Probleme auto care pot aparea pe timp de iarna
- Odata cu iarna vin si problemele la masina
- Elementele vulnerabile pot ceda
- Ai grija la oglinzi, stergatoare, chedere, frane si desigur motor
Iarna este cunoscuta si ca "bucuria copiiilor", insa s-ar putea la fel de bine numi "groaza soferilor". De ce? Ei bine, odata cu frigul vin si problemele la masina, mai exact, la elementele vulnerabile care pot ceda.
Pentru a te asigura ca treci cu bine si de aceasta iarna (in ceea ce priveste masina ta, desigur), ne-am gandit sa iti spunem la ce sa ai grija si ce sa faci, sau sa nu faci, dupa caz, atunci cand temperatura scade cu mult sub 0 grade.
Asadar, in primul rand trebuie sa ai grija la frane. Atunci cand afara este foarte frig, sub orice forma, NU lasa frana de mana trasa peste noapte. Din cauza frigului, placutele si etrierul vor ingheta etans pe disc, si te vei trezi cu o frana blocata complet. Sunt cazuri in care dupa cativa metri aceasta isi da drumul, insa daca sunt inghetate bocna, frecarea dintre placute si discuri va duce la uzarea lor prematura, sau la incalzirea lor peste masura, si implicit la ovalizare.
Daca ai franele blocate, este de preferat sa iei un bidon cu apa fierbine si sa uzi etrierul si cablul, atat cat se poate prin jante. Vei vedea ca incet incet ansamblurile isi revin la normal, iar tu poti sa pleci linistit cu masina.
Al doilea lucru la care trebuie sa ai grija sunt chederele. Umezeala isi face loc peste tot, inclusiv pe chederele de cauciuc. Acestea ingheata, se lipesc de usa, iar cand tu tragi cu putere, dezlipesti in acelasi timp si chederul din pozitia lui initiala.
Astfel, cand se schimba vremea, umezeala intra iar la cheder, de aceasta data si in spatele lui, va ingheta, iar spatiul se va mari. Acest lucru duce la pierderea etanseitatii, inceput de rugina si enervantele scartaituri ale portierelor.
Pentru a nu ajunge in aceasta situatie, cand incepe gerul, ar fi bine sa ungi chederele cu o solutie speciala care contine silicon. Aceasta va impiedica lipirea lor cand vine gerul.
O alta greseala pe care foarte multi conducatori auto o fac, este sa urce in masina fara sa aiba parbrizul dezghetat, curatat de gheata sau sa porneasca la drum cu stergatoarele lipite. In cazul stergatoarelor, nu le folosi daca nu esti sigur ca vor aluneca, doarece motorul electric se poate arde, sau tijele care compun sistemul de stergatoare poate fi fortat si in cele din urma va ceda.
In acest caz, da drumul la dezaburire, si in timp ce motorul merge, iesi afara cu o recleta si curata parbrizul, dezlipeste incet stergatoarele si scutura-le de gheata.
Oglinzile laterale sunt un alt element al masinii care cedeaza sub actiunea frigului. In prima instanta, se aduna apa in spatiul dintre oglinda si carcasa, lipind partea mobila de aceasta din urma. Nu umbla la pozitia oglinzilor laterale inainte sa fie dezghetate complet, deoarece vei risca sa strici motorasul sau rotile dintate din plastic.
Ultimele dar nu cele din urma sunt macaralele geamurilor. Majoritatea dintre noi ne-am confruntat cu aceasta problema si stim ca nu este deloc amuzant sa mergi cu geamul deschis atunci cand afara sunt -20 de grade Celsius. Problemele apar atunci cand gheata lipeste geamul de chedere, iar cand apesi butonul, macaraua nu are puterea sa traga geamul in jos.
Sistemul de macara metalic, in format "foarfeca", este cel mai des intalnit la masini, si este unit de geam prin intermediul unor piese fragile de plastic sau pur si simplu lipit cu silicon. Atunci cand tu te incapatanezi sa deschizi geamul, macaraua forteaza locul in care geamul se uneste cu metalul si piesa de legatura se rupe.
Ce poti sa faci sa nu ajungi in situatia asta? Nimic. Atunci cand este foarte frig afara, evita pe cat posibil sa folosesti geamurile, sau, foloseste-le doar cand vezi ca sunt complet dezghetate, fie de la soare, fie de la sistemul de incalzire al masinii.
Inainte sa inchei, aminteste-ti ca in conditii de iarna, trebuie sa lasi motorul sa mearga putin mai mult la relanti inainte sa pleci la drum, deoarece cand temperatura este foarte mica, uleiul este mai vascos, si ajunge mai greu in partea de sus a motorului.
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei Eleron spoiler hayon volvo v50 ver2 370 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Set doua conducte furtunuri caseta directie servo mazda 3... 300 Lei Eleron spoiler tuning sport ford mondeo 5 mk5 st line zetec... 520 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €