Ce se poate intampla daca ai prea putin aer in anvelope?

Ce se poate intampla daca ai prea putin aer in anvelope?
  • Presiunea optima a cauciucurilor este extrem de importanta
  • O presiune prea mica afecteaza longevitatea anvelopei dar si comportamentul masinii
  • Verifica anvelopele masinii lunar si neaparat inainte de a porni la drum lung
Distribuie pe Facebook

Putini soferi stiu ca presiunea optima a unei anvelope este extrem de importanta. Acest fapt este sustinut de toate statisticile care arata ca doua treimi din conducatorii auto europeni ruleaza cu anvelope la o presiunea prea mica. Desi este un lucru trecut de multe ori cu vederea, in acest fel se expun la mai multe riscuri care pot duce la accidente.

In primul rand, trebuie sa stii ca o presiune prea mica afecteaza longevitatea anvelopei. Daca aceasta are o presiuni cu doar 20% mai mica decat nivelul recomandat, randamentul kilometric scade cu acelasi procentaj. In plus, o presiune prea mica determina cresterea nivelului de presiune in zona umerilor, care afecteaza la randul sau atat forma cauciucului, cat si durata sa de viata datorita uzarii rapide si premature.

In al doilea rand, daca anvelopele masinii tale nu sunt umflate cat trebuie, masina ta nu va fi la fel de manevrabila si va consuma mai mult combustibil. Spre exemplu, daca ai o presiune prea mica pe axa din fata, masina va subvira, iar daca ai o presiune prea mica pe axa din spate, masina va supravira. In acelasi timp, daca anvelopele sunt rulate cu cel putin un bar sub nivelul recomandat, acestea pot exploda.

O presiune redusa inseamna o suprafata de contact mai mica pe carosabil umed, si un risc crescut de aparitie a fenomenului de acvaplanare. Cu cat presiunea este mai mica, cu atat sansele de a pierde controlul pe carosabil umed sunt mai mari.

Pentru a te asigura ca anvelopele masinii tale au presiunea corecta, verifica-le lunar si neaparat inainte de a porni la drum lung. Presiunea optima este inscrisa ori pe cauciuc, ori pe stalpul masinii, sau pe capacul de la rezervor, si dureaza maxim 5 minute sa verifici si sa umfli anvelopele, daca este necesar.

Nu in ultimul rand, tine minte ca este foarte important sa verifici si roata de rezerva. Nu ai vrea sa faci pana de cauciuc si sa ai rezerva dezumflata. Cu totii ne-am lovit de aceasta situatie cel putin o data, si stim ca sentimentul care te incearca in acele momente nu este tocmai placut...cum nu sunt nici cuvintele care iti ies pe gura.

Distribuie pe Facebook
mai multe