-16 inch, o anvelopa noua ieftina incepe de la 200 de lei. Vorbim de firme necunoscute sau de slaba calitate, dar sunt anvelope noi-noute, cu garantie. La aceiasi bani gasesti pneuri second-hand de la producatori premium, adica Michelin, Bridgestone, Pirelli, Dunlop sau Continental, insa vin fara garantie, au o vechime de 2-3 ani si profil ramas de 4-6 mm.

Aici intervine dilema soferului: ce sa cumpar de banii pe care ii am? Ideal ar fi ca toata lumea sa aiba anvelope premium noi. Insa nu toata lumea si le permite. Asa ca pretentiile scad si trebuie sa faci un compromis de bugetul pe care ti-l permiti. Cumperi anvelope noi, dar de la niste firme necunoscute, sau cumperi anvelope second de la un producator de renume? Ce avantaje si dezavantaje are fiecare?

Anvelopele noi de la producatorii mai slabi sau chiar no-name, cu siguranta, sunt realizate din materiale de slaba calitate. Ceea ce confera o aderenta scazuta mai ales pe carosabil umed, iar din cauza profilului ne-studiat indelung si testat, franarea va avea de suferit. Uzura este cu siguranta una mare, adica longevitatea unui pneu ieftin nu se poate compara cu cea a unuia scump.

Exista insa si avantaje ale anvelopelor noi: au garantie, adica daca se intampla ceva, pneul ti se va schimba. In plus, materialul fiind nou, fabricat in acelasi an in care vrei sa le cumperi, sansele sa faci o pana sunt mai mici decat daca ai circula cu o anvelopa care are profil injumatatit.

La randul lor, anvelopele premium second-hand, au fost gandite pentru performanta, adica franare si aderenta bune. Cand erau noi. Daca au fost intretinute bine si uzura este decenta, adica profilul ramas este de peste 5 mm in cazul anvelopelor de vara, aceste performante s-au pastrat. Riscul de pana este insa mai mare, iar lipsa garantiei este si ea un dezavantaj.

Unii soferi au impresia ca anvelopele noi sunt mult mai bune la franare si aderenta decat unele second-hand. Daca vorbim de acelasi tip de cauciuc, de la acelasi producator, este foarte adevarat acest lucru. Insa daca vom compara pneuri no-name noi cu unele de firma second-hand, dar intretinute, rezultatele ar fi in avantajul pneului second-hand.

Degeaba cumparam anvelope noi de la marci dubioase, bucurandu-ne ca avem cauciucuri noi-noute pe masina, pentru ca acestea se vor comporta execrabil in momente de urgenta. Producatorii mici, fie fura un profil de la un producator cunoscut, fie realizeaza unul propriu, insa aceste profile nu ofera o suprafata de rulare optima, materialele fiind de slaba calitate iar testele de anduranta in diverse conditii lipsesc cu desavarsire. In ceea ce priveste comportamentul, niste anvelope, fie ele si uzate, de la un producator cunoscut, vor fi mult mai bune.

Trebuie retinut ca anvelopele, indiferent de felul lor, de marca, de uzura, se comporta toate la fel in conditii normale de trafic. Adica atata timp cat noi circulam normal, franam normal fara sa bruscam si nu ne aventuram pe viraje ca la curse, o anvelopa de 100 de lei se va comporta la fel ca una de 500 de lei. Totul se rezuma insa in acel unic moment de urgenta in care chiar avem nevoie de aderenta si franare maxima. Multi spun ca un pneu nou de 200 de lei face acelasi lucru ca si unul de 1000 de lei. Asa este, pana in clipa in care iti sare in fata un caine si vrei sa-l ocolesti. Anvelopele de calitate iti vor permite o franare mai buna si o aderenta maxima, fara ca sa pierzi controlul masinii, in timp ce o anvelopa no-name te va pune la grea incercare. Totul se rezuma la o clipa de neatentie sau urgenta, cand esti obligat sa franezi si trebuie sa ai anvelopele cele mai bune.

In concluzie, ideal ar fi sa-ti cumperi anvelope noi de la producatori premium sau medii. Daca nu iti permiti, nu cumpara anvelope noi necunoscute, deoarece mai rau faci. Cauta mai degraba niste anvelope second-hand de firma, care sa aiba minimum 5 mm profil si o vechime de maximum 2-3 ani. Acestea iti vor oferi o aderenta mai buna si te vor tine la fel de mult.

Distribuie pe Facebook
mai multe