Peugeot anunta un consum de 3 litri la 100 km cu noul Hybrid 3008

Peugeot anunta un consum de 3 litri la 100 km cu noul Hybrid 3008
Primul hibrid de serie este gata sa fie lansat in primavara urmatoare. Modelul 3008 Hybrid4 este prima masina ce amesteca un motor diesel cu unul electric. Toate astea, cu un singur scop - un consum demn de un Smart Fortwo, la o masina mare de familie. Ecologistii incep sa zambeasca, nu-i asa?
Distribuie pe Facebook

Peugeot vine cu un sistem inovator ce impinge noul 3008. Este vorba de un motor diesel cu 4 cilindri de 2 litri, ce produce 163 de cp. Pana aici, nimic anormal, ba chiar dimpotriva. Am mai vazut motoare de 2.0 diesel, nu? Ei bine, acesta consuma numai 3,5 litri la 100 km din cauza faptului ca in masina mai exista un motor. De aceasta data electric, ce produce tractiune la rotile din spate. Motorul diesel se ocupa numai de rotile din fata in schimb. Sunt doua motoare diferite, ce are fiecare scopul sau. Motorul electric are numai 37 de cai putere, dar destul cat sa-i usureze munca motorului diesel, facandu-l mai economic.

Peugeot anunta un consum de 3 litri la 100 km cu noul Hybrid 3008

Cutia de viteze este manuala in 6 trepte ce poate fi trecuta si in modul automat. Ma rog, manuala e mult spus, acum fiind cu padele la volan, fara ambreiaj. Ca si la BMW, exista sistemul start and stop, pentru a micsora consumul de motorina. Motorului ii este atasat un generator de 8 Kw, ce alimenteaza si sistemul start and stop, dar si bateria cu nichel ce produce energie pentru motorul electric.

Peugeot anunta un consum de 3 litri la 100 km cu noul Hybrid 3008

Cand acumulatorii sunt pe deplin incarcati, motorul electric poate prelua toata sarcina masinii, fara ca cel diesel sa mai intervina. Din nou, economie de combustibil. Iar pe franare, motorul electric se reincarca cu energie regenerativa. Interesant, nu? Puterea combinata a celor doua motoare este de 200 de cp, ceea ce nu e de colo.

Peugeot anunta un consum de 3 litri la 100 km cu noul Hybrid 3008

Acest sistem folosit de francezi numit TtR este mai eficient decat cele de tip split-system, in care ambele motoare merg impreuna. La Peugeot 3008 poti alege tractiune integrala sau doar pe o singura punte, poti merge complet ecologic numai cu motorul electric, depinde ce doresti si ce viteza vrei sa ai.

Peugeot 3008 Hybrid4 de serie isi va face simtita prezentaoficial in cadrul Salonului Auto de la Paris din aceasta toamna, hibridul-diesel urmand sa debuteze pe piata europeana abia in primavara anului viitor.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (19) Poze Peugeot 3008 Hybrid4
mai multe