Ponturi de la samsari: 5 detalii ale masinilor aduse de afara la care sa fim atenti

Ponturi de la samsari: 5 detalii ale masinilor aduse de afara la care sa fim atenti
  • Anunturile auto cu minciuni
  • Seriile de sasiu si motor
  • Dotarile optionale
Distribuie pe Facebook

De cand a fost eliminata TAXA AUTO in ultima sa forma numita Timbru de Mediu, Romania a vazut o "migratie" uriasa de masini aduse din strainatate. Insa nu tot ce zboara se mananca, asa ca masinile aduse de dincolo au si ele problemele lor. De fapt, majoritatea masinilor cu numere straine au hibe.

1. Anunturile auto cu minciuni

Cum recunosti fara sa pleci de acasa o masina proasta? Din descrierea anuntului. De obicei, cand o masina are ceva de ascuns, vanzatorul o lauda peste masura in descrierea anuntului. Sau, pur si simplu, minte. De exemplu, daca ai poze detaliate din interior, poti sa vezi daca masina chiar are clima cum zice vanzatorul sau doar aer conditionat. Poti sa vezi daca are unele optionale pe care le mentioneaza vanzatorul sau nu. Iar daca pui mana pe telefon si-l suni, poti afla daca masina este chiar anul scris acolo sau este mai veche, asa cum au multi obiceiul tampit sa spuna "decembrie 2006" inseamna ca e fabricata in 2007. Nu, masina este 2006. Daca dai de asemenea minciuni, stai cuminte si uita de acea masina.

2. Seriile de sasiu si motor

Desi nu prea se mai fac magarii cu serii poansonate sau motoare schimbate, e bine sa te asiguri ca nu dai de asemenea situatii. Asadar, inainte sa dai banii, verifica seria de sasiu sa fie identica cu cea din acte, la fel si cea de motor. Nu ezita sa le verifici, deoarece, o masina straina este obligata sa faca identificarea la RAR inainte de inmatricularea in Romania. Daca e vreo problema cu o serie, risti sa ramai fara masina si sa nu o mai poti inscrie niciodata. Daca exista probleme la serii sau nu sunt identice cu cele din acte, nu cumpara acea masina sub nicio forma!

5 ponturi de la samsari

3. Actele

Automobilele aduse de afara au o procedura de inmatriculare ceva mai dificila fata de cele care deja sunt inscrise in Romania. Pentru ca e nevoie de ceva mai multe acte. Fiecare tara are propriile documente pe care le emite in vederea instrainarii in alta tara, dar ideea este aceeasi: trebuie sa ai carte si talon in original, document de dobandire (act de vanzare-cumparare, factura), placutele de inmatriculare din tara respectiva. In unele cazuri, cum ar fi masinile din Belgia, este nevoie de intregul talon al masinii. Dar talonul Belgian este impartit in doua, jumatate fiind la organul de inmatriculare de acolo, insa la DRPCIV in Romania ti se cere.

5 ponturi de la samsariBrief mic (talon) din Germania

4. Dotarile optionale

Ca sa-ti dai seama cat a fost de ingrijita o masina te poti uita la cateva aspecte. De la starea tapiteriei, pana la uzura pedalelor. Insa cele mai importante sunt dotarile. De exemplu, verifica tot ce este electric, de la geamuri, la AC, la butoane, functii, absolut tot. Daca sunt unele care nu mai merg, inseamna ca acea masina a trecut prin multe. Niciodata sa nu cumperi o masina careia nu-i merge aerul conditionat si la care nu mai actioneaza compresorul de AC! In cazul masinilor premium cu multe dotari, verifica scaunele electrice, incalzirea in scaune si asa mai departe, sa te asiguri ca cele care sunt greu si scump de reparat merg.

5. Anvelopele

Pe langa starea tehnica a masinii, a motorului si transmisiei, lucruri pe care este bine sa le verifici intr-un service care face si diagnoza de erori, poti afla in cateva secunde daca masina a fost sau nu ingrijita. In tarile din vest nu exista soferi care sa circule cu anvelopele pana cand le ies sarmele, asa cum fac romanii. Si nici cu anvelope vechi sau proaste. Daca vrei sa cumperi o masina adusa de afara, uita-te la anvelope, la DOT-ul de pe ele ca sa vezi cat de vechi sunt si la starea lor. Daca sunt praf, cel mai probabil a fost o masina condusa tot de un conational care nu s-a sinchisit sa investeasca. Aceeasi poveste e si cu franele si alte lucruri marunte si ieftine: daca cele mai mici detalii ridica semne de intrebare, iti dai seama in ce stare se afla piesele cu adevarat scumpe si greu de reparat?

5 ponturi de la samsari

Distribuie pe Facebook
mai multe