Ulei sintetic si mineral: care sunt diferentele?

- Uleiul mineral este obinut direct din rafinarea petrolului
- Uleiul sintetic este derivat din uleiul mineral
- Uleiul sintetic nu este destinat exclusiv motoarelor de generatie noua
Nu cred ca are rost sa iti explic importanta uleiului pentru motorul masinii tale, asa ca in acest articol voi incerca sa iti povestesc putin despre diferentele dintre uleiul mineral si cel sintetic, vom vedea care este mai bun iar la final vor vorbi putin despre uzura uleiului.
Asadar, pentru inceput trebuie sa stii ca uleiul mineral este obtinut direct din rafinarea petrolului. Uleiurile sintetice sunt obtinute prin procese chimice in laboratoare, iar cele semi-sintetice sunt obtinute prin combinarea celor doua tipuri.
Orice ulei sintetic este derivat din uleiul mineral, obtinut din partea cea mai curata a procesului de refractie a petrolului sau a gazului. Primele avantaje ale sale ar fi ca este foarte stabil, cu alte cuvinte este foarte putin predispus la reactii cu alte componente si nu contine carbon reactiv deci are o tendinta scazuta de a se combina cu oxigenul.
Cu aceasta ocazie am raspuns si la intrebarea "Care este mai bun." Daca ai citit pe fuga, mai repet o data: uleiul sintetic este, cum ar veni, urmatoarea generatie in evolutia uleiurilor, deci implicit, este mai bun decat cel mineral. De aici rasare o alta intrebare: fiind de generatie noua, este destinat exclusiv motoarelor de generatie noua? Ei bine, nu.
Multi vor veni si vor spune ca daca bagi ulei sintetic intr-un motor vechi, il consuma, o sa ai scurgeri si motorul va deveni in timp mai zgomotos. Intr-adevar asa se intampla, insa acest fenomen este perfect normal, atata timp cat acel motor are kilometri cu nemiluita. Asadar, este normal ca un motor uzat sa consume ulei, insa daca ajungi sa completezi mai mult de 1-2 litri la 10.000 de kilometri, atunci ar trebui sa te ingrijorezi.
Daca ai o masina veche si uzata, cel mai bine este sa folosesti uleiul pe care l-ai folosit si pana acum. Daca vrei tu neaparat, poti sa bagi si ulei sintetic, insa va trebui sa fii mult mai atent la nivelul de pe joja.
Inca un mit ar fi ca uleiul sintetic nu poate fi amestecat sau ca daca ai pus mineral pana acum, nu mai poti sa pui sintetic. Nimic mai gresit. Uleiul sintetic poate fi amestecat si poate inlocui uleiul mineral, insa nu si invers.
De ce se uzeaza uleiul?
Uzura uleiului este data de gazele care scapa in motor si care sunt corozive si ataca partile de metal si garniturile motorului tau. Uleiul poate fi contaminat chiar si cu combustibil, daca ai compresia scazuta, cu alte cuvinte daca motorului tau este uzat peste masura. Mai mult decat atat, ciclurile repetate de incalzire/racire uzeaza si ele uleiul descompunand elementele din compozitia lui. Deplasarile pe distante scurte fac ca in motor sa se produca condens (apare spuma galbena pe busonul de la ulei).
Tot aici mai trebuie sa stii ca la motoarele mari, cu un principiu de functionare invechit, fara turbo, fara niciun fel de supraalimentare, uleiul va tine mult mai mult.
Pentru a te bucura cat mai mult de masina ta, cel mai important lucru este sa schimbi uleiul la timp. Acest "la timp" difera de la masina la masina, si este influentat in primul rand si de stilul de condus al soferului. Daca mergi cu masina normal, poti sa schimbi uleiul la 15.000 de kilometri, insa daca ai un stil de condus mai sportiv (atentie, nu un fel de pilot de curse pe strada) ar fi indicat sa schimbi uleiul la 10.000 de kilometri.
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei


