Dotari auto care iti salveaza viata: indicatorul temperaturii exterioare

Dotari auto care iti salveaza viata: indicatorul temperaturii exterioare
Exista niste dotari atat de banale, dar care fac atat de mult! Sunt niste dotari intalnite pe majoritatea masinilor pe care le luam de-a gata, dar daca stim cum sa le utilizam putem avea o siguranta sporita la volan si chiar sa regasim in ele salvarea. Este si cazul banalului senzor de temperatura exterioara.
Distribuie pe Facebook

In anii '90 nu aveau foarte multe masini indicatorul temperaturii exterioare. Insa acum, orice autoturism e dotat cu asa ceva, inclusiv intreaga gama Dacia. Putini sunt soferii care insa stiu ca a cunoaste temperatura exterioara nu este pentru a sti daca poti iesi in tricou sau geaca afara cand ajungi la munte. Ci este pentru informatii mult mai importante care iti pot salva viata.

A cunoaste temperatura exterioara este extrem de folositor in sezonul rece. Mai ales cand te duci la drum intins, unde exista riscul de a se produce polei pe drum. De exemplu, daca te uiti la termometrul care iti arata temperatura de afara si vezi ca temperatura este 0 grade sau mai mica, exista riscul de a se forma polei pe sosea. Daca temperatura este pozitiva, riscul ca poleiul sa existe scade simtitor.

Sa cunosti temperatura de afara iarna iti poate folosi pe drumuri virajate cel mai mult. In aceasta perioada, cand este foarte mare umezeala, de la ploaie si ninsoare, daca stim ca afara este mai frig de 0 grade, inseamna ca poate fi polei, iar in viraje trebuie sa reducem viteza mai mult. Dar daca termometrul ne spune ca este mai cald, putem sa mergem normal, deoarece carosabilul nu va fi alunecos.

Pe un drum lung Bucuresti - Targu-Mures, sa zicem, care iti ia cam 5 ore cu masina, vei trece prin toate formele de relief si vei traversa mai multe temperaturi. De la 5-6 grade la ses, la -3 grade in zonele cu serpentine de munte. Daca te uiti des la termometru, vei stii ca in zonele in care temperatura de afara devine negativa trebuie sa o lasi mai moale. Evident, daca esti un sofer prudent care vrea sa reduca riscurile producerii unui accident.

In aceasta perioada, in care asfaltul se acopera mereu de o pojghita de gheata sau apa, se poate forma polei in orice secunda, daca temperatura e negativa. Un asfalt cu polei poate duce la accidente foarte grave, deoarece nu se vede ca exista pe asfalt, iar soferul pierde controlul intr-o clipita, riscand sa ajunga in sant sau intr-un copac de pe marginea drumului. Fara sa stim, in aceasta perioada au loc sute de accidente, dintre care zeci sunt mortale. Oficial, acele accidente se numesc "neadaptarea vitezei la conditiile meteo". Insa daca soferul ar fi stiut ca se afla intr-o zona cu risc mare de producere a poleiului, poate ca ar fi redus viteza.

Distribuie pe Facebook
mai multe