Ce inseamna, de fapt, o anvelopa de iarna de calitate inalta?

- Testare indelungata
- Design inovator al suprafetei de rulare
- Materiale de ultima generatie
Foarte multi soferi din Romania nu stiu de ce aceeasi dimensiune de anvelopa are preturi diferite la diversi producatori si prefera sa cumpere pneul cel mai ieftin. Insa exista niste motive bine intemeiate pentru care unele cauciucuri de pe piata au un pret ridicat. Iata un exemplu.
Vom lua ca exemplu unele din cele mai bune anvelope de iarna pe care le poti cumpara in Romania, modelul MICHELIN Alpin. Este un model consacrat ajuns deja la cea de-a 5-a generatie care a confirmat in diverse teste realizate de autoritati in domeniu din Germania si nu numai faptul ca este una din cele mai bune anvelope din lume. Dar de ce ar da soferul roman mai multi bani pe o asemenea anvelopa, in loc sa-si cumpere un model mai ieftin?
Testare indelungata
Un producator urias cum este MICHELIN isi permite sa scoata pe piata produse de calitate, testate in prealabil. Fiecare model de anvelopa este testata de producator in diferite conditii, de laborator, de pista pentru testare si de trafic real. Dar aici vorbim de teste care insumeaza milioane de kilometri, inainte ca pneul sa fie scos pe piata. Or, un producator de cauciucuri mai mic nu va avea niciodata mijloacele necesare unor testari atat de riguroase.
Michelin investeste peste 650 de milioane de euro anual in cercetare si dezvoltare. Pe langa studiile, analizele, experimentele si testele realizate in laborator, dar si pe pista, Michelin realizeaza si teste pentru consumatori. Grupul organizeaza anual aproximativ 75.000 de teste pentru consumatori. In acest fel, pot fi obtinute informatii pretioase, bazate pe un numar mare de situatii reale.
In total, distantele parcurse in cadrul testelor de rulare, uzura si anduranta realizate de Michelin insumeaza intr-un an 1,8 miliarde de kilometri, ceea ce echivaleaza cu inconjurul pamantului la fiecare 12 minute.
Materiale de ultima generatie
In investitia deloc mica mentionata mai sus intra si descoperirea de diverse compozitii bazate pe cauciuc menite sa ofere mai multa siguranta anvelopelor. Adica materiale care sa fie mai longevive, mai aderente si mai rezistente in orice conditii. Ultima noutate in cazul celor de la Michelin se numeste Innovative Tread Compound.
Pentru aderenta sporita pe suprafete umede in timpul iernii, compusul de cauciuc trebuie sa contina un procent crescut de siliciu.
Pentru prima data, Michelin a adaugat la o anvelopa de iarna elastomeri functionali la compusul de cauciuc al benzii de rulare. Acesta noua tehnologie poarta numele de Innovative Tread Compound.
Scopul acestor elastomeri functionali este acela de a creste uniformitatea compusului de cauciuc cu un continut mai mare de siliciu. In acest fel, constructorul de anvelope a putut imbunatati aderenta anvelopei pe suprafete acoperite cu zapada, mentinand totodata o eficienta energetica sporita.
Noul compus din cauciuc se bazeaza pe cea de-a patra generatie a tehnologiei Helio Compound. Cauciucul contine ulei de floarea soarelui, care permite anvelopei sa functioneze eficient la temperaturi scazute.
Design inovator al suprafetei de rulare
In timp ce foarte multi producatori reutilizeaza mereu acelasi profil si aceleasi materiale din care este realizata o anvelopa, Michelin cauta sa imbunatateasca in continuu atat calitatea materialului, cat si designul suprafetei de rulare pentru un plus de performanta. Si prin performanta ne referim la aderenta in orice conditii, dar si la eficienta energetica (consum redus de carburant).
Anvelopa MICHELIN Alpin 5 dispune de canale adanci, un design directional, blocuri de profil speciale si un procent de goluri cu 17% mai mare comparativ cu generatia anterioara de anvelope. Datorita profilului directional cu blocuri de profil speciale si canale adanci, anvelopa este extrem de aderenta pe zapada. Canalele laterale evacueaza apa si reduc riscul de acvaplanare.
O alta tehnologie este efectul de „gheara”. Lamelele se comporta ca niste adevarate gheare care adera la suprafata de rulare, optimizand tractiunea. Acest efect este cu atat mai eficient cu cat numarul lamelelor cu forma inovatoare este mai mare. Comparativ cu anvelopa precedenta, MICHELIN Alpin 5 are cu 12% mai multe canale, cu 16% mai multe lamele si un procent de goluri cu 17% mai mare.
Designul nou al lui Alpin 5 are si un profil cu lamele auto-blocante. Adica in momentul franarii, sau cand soferul misca volanul, lamelele de pe suprafata de rulare nu se misca asa de mult ca la alte pneuri, crescand manevrabilitate pe orice suprafata.
In concluzie, suprafata de rulare a acestei anvelope a fost gandita in cele mai mici detalii: ofera aderenta buna pe carosabil uscat, umed sau zapada, evacueaza apa ca sa evite acvaplanarea si contribuie la o manevrabilitate sporita datorita blocurilor autoblocante (lamele).
Pachet complet
Majoritatea anvelopelor de pe piata au unul sau doua criterii la care exceleaza. Michelin reuseste sa scoata pe piata anvelope care ofera un pachet complet de criterii la care exceleaza. Filosofia marcii de a oferi consumatorului un pneu fara compromisuri se numeste MICHELIN Total Performance. Adica este cumul de calitati indelung testate la care anvelopa raspunde foarte bine. Acesta este si cazul modelului MICHELIN Alpin 5, care se descurca excelent la capitolul aderenta pe carosabil umed, uscad sau acoperit de zapada, dar are si o longevitate buna, in timp ce profilul reuseste sa fie unul silentios, iar economia de carburant sa fie maxima.
MICHELIN Pilot Alpin, gama de performanta absoluta
In timp ce modelul Alpin 5 poate fi "incaltat" de orice autoturism cu rezultate optime pe timp de iarna, vehiculele mai exigente au nevoie de ceva mai mult. Asa cum vara sunt necesare niste anvelope de performanta, care imbunatatesc experienta de condus, asa se intampla si iarna, cand ai nevoie atat de viteza, dar si de aderenta, manevrabilitate si siguranta. Pentru acele automobile performante exista gama MICHELIN Pilot Alpin.
Performantele gamei Pilot Alpin vin din banda de rulare cu caneluri adanci si cu un numar ridicat de nervuri si lamele, care se traduc printr-o franare si tractiune mai bune pe zapada si gheata. Pilot Alpin mai are si tehnologia StabiliGrip, adica lamele adanci, proiectate in trei dimensiuni, pozitionate la unghiuri diferite, ceea ce asigura mai multe nervuri pentru o tractiune imbunatatita, spargerea stratului de apa si contactul anvelopei cu suprafata uscata, dar si o rigiditate sporita a blocurilor de profil. Asta inseamna ca vom avea o manevrabilitate optimizata si precizie in conducere.
Gama de performanta mai are un avantaj: compozitia pneului Helio Compound 3G. Vorbim aici de cea de-a 3-a generatie a amestecului de cauciuc Heliocompund, o formula noua pa baza de siliciu si care contine ulei de floarea soarelui pentru a creste aderenta la temperaturi negative.
In concluzie, MICHELIN Pilot Alpin are o compozitie similara cu cea oferita de Alpin 5, dar un design al suprafatei de rulare gandit special pentru optimizarea performantelor, avand in vedere ca si dimensiunile anvelopelor sunt mai mari.
Acum stii de ce anvelopele performante sunt mai scumpe
Un producator care investeste milioane si milioane de Euro anual in dezvoltare, care vine mereu cu un design si compozitii de cauciuc noi, care face teste indelungi in conditii reale si care foloseste cele mai scumpe si mai bune materiale existente pe glob, nu are cum sa vanda produse la acelasi pret ca un producator de rand. Anvelopele accesibile nu au parte de toate aceste lucruri. Nu spune nimeni ca nu sunt bune sau ca nu iti vor oferi siguranta pe zapada sau polei. La mers obisnuit, diferentele sunt minore. Insa toate aceste teste, toti acei bani investiti si toata aceasta tehnologie de ultima ora isi spun cuvantul intr-o fractiune de secunda, cand trebuie sa franezi de urgenta sau intr-o situatie de viata si de moarte. In acele clipe in care trebuie sa franezi urgent, e bine ca masina ta sa fie echipata cu cele mai bune anvelope pe care le puteai cumpara.
Afla mai multe despre anvelopele Michelin pe www.Michelin.ro
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Carlig remorcare electric ford focus 4 combi/break/variant... 900 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
-
Calculator motor ecu renault captur (2013-2017) 0.9 tce h4b... 439 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Bara fata vw golf 7 facelift 2017 2018 2019 500 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Calculator motor bosch opel zafira 0 281 013 593 / 0281013593... 750 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Dezmembrari opel astra h 1.4 88kw 120cp euro 4⭐⭐⭐⭐⭐✅
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
Scaun stanga fata volkswagen vw golf 7 [2012 - 2017] 1.6 tdi clha 1000 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
-
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
Inel senzor, abs skoda octavia ii combi (1z5) (2004 - 2013)... 60 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
-
Vw transporter tdi 2009 9350 €
Dezmembrari citroen berlingo fab. 2007 1.9 d 51kw 69cp euro 4...
Interior complet europa (fete usi cu lumini... 4000 Lei
-
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei


