Este inceputul unei noi ere. BMW anunta oficial primul M cu propulsie electrica din istorie

- Este inceputul unei noi ere
- BMW anunta oficial primul M cu propulsie electrica din istorie
BMW M GmbH deschide urmatorul capitol in transformarea sa catre mobilitatea electrica. Odata cu primele teste ale automobilul prototip pentru teste pentru sistemele inovatoare de propulsie si control al sasiului, o echipa multidisciplinara de ingineri testeaza solutiile hardware si software concepute pentru viitoarele automobile electrice de inalta performanta. Programul de teste se concentreaza pe un sistem de tractiune integrala care cuprinde patru motoare electrice si un sistem integrat de control al dinamicii, care impreuna ofera un nivel de performanta si experienta fara precedent.
Cu conceptul de propulsie complet nou, BMW M GmbH isi subliniaza competenta in dezvoltare si, prin urmare, capacitatea sa de a transfera esenta M in lumea mobilitatii fara emisii locale. Sistemul de propulsie electric este combinat cu sisteme inovatoare de control pentru a redefini combinatia de dinamica, agilitate si precizie care este caracteristica automobilelor BMW M intr-o masina sport de inalta performanta.
50 de ani de istorie BMW M GmbH: viitorul incepe in anul aniversar
La exact 50 de ani de la infiintare, BMW M GmbH se afla in mijlocul unui proces de transformare catre mobilitatea electrica, care nu numai ca pastreaza caracteristicile inconfundabile de performanta ale modelelor sale, dar, in acelasi timp, le imbogateste cu noi fatete. Anul aniversar a avut deja lansarea pe piata a modelelor electrice de performanta BMW i4 M50 si BMW iX M60. BMW i7 M70, primul automobil BMW M bazat pe un sedan electric de lux, va fi lansat deja de anul viitor.
"La aniversarea noastra, nu privim doar inapoi, ci mai presus de toate si privim inainte", spune Franciscus van Meel, presedintele Consiliului de Administratie al BMW M GmbH. "Inainte de sfarsitul anului, va incepe productia BMW XM, primul nostru automobil de inalta performanta cu sistem de propulsie hibrid V8 M. Impreuna cu fanii nostri din intreaga lume, asteptam cu nerabdare intrarea noastra in categoria LMDh a seriei de curse de anduranta IMSA din America de Nord, in care vom concura cu un sistem hibrid cu motor turbo cu opt cilindri la Daytona si la alte competitii din 2023, precum si in seria de curse WEC - inclusiv Le Mans - un an mai tarziu."
Tehnologie specifica de propulsie si suspensie sub forma unui BMW i4 M50
Pentru a aduce pe drum tehnologia de propulsie si sasiu conceputa pentru viitoarele automobile electrice de inalta performanta, inginerii de la BMW M GmbH au dezvoltat un automobil de teste care poarta genele adecvate - atat in ceea ce priveste dinamica M emblematica, cat si in domeniul mobilitatii electrice. Bazat pe BMW i4 M50, a fost creat un coupe cu propulsie electrica, cu o caroserie modificata in stilul tipic BMW M GmbH, ale carei pasaje largi ale rotilor permit integrarea modelelor de punti fata si spate de inalta performanta fabricate special.
Partea frontala a automobilului are un concept adaptat de lonjeroane pentru caroserie, preluat de la BMW M3/M4, pentru o rigiditate la torsiune deosebit de ridicata in situatii de condus extrem de dinamic. Dispunerea radiatoarelor de racire se bazeaza si pe configuratia dezvoltata pentru actualele automobile sport de inalta performanta.
Extrem de precis, extrem de variabil: sistem de tractiune integrala M xDrive cu patru motoare electrice
Centrul sistemului de propulsie revolutionar de inalta performanta, care acum isi face debutul pe sosea in automobilul de teste, este un sistem electric de tractiune integrala M xDrive cu patru motoare electrice. Faptul ca toate cele patru roti sunt antrenate fiecare de un motor electric deschide posibilitati complet noi pentru o distributie infinit variabila, extrem de precisa si in acelasi timp foarte rapida a cuplului motor. In cateva milisecunde, puterea si cuplul motoarelor electrice care reactioneaza spontan pot fi dozate atat de precis incat solicitarea de sarcina semnalata prin pedala de acceleratie poate asigura un nivel de dinamica comparativ cu sistemele conventionale de propulsie.
Aceasta inseamna ca persoana de la volan poate experimenta caracteristici de performanta complet noi chiar si in conditii extrem de solicitante, cum ar fi in situatii extrem de dinamice sau in conditii de drum nefavorabile. "Electrificarea ne deschide niveluri complet noi de libertate pentru a crea dinamica M specifica", spune Dirk Hacker, director de dezvoltare la BMW M GmbH. "Putem deja sa vedem ca putem exploata la maximum acest potential, astfel incat automobilele noastre sport de inalta performanta vor continua sa ofere combinatia tipica M si incomparabila de dinamica, agilitate si precizie in viitorul fara emisii la nivel local."
Unitate de control foarte integrata pentru controlul dinamicii si propulsiei automobilului
Precizia in timpul transferului cuplului motor beneficiaza in mod semnificativ de sistemul electric de tractiune integrala M xDrive. Cele patru motoare sunt conectate la o unitate de control centrala, foarte integrata, care monitorizeaza permanent starea de condus si raspunde solicitarilor celui de la volan. Transmisia ideala a puterii catre drum este calculata in milisecunde din valorile pentru pozitia pedalei de acceleratie, unghiul de virare, acceleratia longitudinala si laterala, vitezele rotilor si alti parametri. Semnalele pentru aceasta sunt transmise la fel de rapid si direct prin intermediul unui ambreiaj multidisc si diferentiale catre cele patru motoare, care sunt capabile sa le implementeze imediat si precis.
Aceasta forma de dinamica a automobilului si controlul condusului au fost aduse la maturitate practica in faze intensive de dezvoltare si testare, initial pe modele virtuale si apoi pe bancuri de testare. Ca urmatoarea faza de testare a hardware-ului si software-ului dezvoltate in acest scop, conceptul de automobil este testat acum pe drum. Interiorul coupe-ului cu patru usi este echipat cu o tehnologie extinsa de masurare care poate fi utilizata pentru a analiza in detaliu fiecare situatie de condus finalizata. In acest fel, rezultatele teoretice pentru distributia perfecta a cuplului motor pot fi comparate in laboratorul mobil de teste cu realitatea de pe drum si luate in considerare pentru programarea ulterioara.
Aceasta munca detaliata este esentiala pentru a se asigura ca viitoarele modele de inalta performanta vor fi caracterizate si ele de exact ceea ce a facut ca automobilele BMW M sa fie inconfundabile in ultimii 50 de ani: o dezvoltare liniara a puterii si a dinamicii laterale care permite manevrabilitate controlabila pana la limite. Nivelul de preformanta este dus si mai departe folosind principiul de propulsie inovator. Acest lucru a fost evident deja in timpul primilor kilometri de teste a noului prototip pe drumuri inchise. Datorita dozarii deosebit de sensibile a cuplului motor si raspunsului fara latenta perceptibila, pot fi atinse viteze semnificativ mai mari in viraje, chiar si pe drumurile imbibate de ploaie sau acoperite cu zapada, de exemplu. In acest caz, automobilul vireaza fara efort si fara tendinta de subvirare, deoarece cuplul motor pentru roata exterioara din spate creste in paralel cu unghiul de virare.
Caracterul de inalta performanta al noului sistem de propulsie este evident si in recuperarea energiei la franare. Pana la limitele dinamicii, cele patru motoare isi pot asuma functia de generator atunci cand se franeaza inainte de un viraj, de exemplu, si pot alimenta bateria de inalta tensiune cu energia astfel generata.
-
Bara spate - honda civic h/b1980 1981, 141.17 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Fiat punto 1.9 multijet 2006 999 €
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei


