Si masinile plang: ce scurgeri pot aparea la masina

- Scurgerile de ulei de motor sunt cele mai dese
- Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
- Uleiul de diferential are un miros specific
Unele dintre cele mai intalnite probleme la o masina sunt scurgerile de lichide. Fie ca vorbim de o masina noua sau veche, din cauza mai multor factori, pot aparea pete pe asfalt, care te anunta ca ceva cu siguranta nu este in ordine.
Chiar daca uneori acestea par neinsemnate, se estimeaza ca scurgerile vehiculelor pe carosabil sunt de ordinul miilor de tone anual, iar chimicalele ajung de cele mai multe ori in canalizare odata cu ploaia, pentru ca la finalul acestui cerc vicios, sa ajunga in casele oamenilor.
Daca ar fi sa facem un top cu cel mai des intalnite pete de pe carosabil, cele de ulei de motor s-ar clasa fara nicio problema pe primul loc. Acestea sunt cauzate de cele mai multe ori de etansarea proasta a capacului de tacheti, a chilasei sau a baii de ulei. Odata cu trecerea timpului, garniturile din silicon sau cauciuc incep sa cedeze si pe acolo incepe sa se scurga ulei, putin cate putin.
Aceste pete sunt si cele mai usor de recunoscut, datorita consistentei: sunt de culoare neagra si lasa o pelicula groasa pe deget.
Antigelul, cauza petelor mari de sub masina
Daca zarim o pata de dimensiuni mai mari sub masina, cel mai probabil este cauzata de scurgerea lichidului de racire. Antigelul este mai subtire ca uleiul si mult mai fluid, motiv pentru care orice fisura mica, orice furtun neetans si orice surub nestrans va duce la o scurgere masiva de lichid.
La fel ca si in cazul petelor de ulei, si acestea pot fi identificate usor, avand in vedere ca se petrec in fata masinii, imediat sub bara fata, acolo unde este radiatorul.
Lichidul de servo-directie, o problema majora
Automobilele dotate cu servo-directie au un sistem hidraulic format dintr-o pompa si mai multe conducte. Adica este un sistem mai complex care, la masinile mai vechi, cedeaza destul de des. Asa apar scurgerile de ulei de servo. In conductele de care vorbeam mai sus, lichidul circula sub presiune uriasa, iar odata ce un punct slab cedeaza, tot lichidul din instalatie isi va gasi drum afara din sistem in cateva minute. Prin puncte slabe ne referim la coliere, mufe sau la gaturile furtunelor sertizate.
Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
Daca ramanem fara ulei in motor ni se aprinde un bec, tragem pe dreapta si rezolvam problema. Daca ramanem fara ulei de servo, la cutie sau fara antigel, nu este nimic grav, nu ne este pusa viata in pericol. Dar daca ramanem fara lichid de frana, riscam sa producem un accident sau chiar mai grav. Motiv pentru care trebuie sa monitorizam mereu masina din acest punct de vedere si sa ne asiguram ca nu exista scurgeri ale lichidului de frana si ca nivelul in rezervor este mereu ridicat.
Si acum, hai sa vedem cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?
Ulei de motor: asa cum spuneam mai sus, uleiul de motor poate fi identificat foarte usor. Acesta este de culoare inchisa, si daca punem mana pe el si vedem ca este extrem de vascos si se intinde uniform pe degete, e clar.
Petele sau picaturile se gasesc de obicei in cel mai de jos punct al motorului, adica imediat sub baia de ulei. De ce? Pentru ca se preling pana gasesc un loc inferior, de unde sa picure pe carosabil.
Antigelul: petele sau scurgerile de antigel se identifica usor in functie de locatie. Acestea au loc in mare parte in fata masinii, imediat sub radiator. In plus, antigelul este de obicei foarte lichid, are culoare roz, albastra, verde sau mov si se usuca destul de repede.
Uleiul de servo: uleiul sau lichidul de servo-directie, in 50% din cazuri se prelinge pe langa vasul de umplere care se umezeste. In cealalta jumatate de cazuri, lichidul de servo curge la o imbinare intre doua conducte sau langa pompa de servo. Uleiul de servo-directie are o culoare curata si este visiniu in majoritatea cazurilor, fiind identic cu unul de cutie automata.
Uleiul de cutie: acesta este cel mai putin probabil sa se scurga, deoarece nu are foarte multe garnituri sau orificii prin care sa evadeze. Singurul punct sensibil este locul unde transmisia se uneste cu motorul. Sub acest loc apar si petele
Lichidul de frana: cel mai usor identificam scurgerile lichidului de frana prin pozitia urmelor si petelor lasate in urma. Lichidul de frana se scurge de obicei in spatele rotilor, acolo unde conducta intra in etriere. Sau se scurge pe la pompa de frana, imediat sub vasul de incarcare.
Uleiul din diferential: acesta este usor de identificat prin prisma locatiei. Daca vezi o pata sub diferential, e clar ca de acolo vine problema. In plus, acest fluid are un miros specific, putin intepator.
Concluzia este ca automobilul nostru are nevoie de mai multe fluide pentru a functiona, si nu ar strica sa mai arunci un ochi din cand in cand la nivelul lor, acolo unde se poate. Fie ca vorbim de joja sau de recipientele de incarcare, lipsa lor se va vedea si daca nu rezolvi rapid problema, te poti trezi cu o factura uriasa la service.
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei


