Condusul cu viteza mica pe ultima banda - prostie sau legalitate?
Sunt soferi in tara asta de o prostie iesita din comun. I-am vazut in repetate randuri pe sosele facand aceeasi greseala: sa mearga cu viteza redusa, chiar daca aceasta era viteza legala, pe banda a doua. De exemplu, prin localitati strabatute de o sosea europeana cu doua benzi, unde limita este 50 de km/h...
Chiar daca este greu de crezut, sunt multi soferi care au un comportament absolut idiot si foarte riscant in trafic. In momentul in care vad o masina de politie, indiferent ca este parcata, ca este de la locala sau ca este trasa intr-o curte, au prostul obicei sa franeze. Si merg pe ultima banda cu 40 la ora, speriati de bombe, crezand ca ii ia radarul...
Mai sunt acei soferi comunisti, cu sechele de pe vremea lui nea Nicu, care nu tin cont de banda pe care se afla si respecta intocmai viteza legala. Adica daca limita este 50, ei merg cu 49 pe ultima banda, ca respecta legea si, in mintea lor, nu incalca nimic...
Cu alte cuvinte, sunt tot felul de soferi care, din prostie sau exces de zel tampit se incapataneaza sa mearga pe ultima banda, parca avand alergie la prima banda. Este oare corect ce fac ei?
In primul rand, daca soseaua are doua benzi, e bine de stiut ca prima banda este pentru circulatie iar a doua sau a treia sunt pentru depasiri. Ca pe autostrada. Asadar, orice sofer care foloseste exclusiv ultima banda incalca legea. Dar trebuie stiut si ca aceasta obligatie are si niste motive legate de siguranta: daca toate masinile ar merge numai pe ultima banda, la fel pe ambele sensuri, riscul ca sa se produca o coliziune frontala intre doua masini este urias. Mai ales daca nu exista parapeti despartitori... In schimb, daca esti pe prima banda si pierzi controlul, poti sa ajungi in sant sau pe camp... Pentru ca prea multi copaci nu mai sunt pe marginea drumului oricum.
Pe langa faptul ca e mai sigur sa circuli pe prima banda, pe langa faptul ca asa impune si recomanda Codul Rutier, mai exista un motiv pentru care, daca circuli cu viteza redusa pe ultima banda, esti de-a dreptul bou. Si anume, este un risc urias pentru alti soferi din spatele tau.
Daca tu circuli cu 70 in Otopeni pe ultima banda, acolo unde limita este 70, crezand ca respecti legea si ca altceva nu conteaza, afla ca poti produce mai multe victime omenesti decat daca ai circula cu 300 la ora. Cum asta?
Daca un sofer merge incet pe ultima banda si apar alte masini din spate care vor sa-l depaseasca, pe unde o vor face? Prostul ramane pe banda de viteza, iar vitezomanul din spate vrea sa-l depaseasca prin dreapta, evident, dupa mai multe flashuri si claxoane care nu au ajutat la nimic. Dar ghici ce: prima banda este ocupata de cateva masini care circula legal... Nervi acumulati, loc putin, e doar un pas pana la o greseala sau o prostie care duce la pierderea controlului.
Si ce daca limita este 70 la ora? Daca eu sunt tampit si inconstient si vreau sa merg cu 100 pe acolo, de ce nu ma lasi? De ce ma faci sa crosetez si sa risc un accident? Treaba mea daca primesc amenda si raman fara carnet... Faptul ca tu blochezi o banda de viteza, destinata depasirilor, face mai mult rau, pentru ca-i obligi pe cei din spate sa te depaseasca prin dreapta, cand le-ai putea, in schimb, oferi o banda libera ca sa se duca in voia lor... Cine stie, poate le naste nevasta, poate trebuie sa ajunga cu o urgenta la spital. Cine esti tu ca sa le blochezi accesul?
In concluzie, daca circuli pe ultima banda incet si ii blochezi pe altii care vor sa mearga mai tare, incalci legea si esti inconstient. Mai bine mergi pe prima banda, unde esti in siguranta, nu te claxoneaza nimeni si nu incurci pe nimeni la randul tau. Pana la urma, dincolo de legi si regulamente, in trafic e vorba de omenie si respect... Si sa nu incurcam pe nimeni, ba, din contra, sa-i ajutam, inseamna respect.
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Audi q5 quatro 2017 23800 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei