BMW incepe comercializarea in Romania a modelelor 'verzi' i3 si i8

  • Romania devine a 50-a piata BMW i la nivel mondial
  • Pachet de servicii extinse care sa sutina mobilitatea electrica
  • Costuri de utilizare reduse – 6,5 lei per 100 km
Distribuie pe Facebook

BMW Romania anunta comercializarea celor doua modele din gama i si la noi in tara. E vorba de BMW i3 si BMW i8, doua automobile verzi menite sa sustina tehnologia masinilor electrice.

Noul BMW i3 este disponibil cu un pret de pornire 29700 Euro fara TVA si fara a lua în calcul prima oferita de stat pentru automobilele electrice, în timp ce BMW i8 este oferit începand de la 111500 Euro. Suplimentar, este disponibil si un model BMW i3 echipat cu un sistem range extender, bazat pe un motor de 2 cilindri, care poate fi achizitionat începand de la 34500 Euro fara TVA.

„În ultima perioada am constatat o efervescența a interesului pentru modele BMW i. Deja am preluat primele comenzi si livrarile trebuie sa înceapa anul viitor. Suntem foarte încrezatori în potențialul pieței din Romania. În plus, exista un interes mare în piata pentru proiecte de infrastructura si, cu sustinerea programelor guvernamentale pentru automobile electrice, asteptam cu mult optimism anul viitor”, explica Dana Popescu, brand manager BMW i în Romania. O abordare dedicata pe servicii – 360° ELECTRIC

BMWi in Romania

Pentru solutiile de încarcare casnice, BMW Group Romania ofera clientilor dispozitive de încarcare wallbox cu o putere maxima livrata de 7,4 kW. În acelasi timp, clientii au la dispozitie un partener autorizat BMW, care poate face anlaiza retelei electrice si sa asigure instalarea dispozitivului.

BMW i3 este conceput ca un automobil electric dedicat aglomeratiilor urbane cu o autonomie suficienta sa acopere distantele cotidiene în oras. Pentru posesorii de BMW i3 care au nevoie de un automobil care poate sa acopere distante lungi, de exemplu pentru drumurile de vacanta, sunt în pregatire pachete de automobile la schimb. În baza unei taxe anuale sau lunare, clientul are un numar de puncte. Acestea pot fi cheltuite pentru diverse automobile BMW cu propulsie conventionala, în functie de tipul automobilului dorit.

Costuri de utilizare reduse – 6,5 lei per 100 km
Eficienta remarcabila a motorului electric si capcitatea de franare regenerativa se concretizeaza prin costuri reduse raportate de utilizare. La un pret mediu de achizitie de 0,5 lei per kWh, costul per 100 km este de numai 6,5 lei.

Întretinerea simpla pentru modelele electrice contribuie suplimentar la reducerea costurilor de utilizare. La acestea se adauga costurile de asigurare CASCO cu o cota de 3%, la un nivel semnificativ sub media pietei.

BMWi in Romania

Utilizarea modelelor BMW i cu încarcare de acasa
Atat BMW i3, ca automobil de oras, cat si BMW i8, ca automobil sport plug-in hybrid inteligent, pot fi utilizate la potentialul maxim chiar si folosind numai o sursa de încarcare, acasa. Acest aspect a fost relevat în urma unui studiu amplu efectuat de BMW Group în Berlin, pe un esantion de cateva zeci de utilizatori privati de modele electrice. Desi la acea perioada existau 33 de statii publice în oras, mai mult de 1 din 2 utilizatori nu le-au folosit nici macar o data, bazandu-se, în mare parte, pe accesibilitatea încarcarii de acasa.

Despre BMW i3
BMW i3 este un automobil electric ce se remarca printr-o serie de inovatii absolute în industria de automobile, dintre care se distinge arhitectura LifeDrive, care combina un sasiu din aluminiu cu o structura a caroseriei din fibra de carbon. Toate eforturile în dezvoltarea BMW i3 au urmarit doua directii importante – o masa redusa, pentru autonomie crescuta si preocuparea consecventa, în fiecare detaliu, pentru un automobil cu un impact real minim asupra mediului, nu doar în ceea ce priveste emisiile locale.

Motorul electric genereaza o putere de 125 kW/170 CP si un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil de la turatie zero. Motorul cantareste doar 50 de kilograme si ofera o viteza de raspuns fara precedent. Constructia specifica a motorului electric hibrid sincron, dezvoltat exclusiv pentru BMW i3, mentine un flux liniar de putere în partea superioara a intervalului de turatii. BMW i3 sprinteaza de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde si de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde.

BMWi in Romania

Acumulatorul litiu-ion ofera modelului BMW i3 o autonomie de 130-160 de kilometri în regim de condus cotidian. Aceasta poate creste folosindu-se modurile de condus eficiente ECO PRO si ECO PRO+.

Opțional, BMW i3 este disponibil si cu un sistem range extender care mentine încarcarea bateriei litiu-ion la un nivel constant cat timp automobilul se deplaseaza - activarea se face imediat ce acumulatorul coboara sub un nivel prestabilit. Prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzina, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvolta 25 kW/34 CP, montat în vecinatatea motorului electric, deasupra puntii spate. În traficul cotidian, acest motor prelungeste autonomia maxima a masinii pana la aproximativ 300 de kilometri.
Bateria are o capacitate utila de 18,8 kWh si este garantata 8 ani sau 100.000 km. Timpul de minim de încarcare este de pana la 30 de minute la o statie rapida de încarcare de curent continuu de 50 kW. La o priza normala puterea de absorbtie este este de pana la 2,7 kw cu un timp de încarcare de aproximativ 8 ore. Automobilul este compatibil si cu statii de încarcare - curent alternativ, avand o capacitate maxima de absorbtie de 7,4 kW si un timp te încarcare de aproximativ 3 ore.

Placerea de a conduce, tipica BMW, este asigurata de un echilibru optim între masa, performante si autonomie pentru mobilitate urbana. Utilizarea unui material usor precum fibra de carbon CFRP pentru cabina pasagerilor a compensat masa suplimentara a acumulatorului litiu-ion, în timp ce pozitionarea pachetului de baterii în zona centrala, jos, a îmbunatatit agilitatea automobilului prin distributia perfecta (50:50) a maselor și coborarea centrului de greutate. În plus, motorul electric montat în vecinatatea puntii spate propulsoare ofera caracteristici unice de performanta pentru acest gen de sistem. Experiența de condus ale BMW i3 sta sub semnul agilitații. Livrarea instantanee a puterii, reglajul suspensiei, directia precisa si diametrul de bracaj deosebit de mic (9,86 metri) reprezinta abordarea BMW în ceea ce priveste mobilitatea urbana.

BMWi in Romania

Despre BMW i8
BMW i8 este un automobil sport cu adevarat revolutionar – ofera performante dinamice remarcabile alaturi de un consum comparabil cu cel al unei compacte de oras. Modelul adauga la gama BMW i si mai multe premiere tehnologice – de la prima implementare de serie a farurilor Laser, la o gama extinsa de materiale ultrausoare ce include utilizarea “gorilla glass” pentru luneta. Caroseria cu design spectaculos asigura un coeficient aerodinamic imbatabil în segmentul automobilelor sport, de numai 0.26, desi modelul nu foloseste nici un element activ de caroserie.

BMWi in Romania

Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzina, cu trei cilindri, tehnologie BMW TwinPower Turbo - dezvolta 170 kW/231 CP si 320 Nm - si un motor electric sincron ce ofera 96 kW/131 CP si 250 Nm. Un al doilea motor electric pe puntea spate functioneaza ca starter pentru propulsorul pe benzina si asigura un plus semnificativ de cuplu si un raspuns instantaneu pe acceleratii. În plus, acesta poate functiona ca generator, asigurand-se ca automobilul dispune mereu de resurse de energie pentru motorul electric fata si de puterea totala de 362 CP, în orice stil de condus. Cand nu este solicitat 100%, motorul pe benzina creste automat puterea si o foloseste pentru antrenarea generatorului, astfel ca reprizele de acceleratie nu sunt influentate negativ de perioada de încarcare.
Sistemul BMW eDrive este completat de un acumulator litiu-ion de înalta tensiune (cu o capacitate utila de 5,2 kWh) si de un sistem de gestiune inteligenta a energiei.

La echilibrul excelent între placerea condusului si economia de combustibil contribuie si masa redusa a automobilului - 1,485 kg (masa proprie), dar si coeficientul de rezistenta aerodinamica (Cd) deosebit de bun pentru un automobil sport: 0,26.

BMWi in Romania

În modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteza maxima de 120 km/h si o autonomie de 37 de kilometri în ciclul de testare EU. În functie de modul de reîncarcare a acumulatorului litiu-ion - la o sursa casnica de curent, la un panou BMW i (Wallbox) sau la o statie publica de realimentare, timpii de încarcare variaza între mai putin de doua ore si pana la trei ore. În modul Sport, BMW i8 ofera o acceleratie în reprize (de la 80 la 120 km/h) în 2,6 secunde. Viteza maxima, limitata electronic, este de 250 km/h.

Conform ciclului de consum al normelor europene, emisiile de CO2 ale noului model sunt de numai 49 g per km, ceea ce corespunde unui consum de numai 2,1 litri per 100 km. În traseele cotidiene tipice, cu acumulatorul încarcat la maximum la început, BMW i8 poate realiza un consum de combustibil mai mic de 5 l/100 km în deplasarile urbane. Daca drumul include condus extraurban sau autostrada, se poate realiza un consum mai mic de 7 litri. Chiar si în deplasarile pe distante lungi si la viteze ridicate, conducatorii pot mentine consumul de combustibil sub 8 l/100 km. Per total, consumul de carburant al modelului hibrid plug-in este cu aproximativ 50% mai mic decat al automobilelor sport cu propulsie conventionala.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (27) Poze BMWi in Romania
mai multe