Cum se conduce un diesel: cand e mai bine sa schimbi treapta, la 2000 sau la 4000?

- Treapta se schimba la peste 2000 rpm
- Condusul pe autostrada curata motorul
- Folosirea unei motorine de calitate face diferenta
Romania a devenit dupa anii 2000 o tara in care masinile pe motorina sunt mai numeroase ca cele pe benzina. Mai ales daca luam in calcul si vehiculele utilitare, cele de transport persoane sau marfuri. Cat despre soferi, cei care conduc o masina diesel zi de zi sunt foarte numerosi, insa putini stiu cum se conduce o masina diesel ca sa nu strici motorul.
Daca vizitezi orice service auto din Romania o sa vezi acolo masini pe benzina care au venit pentru intretinere uzuala sau reparatii mecanice banale, dar si masini diesel care sunt acolo sa stea cateva zile bune. In timp ce o masina pe benzina isi petrece in medie 3 ore la un service auto, pentru reparatii la frane, directie sau pentru revizii periodice, o masina diesel petrece la service in medie 32 de ore. Si asta pentru ca, pe langa reparatii uzuale si normale la orice masina, masina diesel are niste probleme mai complicate.
Mecanicii spun ca masinile pe motorina se strica din doua motive: circulatia exclusiva in mediul urban si calitatea proasta a motorinei de la pompele romanesti. Primul motiv, circulatia in oras, duce la viteze mici, la porniri dese si deplasari pe distante scurte, care duc impreuna la aparitia depunerilor. Tot depuneri si arderi incomplete face si motorina de o calitate slaba care se gaseste la pompa in Romania.
Dar ambele motive ar putea fi remediate de soferi, daca i-ar interesa ca masina lor sa aiba o stare cat mai buna si sa viziteze service-ul mai rar. De exemplu, motorina poate fi cumparata de la companii mai bune, care ofera carburant aditivat, pot folosi motorina mai scumpa sau pot utiliza aditivi speciali pentru o ardere completa. Insa pe romani ii intereseaza economia la bani, asadar, nu vor pune carburant mai scump, decat iarna, ca sa nu inghete pe traseu.
Cat despre condusul in mediul urban, si acesta poate fi remediat. Chiar daca ai o masina diesel si nu iesi din oras decat in concediu, iti poti schimba stilul de condus ca sa eviti stricarea pieselor anexe motorului. Cum ar fi supapa EGR, turbocompresor, traseu admisie, filtru de particule si asa mai departe. Ideal ar fi ca la fiecare sfarsit de saptamana sa iesi la drum intins si sa conduci la o turatie de peste 3000 rpm constant. Nu degeaba, strainii care se bucura de autostrazi si in oras nu au probleme cu masinile diesel.
Dar daca nu poti iesi pe autostrada saptamanal, ci doar din cand in cand in decursul unui an, totusi poti face ceva ca sa eviti stricarea motorului diesel. Daca nu stiai, motorul diesel se conduce mai turat. Adica in loc sa schimbi treapta de viteza la 2000 rpm, o poti face la 3000 sau chiar mai mult. Poate nu mereu, dar acolo unde prinzi o zona mai intinsa, poti accelera putin mai tare. Scopul este sa cresti temperatura motorului si a evacuarii, care va arde depunerile. De exemplu, o turatie mai mare inseamna un amestec mai mare de combustibil in camera de ardere, o temperatura crescuta, iar temperatura va inlatura depunerile de pe pistoane, turbina, catalizator, filtru de particule. Cu alte cuvinte, viteza si turatia mare sunt bune.
In mod evident, daca vei conduce mereu un diesel fortandu-l putin la turatii mari, o sa ai si un consum pe masura. Cand tu, de fapt, ti-ai luat masina diesel ca sa ai un consum redus... De asta si insistam sa nu mergi zilnic asa de violent si sa turezi motorul la 4000 rpm, cand el are maxim pe turometru 5000, ci doar din cand in cand. Sau, in mod ideal, sa faci un drum pe autostrada si sa circuli constant cu 3000 de ture.
Foarte multi soferi carora motorul nu le mergea rotund, care aveau consum crescut si care vedeau fum alb pe evacuare, dupa ce au "alergat" ceva mai puternic masina, au scapat de toate aceste probleme. Pentru ca motorina creeaza funingini care se depun peste tot, iar aceste depuneri blocheaza traseul aerului, infunda filtre si fac ca senzorii sa citeasca informatii gresite. In concluzie, daca nu mereu, macar din cand in cand, putina forja a motorului diese nu este deloc rea. Ci poate fi considerata o masura de curatare a traseului intern al motorului.
-
Volan piele cu comenzi + airbag dacia duster nou 1000 Lei
Oglinda usa stanga fata mercedes c-klass w204 1.8 benzina ,... 357 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Turbina 2.8 crd lancia voyager 404 2011-2015 35242159f 803423-1 800 Lei
Furtun intercooler bmw seria 3 e90 e91 e92 e93 2.0 n47 cod :... 357 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
Difuzor amg mercedes benz w205 s205 c-class (14-20) 1289 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Far stanga vw passat b7 uk 250 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Praguri volkswagen passat cc 2008-2012 v2 - maxton design 1000 Lei
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Timonerie, opel zafira a (f75), 1.8 benz, z18xe, 5 vit man... 243 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Bara fata skoda octavia 2 rosie model cu proiectoare 500 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
Scut motor mercedes sl 500 amg r129 sedan 1990 (1295240830) 600 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Supapa reglare presiune, mitsubishi galant 2.0 1996-,l200... 43.91 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
Carcasa volan fiat 500; 735427192 150 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei


