Si masinile plang: ce scurgeri pot aparea la masina

Si masinile plang: ce scurgeri pot aparea la masina
  • Scurgerile de ulei de motor sunt cele mai dese
  • Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
  • Uleiul de diferential are un miros specific
Distribuie pe Facebook

Unele dintre cele mai intalnite probleme la o masina sunt scurgerile de lichide. Fie ca vorbim de o masina noua sau veche, din cauza mai multor factori, pot aparea pete pe asfalt, care te anunta ca ceva cu siguranta nu este in ordine.

Chiar daca uneori acestea par neinsemnate, se estimeaza ca scurgerile vehiculelor pe carosabil sunt de ordinul miilor de tone anual, iar chimicalele ajung de cele mai multe ori in canalizare odata cu ploaia, pentru ca la finalul acestui cerc vicios, sa ajunga in casele oamenilor.

Daca ar fi sa facem un top cu cel mai des intalnite pete de pe carosabil, cele de ulei de motor s-ar clasa fara nicio problema pe primul loc. Acestea sunt cauzate de cele mai multe ori de etansarea proasta a capacului de tacheti, a chilasei sau a baii de ulei. Odata cu trecerea timpului, garniturile din silicon sau cauciuc incep sa cedeze si pe acolo incepe sa se scurga ulei, putin cate putin.

Aceste pete sunt si cele mai usor de recunoscut, datorita consistentei: sunt de culoare neagra si lasa o pelicula groasa pe deget.

Antigelul, cauza petelor mari de sub masina

Daca zarim o pata de dimensiuni mai mari sub masina, cel mai probabil este cauzata de scurgerea lichidului de racire. Antigelul este mai subtire ca uleiul si mult mai fluid, motiv pentru care orice fisura mica, orice furtun neetans si orice surub nestrans va duce la o scurgere masiva de lichid.

La fel ca si in cazul petelor de ulei, si acestea pot fi identificate usor, avand in vedere ca se petrec in fata masinii, imediat sub bara fata, acolo unde este radiatorul.

Lichidul de servo-directie, o problema majora

Automobilele dotate cu servo-directie au un sistem hidraulic format dintr-o pompa si mai multe conducte. Adica este un sistem mai complex care, la masinile mai vechi, cedeaza destul de des. Asa apar scurgerile de ulei de servo. In conductele de care vorbeam mai sus, lichidul circula sub presiune uriasa, iar odata ce un punct slab cedeaza, tot lichidul din instalatie isi va gasi drum afara din sistem in cateva minute. Prin puncte slabe ne referim la coliere, mufe sau la gaturile furtunelor sertizate.

Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate

Daca ramanem fara ulei in motor ni se aprinde un bec, tragem pe dreapta si rezolvam problema. Daca ramanem fara ulei de servo, la cutie sau fara antigel, nu este nimic grav, nu ne este pusa viata in pericol. Dar daca ramanem fara lichid de frana, riscam sa producem un accident sau chiar mai grav. Motiv pentru care trebuie sa monitorizam mereu masina din acest punct de vedere si sa ne asiguram ca nu exista scurgeri ale lichidului de frana si ca nivelul in rezervor este mereu ridicat.

Si acum, hai sa vedem cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?

Ulei de motor: asa cum spuneam mai sus, uleiul de motor poate fi identificat foarte usor. Acesta este de culoare inchisa, si daca punem mana pe el si vedem ca este extrem de vascos si se intinde uniform pe degete, e clar.

Petele sau picaturile se gasesc de obicei in cel mai de jos punct al motorului, adica imediat sub baia de ulei. De ce? Pentru ca se preling pana gasesc un loc inferior, de unde sa picure pe carosabil.

Antigelul: petele sau scurgerile de antigel se identifica usor in functie de locatie. Acestea au loc in mare parte in fata masinii, imediat sub radiator. In plus, antigelul este de obicei foarte lichid, are culoare roz, albastra, verde sau mov si se usuca destul de repede.

Uleiul de servo: uleiul sau lichidul de servo-directie, in 50% din cazuri se prelinge pe langa vasul de umplere care se umezeste. In cealalta jumatate de cazuri, lichidul de servo curge la o imbinare intre doua conducte sau langa pompa de servo. Uleiul de servo-directie are o culoare curata si este visiniu in majoritatea cazurilor, fiind identic cu unul de cutie automata.

Uleiul de cutie: acesta este cel mai putin probabil sa se scurga, deoarece nu are foarte multe garnituri sau orificii prin care sa evadeze. Singurul punct sensibil este locul unde transmisia se uneste cu motorul. Sub acest loc apar si petele

Lichidul de frana: cel mai usor identificam scurgerile lichidului de frana prin pozitia urmelor si petelor lasate in urma. Lichidul de frana se scurge de obicei in spatele rotilor, acolo unde conducta intra in etriere. Sau se scurge pe la pompa de frana, imediat sub vasul de incarcare.

Uleiul din diferential: acesta este usor de identificat prin prisma locatiei. Daca vezi o pata sub diferential, e clar ca de acolo vine problema. In plus, acest fluid are un miros specific, putin intepator.

Concluzia este ca automobilul nostru are nevoie de mai multe fluide pentru a functiona, si nu ar strica sa mai arunci un ochi din cand in cand la nivelul lor, acolo unde se poate. Fie ca vorbim de joja sau de recipientele de incarcare, lipsa lor se va vedea si daca nu rezolvi rapid problema, te poti trezi cu o factura uriasa la service.

Distribuie pe Facebook
mai multe