Masina de raliu hibrida: Sbarro SPARTA de 407 cp

Masina de raliu hibrida: Sbarro SPARTA de 407 cp
  • Motorul pe benzina este de 1.6 litri turbo de Peugeot
  • Doua motoare electrice ofera 100 kW
  • Proiectul apartine unor studenti din Elvetia
Distribuie pe Facebook

Sbarro SPARTA a fost lansata in premiera la Geneva, in aceasta primavara. Insa nu a fost o masina foarte populara, in ciuda aspectului sau dramatic. Iata cateva detalii despre masina de raliu hibrida care promite ca va lua startul in curand.

Cine a auzit de compania de automobile Sbarro? Nu foarte multa lume. Sbarro este un lant de magazine care ofera mancare fast-food cu pizza si alte specialitati mexicane. Insa in domeniul auto, Sbarro este o companie mica din Elvetia, specializata pe masini de kit si masini sport de circuit. Ultima lor creatie este bazata pe un proiect facut de studenti si se numeste SPARTA.

Ideea acestui proiect inedit este de a realiza un automobil sport cu tractiune integrala la un pret accesibil. Dar o masina ce poate fi folosita pe circuit si pe traseul de raliu. Iar pentru asta, masina realizata de elvetieni are un motor de 1.6 litri turbo de Peugeot, care este montat central, special pentru a oferi propulsie rotilor din spate prin intermediul unei transmisii manuala cu 6 rapoarte, in timp ce doua motoare electrice de cate 100 kW se ocupa fiecare de cate o punte, fata si spate. In total, puterea masinii este de 407 cp.

Sbarro Sparta

Caroseria este realizata din fibra de sticla, iar structura de rezistenta este bazata pe un sasiu tubular din otel. La interior este pozitionat un acumulator de 24kWh litiu-ion, in partea de jos a sasiului, pentru a se pastra un centru de greutate aproape de sol. In total, masina are o greutate de 1397 kg, ceea ce este destul de bine pentru un automobil hibrid, cu tot cu bateriile din dotare capabile sa ofere curent pentru doua motoare electrice.

Jantele sunt marca OZ, speciale de competitie, incaltate cu pneuri MICHELIN de raliuri. La interior, atmosfera de curse este cu atat mai pronuntata de elementele de care se bucura pilotul: scaune Alcantara scoica, centuri de curse, volan sport, frana de mana hidraulica, timonerie din aluminiu si un ecran tactil central. Prin intermediul unei manete, soferul poate regla fluxul de putere din cele doua motoare electrice: daca vrea sa ofere mai multa tractiune pe puntea spate sau pe cea din fata.

Sbarro SPART este momentan un concept. Care isi propune sa participe in diverse competitii sportive, precum Raliul Monte Carlo, in grupa rezervata automobilelor hibride. Si cel mai probabil, va ramane un concept cu care studentii de la scoala Espera Sbarro sa se mandreasca in continuare. Ei au mai realizat in trecut si alte automobile sport, care au ramas in memorie prin designul futurist si tehnologia folosita. Cam ca modelul SPARTA, care are un exterior... greu de definiti. Dar placut si foarte interesant!

Sbarro Sparta

Sbarro Sparta

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze Sbarro Sparta
mai multe