Reconditionarea casetei de directie: cum se face reparatia si cat costa

Reconditionarea casetei de directie: cum se face reparatia si cat costa
  • Casetele de directie se readuc la stadiul de nou
  • Reparatia casetelor de directie costa in jur de 700 de lei
  • Reconditionarea unei caseta de directie dureaza circa 5 ore
Distribuie pe Facebook

Repararea sau reconditionarea casetei de directie auto este o masura luata de tot mai multi soferi din Romania. In primul rand, din cauza starii drumurilor din tara noastra care pot pune pe butuci pana si un tanc. Insa partea de directie a automobilelor, mai ales caseta care se afla intre rotile din fata, are cel mai mult de suferit. In cazul in care caseta de directie da semne ca cedeaza, avem doua variante: inlocuire sau reconditionare.

Caseta de directie stricata - care sunt simptomele?

Gropile abordate de o masina in repetate randuri, sinele de tramvai, santurile si drumurile acoperite de pietris sau bolovani contribuie la stricarea casetelor de directie auto. Si asta pentru ca socurile luate de roti se transmit mai departe in suspensii, dar si in bieletele de directie care absorb energia cinetica si o dau mai departe in elementele care compun caseta de directie, reusind sa ajunga pana in coloana de directie si volan. Nu degeaba, atunci cand luam o groapa mai zdravana, la viteza mare, simtim in palme tot socul cum este transmis de partile mecanice.

Cand se strica o caseta de directie, masina incepe sa dea semne specifice. Daca simtitm ca directia incepe sa mearga mai greu, daca vedem ca apar pe sub masina niste scurgeri de ulei de servo, daca simtim in viraje sau cand bracam rotile la maximum unele smucituri, e clar ca avem probleme cu pompa sau cu caseta de directie. In general, cand avem probleme cu pompa de servo, acestea se manifesta in principal prin intermediul unor sunete care seamana cu niste scartaituri. Cand avem scurgeri de lichid sub masina, e clar ca vorbim despre defectiunea casetei de directie. Asadar daca automobilul nostru da astfel de semne, trebuie sa mergem cu masina la service.

Reconditionare caseta de directie - cand este nevoie?

Atunci cand se strica o caseta de directie, avem doua variante: sa o schimbam cu totul sau sa o ducem la reconditionat. Inlocuirea casetei de directie cu una noua se poate face la modul economic, cumparand o caseta de la dezmembrari, sau la modul optim, cumparand o caseta de directie noua. Montarea unei casete de directie second-hand este cea mai proasta alegere, dar cea mai ieftina. Este o alegere ce se poate dovedi a fi gresita pentru ca nu cunoastem istoricul masinii pe care a fost montata, nu stim cine si cum a circulat cu ea si putem avea surpriza neplacuta sa cedeze iar dupa doar cativa kilometri de la montaj.

Reconditionare caseta directie

Montarea unei casete de directie noi este fara indoiala cea mai buna alegere, dar si cea mai costisitoare. De exemplu, o caseta de directie noua pentru Volkswagen Passat de fabricatie 2005 costa in jur de 1200 de Euro. Asa ca nu e de mirare ca pentru masini mai vechi, ce nu beneficiaza nici de asigurare Casco si nici de garantie, alegerea soferilor este cu totul alta: reparatia casetei de directie.

Reconditionarea sau repararea casetei de directie este cea mai buna alegere. Pentru ca este o solutie de compromis, care aduce caseta la starea de noua, dar pastreaza un pret accesibil. In plus, in Romania, au aparut destul de multe ateliere specializate pe reconditionarea casetelor de directie, acestea folosind kituri de reparatie si piese noi.

Restaurarea unei casete de directie - cum se face?

Pentru a sti cum se face o reconditionare de caseta, trebuie aflat cum functioneaza o caseta de servo-directie. Aceasta este compusa din mai multe elemente:

  • parghie dintata interioara (cremaliera)
  • pinion roata dintata
  • ansamblu supape coloana directie
  • conducte hidraulice
  • piston hidraulic
  • garnituri

In momentul in care soferul trage putin de volan, ansamblul de supape de pe coloana de directie simte sensul in care trebuie deschis circuitul de lichid hidraulic. Lichidul sub presiune oferita de pompa de servo circula prin conducte si ajunge in interiorul pistonului hidraulic. Acesta este conectat de cremaliera care este la randul ei pusa in miscare de pinionul dintat din capatul axului ce strabate coloana de directie de la volan. Lichidul hidraulic este inchis etans in caseta de directie cu ajutorul unor garnituri si circula, cu ajutorul conductelor, in doua "camere": cand dam de volan la dreapta se umple camera din dreapta cu lichid, impingand pistonul spre stanga, bieletele tragand de fuzete si automat de roti spre stanga. Daca invartim de volan la stanga, se umple camera din stanga in timp ce camera din dreapta se goleste, impingand pistonul spre dreapta. In caz ca pare complicata descrierea in cuvinte, puteti urmari filmul de mai jos.

Reconditionarea casetei de directie se face prin dezasamblarea componentelor si inlocuirea sau reparatia elementelor uzate. Aceasta operatiune dureaza circa 5-6 ore fara a lua in calcul si demontarea/montarea inapoi pe masina.

Ce elemente ale casetei de directie se strica de obicei?

Reconditionarea unei casete de directie presupune demontarea acesteia si aducerea sa in stare noua. Un specialist reuseste sa-si dea seama imediat care este problema principala. Mai exact, daca o caseta de directie are scurgeri, inseamna ca una din cele doua garnituri (semeringuri) care izoleaza cele doua camere de umplere cu lichid hidraulic in piston au cedat sau ca ansamblul de supape de pe coloana de directie s-a stricat. Daca o caseta de directie prezinta joc, inseamna ca fie partea dintata a parghiei din interiorul casetei, fie pinionul din capatul axului de directie s-a uzat.

Mai sunt sanse sa existe fisuri sau scurgeri ale conductelor de servodirectie, ceea ce ar insemna o rezolvare rapida si ieftina a problemei, insa de cele mai multe ori cedeaza partile care sunt in miscare permanenta: garniturile pistonului si rotile dintate.

Reconditionare caseta directieCremaliera si pinion

Reconditionare caseta de directie - cum se face reparatia casetei?

Reconditionarea unei casete de directie dureaza cam 5 ore, fara demontarea de pe masina In cadrul unui service specializat pe recondtionari de casete de directie, caseta este pusa pe un banc de lucru si demontate toate elementele. Parghia interioara este scoasa si cele doua semeringuri ce formeaza camerele hidraulice sunt inlocuite cu unele noi. Ansamblul de supape care face ca lichidul de servo sa circule in directia in care invartim volanul este si el desfacut si garniturile sunt inlocuite, iar rulmentii care prezinta uzura sunt schimbati. Toate partile metalice sunt curatate si degresate, iar in cazul elementelor care prezinta rugina sunt sablate si vopsite. Partea cea mai grea si cea mai costisitoare la reconditionarea unei casete de directie este rectificarea si reconstruirea parghiei si a pinionului.

In unele cazuri, pinionul din capatul coloanei de directie se schimba si se monteaza piesa noua, insa de cele mai multe ori cea veche este reconditionata. Adica se umple cu material de sudura si dintii sunt reconstruiti la strung. La fel se intampla si cu parghia din interiorul coloanei de directie (cremaliera) daca dintii sunt uzati, adica se incarca cu material si se reconstruiesc cu ajutorul unui strungar priceput, pana ajung la nivel astfel incat cele doua piese cand intra in contact sa nu mai aiba joc.

Reconditionare caseta directieKit de reparatieReconditionare caseta directieDemontarea casetei

Cat costa reconditionarea casetei de directie pentru masina mea?

In linii mari, reparatia unei casete de directie ce presupune montarea unor piese noi in locul celor uzate si rectificarea partilor cu dinti costa intre 450 si 700 de lei in cazul automobilelor si in jur de 1000 si 1500 de lei pentru camioane, autocare si asa mai departe. In pret intra manopera de demontare si rectificare, dar si kitul de reparatie ce contine anumite piese si garnituri.

Exista cateva ateliere in Romania care au pe stoc casete de directie deja reconditionate pentru cele mai cunoscute modele de masini. In cazul acestora, clientul trimite caseta de directie stricata de pe masina si primeste in schimb o caseta adusa la parametrii normali, reconditionata cu piese noi, astfel incat nu mai trebuie sa astepte reparatia propriei casete. In cazul acestora, pretul este ceva mai mare.

Punem mai jos cateva exemple de modele auto si preturi oferite pe piata reconditionarii de casete de directie din Romania:

  • Reconditionare caseta directie BMW E39 - 700 lei cu garantie 6 luni (fara demontare de pe masina)
  • BMW E60 - 900 lei cu garantie 6 luni (cu demontare de pe masina inclusa)
  • Opel Astra G - 550 lei cu garantie 12 luni
  • Volkswagen Golf 4 - 550 lei cu garantie 12 luni
  • Ford Focus - 700 lei cu garantie 6 luni
  • BMW E46 - 1200 lei cu caseta de directie la schimb, garantie 12 luni
  • Renault Megane - 600 lei cu garantie 12 luni
  • Skoda Octavia 1 - 700 lei cu garantie 6 luni
  • Volkswagen Passat - 1000 lei cu caseta de directie la schimb, garantie 12 luni
  • Mercedes-Benz Clasa C - 550 lei cu garantie 12 luni
  • Dacia Logan - 550 lei cu garantie 12 luni
  • Renault Clio - 700 lei cu garantie 6 luni
  • Audi A4 - 1200 lei cu caseta de directie la schimb, garantie 12 luni
  • Hyundai Accent - 550 lei cu garantie 12 luni
  • Opel Astra H - 800 lei cu garantie 12 luni

Reconditionare caseta directie

In aceste preturi intra reconditionarea pieselor fixe, kitul de reparatie, montarea pieselor noi din kitul de reparatie (garnituri, rulmenti, etc.), manopera, testarea pe bancul de probe in conditii de stres la presiuni mari ale uleiului hidraulic, reglarea cu torsiometrul pentru a aduce caseta in parametrii de fabrica.

Poti gasi casete de directie noi sau din dezmembrari pe anunturi-auto.4tuning.ro

Oferte de reconditionare, casete de directie noi sau second-hand gasesti si pe www.pieseauto.ro

Asadar, daca ai probleme cu caseta de directie, e bine sa le rezolvi urgent. Pentru ca amanarea unor probleme la caseta poate duce la stricarea pompei in timp, ceea ce te va costa si mai multi bani. Iar daca ai scurgeri mari in sistem, poti sa ramai in mers fara uleiul de servo, ceea ce iti va face manevrele de schimbare a directiei foarte dificil de realizat. Sfatul nostru este sa-ti reconditionezi caseta de directie intr-un service specializat pe asa ceva, care ofera garantie cat mai multe luni, dar care are si stand de probe. Vei pleca de acolo cu o caseta ca noua, care va mai face multi ani inainte fata gropilor din asfaltul romanesc.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Reconditionare caseta directie
mai multe