Recomandat sau de evitat: spalarea motorului masinii

De ce ai vrea sa-ti speli motorul masinii? Pentru ca se murdareste si el. Dar ce are daca se murdareste, se strica, merge mai prost? Nu neaparat. Adica exista masini in toata lumea asta care nu au avut motorul spalat vreodata. Pentru ca, sa fim seriosi, motorul este oarecum protejat de capota, nu-l ploua si nu-l murdareste noroiul sau zapada iernii. Poate doar putin praf sa se depuna pe el... Atunci, de ce ai vrea sa-l speli?
Spalarea motorului are, la origine, un scop foarte practic, dar care, usor-usor, a fost transformat in ceva "la moda". Mai ales atunci cand e vorba de samsarii care vor sa prezinte automobile "impecabile" in fata cumparatorilor necunoscatori care, daca vad un motor curat, cred ca masina este perfecta din punct de vedere tehnic. Si mai sunt si acei pasionati care vor, pur si simplu, sa aiba motorul "farmacie", pentru ca tin la masina... Dar unde e partea practica aici?
De fapt, spalarea motorului se face de nevoie, nu de placere. Mai precis, la masinile mai vechi, care incep sa aiba scurgeri de diferite feluri, de carburant, de ulei, de lichide si asa mai departe. Sunt motoare care, atunci cand ridici capota, sunt umede peste tot. La fel si multe alte piese, sunt toate pline de scurgeri, iar mecanicul sau chiar proprietarul nu mai stie de unde vine fiecare scurgere. Adica inainte de realizarea unor lucrari mecanice, este bine sa stim cu ce ne confruntam.
Aici intervine spalarea motorului din punct de vedere practic. Vrei sa scapi si tu de scurgeri, vrei sa ai motorul uscat, sa nu mai curga ulei si sa ai mirosuri in interior, ca o masina noua. Dar ca sa identifici ce trebuie sa faci, e musai obligatoriu sa scapi de toata mizeria. In timp, lichidele scurse din motor s-au amestecat cu praf si au format, in unele cazuri, straturi groase de calamina si "maglavais" scarbos, in special la vehiculele mai vechi. O spalare a motorului se face cu solutii active, care vor degresa toate aceste zone si vor lasa motorul "la metal", adica curat ca in prima zi.
Asadar, spalarea motorului se face pentru identificarea unor probleme tehnice, ca sa stim ce garnituri sa schimbam, ce semeringuri trebuie sa inlocuim. Curatam motorul, circulam cateva sute de kilometri si mergem iar la service, vazand cu precizie de unde sunt scurgerile, iar mecanicul va sti exact ce sa schimbe.
Dar cum se face spalarea unui motor auto? Am auzi diferite pareri, de la jet de spalatorie cu presiune direct pe motor, pana la detailing minutios al fiecarei piese de sub capota. In realitate, spalarea motorului nu este deloc usoara, daca vrei sa o faci ca la carte. In primul rand, ai nevoie de niste solutii puternice active, degresante, care vor inlatura si cele mai vechi si persistente pete de ulei. Si vei avea nevoie de si apa sub presiune, nu uriasa, dar un furtun cu reductor este ideal. Plus niste perii si carpe curate.
Inainte de toate, este obligatoriu sa deconectam bateria masinii. Altfel, riscam sa avem probleme sau sa facem niste scurt-circuite.
Prima etapa a spalarii unui motor este demontarea elementelor de plastic care acopera partea superioara. Adica grilaj stergatoare, capace de protectie, carcasa filtru aer si asa mai departe. Cu o sticla dotata cu pulverizator, solutia activa se stropeste peste tot, atat pe motorul propriu-zis, cat si pe peretele ignifug sau anexe. Dupa care se lasa sa lucreze, pana dizolva murdaria. ATENTIE insa la dozajul solutiei active, deoarece in procentaj prea mare amestecata cu apa va coroda aluminiul si cauciucul, dar in doza care trebuie, va indeparta numai mizeria.
Urmeaza izolarea partilor electrice, daca acestea sunt expuse. Adica cutii de sigurante, calculator, relee, etc. Alternatorul sau electromotorul nu necesita izolare inainte de clatirea finala, desi multi le acopera cu pungi sau folie de plastic. Dar daca sunt masini mai vechi, putem acoperi delcoul sau alte piese electrice la vedere. In rest, cu furtunul, putem sa clatim direct fara teama ca se va strica ceva. Daca vedem ca uleiul sau acolo unde era strat gros de depuneri nu a fost indepartat, reluam procesul si lasam in acele zone solutia activa sa actioneze mai mult, putandu-ne ajuta si de perii. Dupa care clatim bine iar.
In mod ideal, spalarea motorului se face cand afara sunt peste 20 de grade. Deoarece, tot in mod ideal, trebuie sa lasi masina cel putin 24 de ore inainte sa conectezi iar bateria, pentru a te asigura ca apa se zvanta si ca nu mai exista riscul unui scurt. Daca sunt cateva mufe la vedere, le putem deconecta si sterge daca au ala in interior. Daca suntem cu adevarat profesionisti, e bine sa suflam cu un compresor toate zonele spalate, pentru a ne asigura ca am indepartat apa. Asadar, cand vedem ca motorul este uscat, putem conecta bateria. Iar acolo unde mai sunt zone umede, folosim carpa.
Dupa ce motorul e uscat si curat, putem porni masina. Daca nu avem martori aprinsi in bord si daca totul functioneaza, uscarea a fost realizata cu succes. Este bine in acest moment sa mergem peste 30 de minute cu masina ca motorul sa se incalzeasca si sa evapore si ultimele urme de apa.
Iar dupa ce vom circula cateva zile, saptamani, ne putem duce cu masina la service astfel incat mecanicul sa identifice exact ce garnituri, semeringuri sau rulmenti trebuie inlocuiti, de unde este scurgerea si ce actiuni trebuie facute. In final, daca reparam toate aceste elemente care provocau scurgeri, am putea avea un motor uscat care, pe viitor, se va murdari numai de praf, usor de curatat si foarte aratos pentru eventuali cumparatori.
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
-
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
-
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
-
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
-
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
-
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
-
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei


