Ipocrizia politicienilor: Ministrul Mediului din Romania conduce un Opel Ampera
- Masina Opel Ampera este oferita de Opel Romania
- Nu este o masina electrica, este un automobil hibrid
- Motorul termic de 1.4 litri este pe benzina si are functie de generator
Soferii din Romania sunt cei care umplut miliarde de frigidere ce le-au apartinut ministrilor de la mediu. Pentru ca ei au venit cu ideea unei taxe suplimentare care, in ultimii ani, a vazut o multime de schimbari si nume, de la taxa pana la timbru. Cu toate astea, chiar daca nici pana in ziua de azi nu are vreo justificare logica taxa de mediu platita la inmatriculare, cel mai nou ministru al mediului, Attila Korodi, conduce, chipurile o masina... ECO.
La cerut bani, alesii nostri corupti sunt primii. La fel si cand a fost introdusa taxa de prima-inmatriculare, care ulterior s-a numit taxa de poluare, ECO-taxa sau, ultima varianta, Timbru de Mediu. Si ineptia, lipsa de profesionalism si experienta egala cu zero a ministrilor care s-au perindat pe la Ministerul Mediului au dus de-a lungul vremii la diferite forme de taxare, complet aberante, care se contraziceau de la o forma sau alta. Daca la inceput, masinile vechi, non-Euro, aveau de platit taxe de mii de Euro inainte de inmatriculare, pentru ca, avand motoare de generatie veche poluau mai mult, taxa de mediu, in forma actuala, are cele mai mici tarife la masinile vechie, non-Euro, Euro 1 sau Euro 2. Justificarea complet halucinanta a autoritatilor fiind ca o masina veche are o durata de viata mai scurta, asadar, dupa ce tragi linie, a poluat mai putin...
Trecem peste taxa de mediu care in continuare este aberanta, fiind uriasa la masinile majoritare de pe strazile patriei, adica Euro 3 si Euro 4, si ajungem la banii adunati de la soferi. Poti sa cauti 3 luni de acum inainte pe siteul oficial al Ministerului Mediului. In afara de zile oficiale date pentru diverse activitati, cum ar fi Ziua Nationala a Apelor, Ziua Nationala a Copacilor sau Ziua Nationala a Viezurelui cu fundul mov, nu vei gasi vreun program coerent, oficial, semnat de ministrul Attila Korodi care sa ne spuna ce se intampla cu milioanele de Euro adunate anual de la soferi.
Un minister al mediului european este transparent si le arata celor care au dat banul de ce este bine sa cotizeze, ce justificare are taxa, ce se intampla cu banii cumulati. Am fi vrut sa vedem un program pe luni cu zonele care vor fi impadurite, cu padurile care vor fi igienizate, cu apele care vor fi curatate, cu proiectele menite sa limiteze defrisarile si braconajul. Dar, ce sa vezi: nu exista nimic de genul asta. Asadar, unde sunt banii nostri din taxa de mediu?
Dar sa fim seriosi, cerem prea mult de la un minister absolut inutil. In schimb, recent, ca sa ne dovedeasca faptul ca tin cu natura, au apelat la bunavointa celor de la Opel Romania si au obtinut un automobil... electric. De fapt, nu este electric. Ci doar are un motor electric. Insa sub capota din fata este un motor termic de 1.4 litri cu 4 pistoane care functioneaza pe benzina. Acest motor are rol de generator, atunci cand se golesc acumulatorii care alimenteaza motorul electric de 140 cp. Adica poti merge cu Ampera la fel ca si cu orice masina, chiar daca nemtii spun ca este o masina electrica pe care o poti incarca de la priza, cu o autonomie de maximum 80 kilometri. Adica daca vrei sa ajungi la Timisoara, mergi 80 de kilometri electric, dupa ce ai lasat masina la incarcat toata noaptea, dupa care mai faci vreo 600 de kilometri folosind motorul termic pe post de generator. Oricum ai da-o, benzina tot consumi. Poluare tot faci, chiar mai multa, atat la fabricarea acumulatorilor, cat si prin motorul termic.
Ideea unui automobil hibrid cu un motor economic pe post de generator pare o idee buna. Si un minister ar trebui sa aiba numai astfel de masini in dotare. Nu insa si cel din Romania, care ar trebui sa se ocupa cu alte lucruri mult mai importante. In loc sa se ocupe de impaduriri, de oprirea defrisarilor, de combaterea braconajului din Delta Dunarii si din padurile Romaniei, in loc sa ne arate ce naiba se face cu banii nostri, Attila Korodi, ministrul mediului, ni se arata in toata splendoarea la bordul unei masini... Asa intelege el ca se face protejarea naturii.
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg...
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €