Ce piese auto se strica dupa o vacanta in aglomeratia de pe Valea Prahovei?

Cum e sa pleci impreuna cu turma de bucuresteni spre Valea Prahovei si sa faci 5 ore pana la Predeal, adica putin peste 100 de kilometri? Asta se intampla negresit in vacanta de iarna, mai ales inainte de Sarbatori. Insa, aceste drumuri lungi, bara la bara, pe langa nervii produsi de asteptare si de indiferenta autoritatilor care mint ca ne fac autostrada, mai fac ceva probleme: in special la masina. Pentru ca, orice ai face, o vacanta spre munte in perioada asta ne produce pagube la buzunar. Iata cateva exemple.
1. Ambreiaj
De ce isi doreste tot mai multa lume o masina cu transmisie automata? Ca sa scape de miile de pedale pe care le face la ambreiaj in aglomeratie. Fie ca esti in oras, la ora de varf, pentru ca d-na Firea nu a investit nimic in infrastructura sau locuri de parcare, fie ca esti pe DN1 printre alte 5000 de vehicule cu soferi mintiti de toate partidele ca li se va face autostrada spre munte, in ambele cazuri piciorul tau stang va face sport. Pentru ca va trebui sa chinui ambreiajul cu mii de apasari in circulatia care se face cu viteza melcului. Insa apasarile acestea repetate de ambreiaj il si uzeaza. Nu putine sunt masinile trase pe dreapta in drum spre munte, in aglomeratie, pentru ca au incins ambreiajele. Pleci de pe loc, opresti in 5 metri si tot asa, vreme de cateva ore. Ambreiajul se incinge, incepe sa alunece, iar daca esti ghinionist se poate chiar crapa. Daca esti un norocos cu o masina mai noua, vei ajunge fara probleme la destinatie, dar uzura facuta asupra discului de ambreiaj intr-o vacanta aglomerata spre munte pe DN1 este echivalenta cu uzura produsa intr-un an cu folosire normala.
2. Frane
Tot de la mersul bara la bara, cu plecari si opriri dese, automobilele uzeaza prematur si franele. Mai ales ca vorbim de un drum spre munte, cu portiuni virajate si coborari pe serpentine. Franele se uzeaza si in aglomeratie, dar si cand prindem ceva portiuni libere. Deoarece soferii din Romania nu sunt destul de educati incat sa circule in coloana cursiv. Soferii din Romania accelereaza brusc cand vad ca au 100 de metri liberi in fata, dupa care franeaza brusc. Iar pleaca, iar franeaza. Daca insa ar circula cu o viteza mai mica, dar constanta, tot randul de masini s-ar deplasa constant. Franarile dese si agresive uzeaza discurile si placutele. Iar coborarile in coloana de la munte, cand tii piciorul pe frana permanent, le uzeaza si mai mult.
3. Scut motor
Dupa ce ca nu avem sosele spre munte, odata ajunsi in statiuni precum Predeal, Sinaia sau Poiana Brasov, ne dam seama ca nu avem nici locuri de parcare. Si ghici ce face turistul roman disperat dupa 5 ore de stat in blocaje pe DN1, dornic sa ajunga cat mai repede pe pista cu placa sau sa manance o ciorba calda de vacuta. Parcheaza unde il taie capul, unde nu e voie, pe zapada, pe borduri, iar daca are SUV, crede ca are cel mai mare Jeep din lume si se urca in locuri imposibile. Asa se face ca zonele turistice de parcare sunt extrem de aglomerate si decorate cu scuturi rupte, ornamente si chiar bare de protectie lasate amintire de soferii care au parcat in off-road.
4. Faruri
Farurile au cel mai mult de suferit iarna, nu doar in vacanta, ci si in oras. Dar atunci cand plecam spre munte, viteza este mai mare, iar farurile se strica si mai repede. La ce ne referim aici? Ne referim la faptul ca sosele sunt acum pline de nisip, sare si solutie anti-derapanta. Cand circulam in coloana, la viteza mica, sau cand circulam chiar si la viteze mai mari, dar avem alte masini in fata, toata mizeria de pe carosabil ajunge pe masina noastra. Parbrizul il curatam cu solutie si din stergatoare, insa particulele mai mari, precum nisip, sare, se comporta ca un smirghel pentru faruri. Dupa o vacanta la munte in perioada aceasta aglomerata, nu trebuie sa te mire ca farurile s-au matuit si ca sticla nu mai este asa de transparenta ca inainte. Acest lucru poate fi prevenit daca montam pe faruri o folie protectoare care se curata usor si care poate fi schimbata daca se matuieste, pastrand sub ea sticla curata.
5. Suport motor
Pornirile multe si dese impuse de un drum care dureaza 5 ore pana la Predeala mai fac si alte pagube. Mai ales la masinile mai vechi si cu uzura multa, eventual si cu motor diesel care are volanta grea. Pornirile de pe loc si franarile dese, de ordinul sutelor intr-o ora, forteaza suportii motorului. Daca un suport era crapat, cu siguranta acum va ceda. Un motor diesel este greu, motiv pentru care are si niste suporti masivi, dar de la fortarea repetata, suportii incep sa se slabeasca. Mai ales cand soferul isi pierde rabdarea si incepe sa dea drumul la ambreaj mai agresiv. E bine ca dupa o calatorie in care am abuzat de ambreiaj si frane sa verificam si suportii de motor. Cel putin, daca atunci cand ne intoarcem de la munte vedem ca motorul trepideaza suplimentar cand il oprim, e clar ca suportii au cedat.
Nu o sa vorbim aici si de zecile de cazuri intalnite pe DN1 cu masini trase pe dreapta din care ies aburi, semn ca de la mersul bara la bara motorul s-a incins. E clar ca acel motor avea deja niste piese stricate, fie termostatul, fie pompa de apa sau ventilatoarele de racire. Pentru ca romanii inca detin multe vechituri si nu vor sa investeasca bani in ele ca sa le faca perfect functionale. Ci am mentionat niste probleme care apar fara sa faca discriminare, la toate masinile. Pe langa timpul irosit, pe langa banii aruncati pe fereastra pe carburantul consumat aiurea, este interesant cum minciunile politicienilor mai fac niste victime colatarele: este vorba de vehiculele noastre. Stricate doar ca stau in aglomeratie infernala, fara sa le luam in calcul pe cele din sant sau infipte in copac din cauza lipsei de infrastructura rutiera.
-
Moto cross bemi nitro 250cc off road new janta 19 1500 €
Downpipe vw golf 5, golf 6 gti 2.0 k03 (03-12) 799 Lei
Motocicleta nitro 250cc dirtbike hurricane v2 19/16 599 €
-
Atv nitro 49cc avenger prime 6 miniquad cu agatatoare de remorca 499 €
Comercializam cross 607 noi 125cc kxd moto ro 545 €
Atv 125cc kxd grizzly 006c- roti 8 import germania, garantie 1 an 849 €
-
Atv-uri pentru adulti si copii fara permis import germania,... 700 €
650 euro db-608 bemi germany 0km 125cc lichidare stoc 670 €
New hummer 8 grizzly cutie cu 3 trepte forta +revers automat 750 €
-
Motocicleta loncin 125cc automata livrare rapida 700 €
Cros bemi gt-k 125 pro j17 telescoape inversate model 2020 720 €
Motocicleta cross nitro 14/12 nrg65 gtr 599 €
-
Bmw 320 320d 2006 5850 €
Super moto cross noi 0km bemi orion 200cc off road 2020 pret... 999 €
Atv kxd python 502t pentru copii 400 €
-
New hummer junior 50 automatic bemi livrare gratis ! 339 €
Bemi ro comercializeaza midi moto cbr55 copii speed bike... 560 €
Sistem de evacuare vw golf 5 (2003-2007) golf 6 (2008-2013)... 969 Lei
-
Motocros bemi 609 enduro 125cc noi 2021 720 €
Moto cross 125cc dirt bike db-612a junior j14 e-starter pret... 500 €
Atv nitro dragon 502t, motor de 49cc , pentru copii, nou cu... 400 €
-
Atv 125cc 2wd hummer2bmw 7 automatic revers nou 459 €
Atv 150cvt bemi ro mania 0 km plus carlig remorca pret real ! 1449 €
Motocicleta cross alfarad 250cc tornado 1900 €
-
Sc comercializeaza moto db orion noi 125cc noi cu factura 670 €
Bemi 608 kxdmoto 125cc neu aus germany 670 €
Atv kxd motors pro warrior lemon 3g8-3 viteze+revers 1200 €
-
Atv nitro madox 49cc pentru copii produs nou 599 €
Atv 125cc 2wd supercover 7 automatic + revers 630 €
Atv 125cc bemi 0km new grizzly automatic 2wd 4x2 680 €
-
Cros db-609 125cc j17 telescoape inversate noi germania 720 €
New db 608 limited cross atv bemi kxd-moto pret real ! 670 €
Moto cross bemi 110cc dirt bike - db-502 j10" electrostarter 362 €
-
Atv nitro motors warrior rs-8 led 3g8-3 viteze+revers 1200 €
Atv bemi 0km poket speed 199eur livrare gratis 199 €
Lichidare stoc 2020 atv bemi 125 m7 automat germany 0km pret real 630 €


