Si masinile plang: ce scurgeri pot aparea la masina

- Scurgerile de ulei de motor sunt cele mai dese
- Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
- Uleiul de diferential are un miros specific
Unele dintre cele mai intalnite probleme la o masina sunt scurgerile de lichide. Fie ca vorbim de o masina noua sau veche, din cauza mai multor factori, pot aparea pete pe asfalt, care te anunta ca ceva cu siguranta nu este in ordine.
Chiar daca uneori acestea par neinsemnate, se estimeaza ca scurgerile vehiculelor pe carosabil sunt de ordinul miilor de tone anual, iar chimicalele ajung de cele mai multe ori in canalizare odata cu ploaia, pentru ca la finalul acestui cerc vicios, sa ajunga in casele oamenilor.
Daca ar fi sa facem un top cu cel mai des intalnite pete de pe carosabil, cele de ulei de motor s-ar clasa fara nicio problema pe primul loc. Acestea sunt cauzate de cele mai multe ori de etansarea proasta a capacului de tacheti, a chilasei sau a baii de ulei. Odata cu trecerea timpului, garniturile din silicon sau cauciuc incep sa cedeze si pe acolo incepe sa se scurga ulei, putin cate putin.
Aceste pete sunt si cele mai usor de recunoscut, datorita consistentei: sunt de culoare neagra si lasa o pelicula groasa pe deget.
Antigelul, cauza petelor mari de sub masina
Daca zarim o pata de dimensiuni mai mari sub masina, cel mai probabil este cauzata de scurgerea lichidului de racire. Antigelul este mai subtire ca uleiul si mult mai fluid, motiv pentru care orice fisura mica, orice furtun neetans si orice surub nestrans va duce la o scurgere masiva de lichid.
La fel ca si in cazul petelor de ulei, si acestea pot fi identificate usor, avand in vedere ca se petrec in fata masinii, imediat sub bara fata, acolo unde este radiatorul.
Lichidul de servo-directie, o problema majora
Automobilele dotate cu servo-directie au un sistem hidraulic format dintr-o pompa si mai multe conducte. Adica este un sistem mai complex care, la masinile mai vechi, cedeaza destul de des. Asa apar scurgerile de ulei de servo. In conductele de care vorbeam mai sus, lichidul circula sub presiune uriasa, iar odata ce un punct slab cedeaza, tot lichidul din instalatie isi va gasi drum afara din sistem in cateva minute. Prin puncte slabe ne referim la coliere, mufe sau la gaturile furtunelor sertizate.
Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
Daca ramanem fara ulei in motor ni se aprinde un bec, tragem pe dreapta si rezolvam problema. Daca ramanem fara ulei de servo, la cutie sau fara antigel, nu este nimic grav, nu ne este pusa viata in pericol. Dar daca ramanem fara lichid de frana, riscam sa producem un accident sau chiar mai grav. Motiv pentru care trebuie sa monitorizam mereu masina din acest punct de vedere si sa ne asiguram ca nu exista scurgeri ale lichidului de frana si ca nivelul in rezervor este mereu ridicat.
Si acum, hai sa vedem cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?
Ulei de motor: asa cum spuneam mai sus, uleiul de motor poate fi identificat foarte usor. Acesta este de culoare inchisa, si daca punem mana pe el si vedem ca este extrem de vascos si se intinde uniform pe degete, e clar.
Petele sau picaturile se gasesc de obicei in cel mai de jos punct al motorului, adica imediat sub baia de ulei. De ce? Pentru ca se preling pana gasesc un loc inferior, de unde sa picure pe carosabil.
Antigelul: petele sau scurgerile de antigel se identifica usor in functie de locatie. Acestea au loc in mare parte in fata masinii, imediat sub radiator. In plus, antigelul este de obicei foarte lichid, are culoare roz, albastra, verde sau mov si se usuca destul de repede.
Uleiul de servo: uleiul sau lichidul de servo-directie, in 50% din cazuri se prelinge pe langa vasul de umplere care se umezeste. In cealalta jumatate de cazuri, lichidul de servo curge la o imbinare intre doua conducte sau langa pompa de servo. Uleiul de servo-directie are o culoare curata si este visiniu in majoritatea cazurilor, fiind identic cu unul de cutie automata.
Uleiul de cutie: acesta este cel mai putin probabil sa se scurga, deoarece nu are foarte multe garnituri sau orificii prin care sa evadeze. Singurul punct sensibil este locul unde transmisia se uneste cu motorul. Sub acest loc apar si petele
Lichidul de frana: cel mai usor identificam scurgerile lichidului de frana prin pozitia urmelor si petelor lasate in urma. Lichidul de frana se scurge de obicei in spatele rotilor, acolo unde conducta intra in etriere. Sau se scurge pe la pompa de frana, imediat sub vasul de incarcare.
Uleiul din diferential: acesta este usor de identificat prin prisma locatiei. Daca vezi o pata sub diferential, e clar ca de acolo vine problema. In plus, acest fluid are un miros specific, putin intepator.
Concluzia este ca automobilul nostru are nevoie de mai multe fluide pentru a functiona, si nu ar strica sa mai arunci un ochi din cand in cand la nivelul lor, acolo unde se poate. Fie ca vorbim de joja sau de recipientele de incarcare, lipsa lor se va vedea si daca nu rezolvi rapid problema, te poti trezi cu o factura uriasa la service.
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei


