Acesta este primul SUV electric din istoria SKODA: 5 versiuni de motorizare si tractiune spate

  • 5 versiuni de motorizare
  • 3 variante de baterie
  • Primul SUV electric din istoria Skoda
Distribuie pe Facebook

Constructorul ceh de automobile prezinta lumii intregi Enyaq iV, primul SUV electric din istoria sa. Productia debuteaza la finalul acestui an iar lansarea pe piata este programata pentru inceputul anului 2021.

Skoda continua ofensiva in segmentul masinilor cu sisteme de propulsie alternativa si lanseaza primul SUV cu zero emisii din istoria de peste un secol a brand-ului. Fa cunostinta cu Enyaq iV.

Skoda Enyaq iV

Vorbim despre un SUV electric de segment mediu, primul model al producatorului din Mlada Boleslav dezvoltat pe arhitectura MEB a gigantului german Volkswagen.

Ca si dimensiuni, Enyaq iV se apropie de Kodiaq cu o lungime care masoara 4.648 de milimetri, o latime de 1.877 milimetri si o inaltime de 1.618 milimetri. Coeficientul aerodinamic anuntat de Skoda este de 0.27.

Skoda Enyaq iV

In ceea ce priveste design-ul, stim doar ca SUV-ul electric este inspirat de conceptul Vision iV, alte detalii estetice fiind momentan ascunse de camuflaj.

Si interiorul ramane, deocamdata, un mister. Cehii au fost destul de rezervati in ceea ce priveste informatiile despre habitaclu, multumindu-se sa accentueze doar faptul ca va fi unul incapator, cu un portbagaj de 585 litri, ca va integra o serie de materiale sustenabile si ca va beneficia de tehnologie de ultima ora.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Singurele echipamente mentionate de Skoda au fost ecranul cu diagonala de 13 inch, pozitionat central, un Head-up Display cu realitate augmentata (optional) si conexiunea permanenta la internet.

Skoda Enyaq iV

Noul Enyaq iV va fi disponibil in cinci versiuni de motorizare si cu trei variante pentru baterie. Mai mult decat atat, versiunile aflate in partea inferioara vor beneficia de tractiune RWD, motorul electric fiind pozitionat pe puntea spate

Skoda Enyaq iV

Intrarea in gama se face cu Enyaq iV 50, echipata cu motor electric de 109 kW, echivalentul a 148 CP, si o baterie de 55 kWh care va asigura o autonomie de pana la 340 de kilometri, conform standardului WLTP.

Skoda Enyaq iV

Avem apoi Enyaq iV 60. In cazul sau, motorul dezvolta 132 kW, sau 180 CP, iar bateria de 62 kWh promite o autonomie de maxim 390 kilometri.

Enyaq iV 80 propune un motor electric de 150 kW (204 CP), iar bateria de 82 kWh ofera o autonomie de 500 kilometri.

Skoda Enyaq iV

Prima varianta cu tractiune integrala, asadar cu un al doilea motor electric pozitionat pe puntea fata, va fi Enyaq iV 80X. Sistemul dezvolta in total 195 kW, echivalentul a 265 CP, iar bateria de 82 kWh anunta o autonomie de 460 kilometri.

Skoda Enyaq iV

Varful de gama poarta numele de Enyaq iV RS si vine deasemenea cu tractiune integrala. Bateria si autonomia sunt identice cu cele ale versiunii anterioare, insa cele doua motoare electrica ofera impreuna 225 kW (306 CP).

Fiind cea mai dinamica dintre toate, Enyaq iV RS atinge 100 de km/h in 6.2 secunde iar viteza maxima este de 180 km/h.

Skoda Enyaq iV

Incarea bateriei se poate face de la trei surse: atunci cand se foloseste o priza clasica (2.3 kW) sau un wallbox casnic (11 kW) incarcarea poate dura cel putin 8 ore, insa la o statie cu incarcare rapida, de pana la 125 kW, incarcarea de la 10% la 80% se face in 40 de minute.

Skoda Enyaq iV

Asa cum spuneam la inceputul acestui articol, productia noului Enyaq iV este programata pentru finalul acestui an iar primele exemplare vor ajunge pe piata la inceputul anului viitor.

Skoda Enyaq iV

Initial, primul SUV electric din istoria Skoda va putea fi comandat intr-o versiune speciala "Founder's Edition", limitata la 1895 de unitati, o trimitere la anul in care a fost fondata compania.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (41) Poze Skoda Enyaq iV
mai multe