Ce inseamna, de fapt, o anvelopa de iarna de calitate inalta?
- Testare indelungata
- Design inovator al suprafetei de rulare
- Materiale de ultima generatie
Foarte multi soferi din Romania nu stiu de ce aceeasi dimensiune de anvelopa are preturi diferite la diversi producatori si prefera sa cumpere pneul cel mai ieftin. Insa exista niste motive bine intemeiate pentru care unele cauciucuri de pe piata au un pret ridicat. Iata un exemplu.
Vom lua ca exemplu unele din cele mai bune anvelope de iarna pe care le poti cumpara in Romania, modelul MICHELIN Alpin. Este un model consacrat ajuns deja la cea de-a 5-a generatie care a confirmat in diverse teste realizate de autoritati in domeniu din Germania si nu numai faptul ca este una din cele mai bune anvelope din lume. Dar de ce ar da soferul roman mai multi bani pe o asemenea anvelopa, in loc sa-si cumpere un model mai ieftin?
Testare indelungata
Un producator urias cum este MICHELIN isi permite sa scoata pe piata produse de calitate, testate in prealabil. Fiecare model de anvelopa este testata de producator in diferite conditii, de laborator, de pista pentru testare si de trafic real. Dar aici vorbim de teste care insumeaza milioane de kilometri, inainte ca pneul sa fie scos pe piata. Or, un producator de cauciucuri mai mic nu va avea niciodata mijloacele necesare unor testari atat de riguroase.
Michelin investeste peste 650 de milioane de euro anual in cercetare si dezvoltare. Pe langa studiile, analizele, experimentele si testele realizate in laborator, dar si pe pista, Michelin realizeaza si teste pentru consumatori. Grupul organizeaza anual aproximativ 75.000 de teste pentru consumatori. In acest fel, pot fi obtinute informatii pretioase, bazate pe un numar mare de situatii reale.
In total, distantele parcurse in cadrul testelor de rulare, uzura si anduranta realizate de Michelin insumeaza intr-un an 1,8 miliarde de kilometri, ceea ce echivaleaza cu inconjurul pamantului la fiecare 12 minute.
Materiale de ultima generatie
In investitia deloc mica mentionata mai sus intra si descoperirea de diverse compozitii bazate pe cauciuc menite sa ofere mai multa siguranta anvelopelor. Adica materiale care sa fie mai longevive, mai aderente si mai rezistente in orice conditii. Ultima noutate in cazul celor de la Michelin se numeste Innovative Tread Compound.
Pentru aderenta sporita pe suprafete umede in timpul iernii, compusul de cauciuc trebuie sa contina un procent crescut de siliciu.
Pentru prima data, Michelin a adaugat la o anvelopa de iarna elastomeri functionali la compusul de cauciuc al benzii de rulare. Acesta noua tehnologie poarta numele de Innovative Tread Compound.
Scopul acestor elastomeri functionali este acela de a creste uniformitatea compusului de cauciuc cu un continut mai mare de siliciu. In acest fel, constructorul de anvelope a putut imbunatati aderenta anvelopei pe suprafete acoperite cu zapada, mentinand totodata o eficienta energetica sporita.
Noul compus din cauciuc se bazeaza pe cea de-a patra generatie a tehnologiei Helio Compound. Cauciucul contine ulei de floarea soarelui, care permite anvelopei sa functioneze eficient la temperaturi scazute.
Design inovator al suprafetei de rulare
In timp ce foarte multi producatori reutilizeaza mereu acelasi profil si aceleasi materiale din care este realizata o anvelopa, Michelin cauta sa imbunatateasca in continuu atat calitatea materialului, cat si designul suprafetei de rulare pentru un plus de performanta. Si prin performanta ne referim la aderenta in orice conditii, dar si la eficienta energetica (consum redus de carburant).
Anvelopa MICHELIN Alpin 5 dispune de canale adanci, un design directional, blocuri de profil speciale si un procent de goluri cu 17% mai mare comparativ cu generatia anterioara de anvelope. Datorita profilului directional cu blocuri de profil speciale si canale adanci, anvelopa este extrem de aderenta pe zapada. Canalele laterale evacueaza apa si reduc riscul de acvaplanare.
O alta tehnologie este efectul de „gheara”. Lamelele se comporta ca niste adevarate gheare care adera la suprafata de rulare, optimizand tractiunea. Acest efect este cu atat mai eficient cu cat numarul lamelelor cu forma inovatoare este mai mare. Comparativ cu anvelopa precedenta, MICHELIN Alpin 5 are cu 12% mai multe canale, cu 16% mai multe lamele si un procent de goluri cu 17% mai mare.
Designul nou al lui Alpin 5 are si un profil cu lamele auto-blocante. Adica in momentul franarii, sau cand soferul misca volanul, lamelele de pe suprafata de rulare nu se misca asa de mult ca la alte pneuri, crescand manevrabilitate pe orice suprafata.
In concluzie, suprafata de rulare a acestei anvelope a fost gandita in cele mai mici detalii: ofera aderenta buna pe carosabil uscat, umed sau zapada, evacueaza apa ca sa evite acvaplanarea si contribuie la o manevrabilitate sporita datorita blocurilor autoblocante (lamele).
Pachet complet
Majoritatea anvelopelor de pe piata au unul sau doua criterii la care exceleaza. Michelin reuseste sa scoata pe piata anvelope care ofera un pachet complet de criterii la care exceleaza. Filosofia marcii de a oferi consumatorului un pneu fara compromisuri se numeste MICHELIN Total Performance. Adica este cumul de calitati indelung testate la care anvelopa raspunde foarte bine. Acesta este si cazul modelului MICHELIN Alpin 5, care se descurca excelent la capitolul aderenta pe carosabil umed, uscad sau acoperit de zapada, dar are si o longevitate buna, in timp ce profilul reuseste sa fie unul silentios, iar economia de carburant sa fie maxima.
MICHELIN Pilot Alpin, gama de performanta absoluta
In timp ce modelul Alpin 5 poate fi "incaltat" de orice autoturism cu rezultate optime pe timp de iarna, vehiculele mai exigente au nevoie de ceva mai mult. Asa cum vara sunt necesare niste anvelope de performanta, care imbunatatesc experienta de condus, asa se intampla si iarna, cand ai nevoie atat de viteza, dar si de aderenta, manevrabilitate si siguranta. Pentru acele automobile performante exista gama MICHELIN Pilot Alpin.
Performantele gamei Pilot Alpin vin din banda de rulare cu caneluri adanci si cu un numar ridicat de nervuri si lamele, care se traduc printr-o franare si tractiune mai bune pe zapada si gheata. Pilot Alpin mai are si tehnologia StabiliGrip, adica lamele adanci, proiectate in trei dimensiuni, pozitionate la unghiuri diferite, ceea ce asigura mai multe nervuri pentru o tractiune imbunatatita, spargerea stratului de apa si contactul anvelopei cu suprafata uscata, dar si o rigiditate sporita a blocurilor de profil. Asta inseamna ca vom avea o manevrabilitate optimizata si precizie in conducere.
Gama de performanta mai are un avantaj: compozitia pneului Helio Compound 3G. Vorbim aici de cea de-a 3-a generatie a amestecului de cauciuc Heliocompund, o formula noua pa baza de siliciu si care contine ulei de floarea soarelui pentru a creste aderenta la temperaturi negative.
In concluzie, MICHELIN Pilot Alpin are o compozitie similara cu cea oferita de Alpin 5, dar un design al suprafatei de rulare gandit special pentru optimizarea performantelor, avand in vedere ca si dimensiunile anvelopelor sunt mai mari.
Acum stii de ce anvelopele performante sunt mai scumpe
Un producator care investeste milioane si milioane de Euro anual in dezvoltare, care vine mereu cu un design si compozitii de cauciuc noi, care face teste indelungi in conditii reale si care foloseste cele mai scumpe si mai bune materiale existente pe glob, nu are cum sa vanda produse la acelasi pret ca un producator de rand. Anvelopele accesibile nu au parte de toate aceste lucruri. Nu spune nimeni ca nu sunt bune sau ca nu iti vor oferi siguranta pe zapada sau polei. La mers obisnuit, diferentele sunt minore. Insa toate aceste teste, toti acei bani investiti si toata aceasta tehnologie de ultima ora isi spun cuvantul intr-o fractiune de secunda, cand trebuie sa franezi de urgenta sau intr-o situatie de viata si de moarte. In acele clipe in care trebuie sa franezi urgent, e bine ca masina ta sa fie echipata cu cele mai bune anvelope pe care le puteai cumpara.
Afla mai multe despre anvelopele Michelin pe www.Michelin.ro
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Opel corsa 1.2i 2003 499 € Opel corsa s-d 1,3 cdti 95 cp impecabil fara elemente... 4500 € Renault laguna 1.9dci 130 cp , xenon navi clima pilot 2007 2190 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7990 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei
- Capac janta oe ford focus c-max 2003-2007 16" 1317880 165 Lei 0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei 0445124015 538884015 5801453888r 0986435663 bosch injector... 750 Lei
- 0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Jante nissan qashqai, qasqai, juke, leaf, pulsar, 16”,... 2000 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Mazda cx-5 2,2 2017 16900 €
- 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Opel astra 1.4 2010 5700 €
- Peugeot 307 sw peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica... 11000 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15890 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw polo benzinar 2011 3500 € 0445110339 9687068980 av2q9f593aa 0986435172 bosch injector... 300 Lei Saab 9-3 2.0t 175cp anniversary xenon clima piele euro 4 2006 2490 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 € 0445110589 33800-2a610 0445110588 bosch injector hyundai kia... 600 Lei
- 0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Cablaj injectoare audi a4 b7 2.0 tdi a6 c6 bre blb passat b6... 100 Lei
- A6650170121 a6650170321 r04601d ejbr02601z delphi injectoare... 500 Lei 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 €