Cinci secrete ale filtrelor de aer din masina ta

Cinci secrete ale filtrelor de aer din masina ta
  • Filtrele de aer sunt de diferite forme si din diverse materiale
  • Toate au insa acelasi scop: sa nu lase particule mari sa intre in motor odata cu aerul
  • Schimbul acestei componente se poate face si anual, dupa caz
Distribuie pe Facebook

Care este scopul unui filtru de aer, la ce interval de timp il schimbam, dar si cum il alegem pe cel mai bun pentru masina noastra, ei bine... toate aceste secrete, dar si altele in randurile de mai jos.

  • Ce este un filtru de aer si ce face el?

Nimic mai simplu de-atat. Primul element al unui traseu de admisie, filtrul de aer al unei masini este disponibil in diferite forme si din diverse materiale, montat sau nu in propria carcasa de plastic.

Indiferent insa ca vorbim de unul din carton ori burete, dreptunghiular sau rotunjit, scopul filtrului de aer este intotdeauna acelasi: de a nu lasa particule mai mari de cativa microni sa intre in motor odata cu aerul.

  • Filtrul de aer, necesar sau optional?

Chiar daca un motor ar prefera sa nu traga aer prin filtru, tehnic vorbind, ei bine... crede-ne pe cuvant atunci cand iti spunem ca o astfel de componenta este mai mult decat necesara.

Desigur, nu este nevoie sa ne crezi pe cuvant. Mai ales ca te poti convinge si la urmatoarea schimbare de filtru, atunci cand vei vedea cu proprii ochi ce murdarii si-ar fi putut face loc spre propulsorul tau.

  • La ce interval de timp schimbam filtrul de aer?

In orasele suprasaturate de praf, precum minunatul Bucuresti, este recomandat ca filtrul de aer sa fie inlocuit cel putin o data pe an, indiferent de numarul de kilometri parcursi.

Motivele sunt cat se poate de simple: odata ce s-a murdarit, un filtru va avea majoritatea porilor infundati. Drept urmare, drumul aerului catre motor va fi blocat. Concluzia? Propulsorul tau va cere mai mult carburant.

  • Inlocuirea filtrului de aer; cum se face?

Filtrul de aer este pozitionat astfel incat sa fie usor de inlocuit de catre orice persoana, amator sau profesionist. Asadar, respectiva operatiune nu necesita neaparat o vizita la service.

Tot ce trebuie sa faci este sa ridici - de obicei - carcasa de culoare neagra care ascunde filtrul de aer, sa il introduci pe cel noul in locul componentei vechi, iar apoi prinzi la loc clemele pe care le-ai scos la primul pas.

  • Sfaturi pentru alegerea unui filtru de aer

Pe scurt, exista doua posibilitati mari si late. Prima se refera la persoanele care vor doar un filtru de aer pentru carcasa originala a masinii. Acestea pot apela la orice magazin de piese auto.

Apoi avem persoanele vor sa monteze un filtru de aer sport. In cazul de fata, oferta este mai variata, iar preturile sunt mai mari. Exista insa si o problema: prea putine modele care sa se potriveasca cu carcasa originala a masinii.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 8 Noiembrie 2016