Semnele care iti spun ca ramai fara suspensii

Semnele care iti spun ca ramai fara suspensii
  • Suspensia masinii poate fi de mai multe feluri
  • Cel mai des cedeaza amortizoarele
  • Verifica starea amortizoarelor o data la 6 luni
Distribuie pe Facebook

Dupa episodul precedent in care am povestit despre problemele pe care le poti intalni la franele masinii tale, trecem azi la un alt sistem extrem de important, si anume suspensiile. Acestea pot fi de mai multe feluri, pe foi de arc, arcuri elicoidale, bari de torsiune, sau noile tehnologii cu perne de aer sau ulei, hidraulice, sau cele magnetice reglabile.

Elementul suspensiei care cedeaza cel mai des este amortizorul, iar daca luam in considerare starea precara a drumurilor din Romania, putem spune ca acesta cedeaza mult prea des. Un amortizor care nu mai functioneaza optim va influenta negativ si arcurile, care la randul lor vor trebui inlocuite mai des decat este normal.

Acum ca am amintit aceste lucruri, haide sa vedem care sunt semnele care iti vor spune ca ai probleme la suspensia masinii:

1. Balans excesiv in mers: in mod normal, o suspensie are voie sa faca maximum 2 miscari sus-jos, dupa ce masina a trecut peste un obstacol mai proeminent. Cu alte cuvinte, caroseria sare o data destul de mult, se asaza, are un recul mic, iar mai apoi revine la starea normala cu garda la sol standard. Aici nu ne referim la SUV-uri, care au o suspensie ceva mai permisiva, sau la masinile sport, a caror suspensie este foarte restrictiva si nu permite caroseriei sa se balanseze.

Daca masina ta nu se comporta la fel ca si in descrierea de mai sus, iar atunci cand iei o groapa sau un damb, ea continua sa "topaie" de mai multe ori, cel mai probabil ai probleme cu amortizoarele.

2. Al doilea caz este atunci cand masina trage intr-o parte. O explicatie pentru acest fenomen este ca unul dintre amortizoare este pe cale sa cedeze, daca nu a si facut-o deja, si sa isi piarda din cursa pe care o face. La fel ca si in primul caz, aceasta explicatie nu se aplica daca masina ta are pneurile dezumflate, are probleme la directie sau la frane, sau daca nu are geometria reglata.

3. Pete pe asfalt: la fel ca si in cazul franelor, cand dai sa pleci cu masina observi pete de lichid in spatele rotilor. Acesta poate fi ori lichid de frana, ori ulei scurs din amortizor. Pentru a-ti da seama de unde vine, trebuie sa scoti roata, cu masina ridicata pe cric desigur, si sa verifici daca lichidul este de la amortizor sau de la etrier.

Pentru a nu ajunge in situatiile de mai sus, desi este cam greu de crezut avand in vedere drumurile patriei, verifica starea amortizoarelor o data la 6 luni. Ca tot veni vorba de drumuri, dupa ce iei o groapa sau o gura de canal si simti un soc puternic in caroserie, si mai ales dupa ce termini de pomenit toti Sfintii din Biblie, verifica de urgenta starea suspensiei.

Cum sa verifici? Foarte simplu: apasa pe caroserie, deasupra rotilor. Daca masina revine in pozitia initiala dupa 2 curse sus-jos, suspensia ta este in regula; daca se balanseaza excesiv, ar fi de preferat sa duci masina in service cat mai repede.

Distribuie pe Facebook
mai multe