Toyota se misca in reluare. Japonezii prind ultimii trenul spre masinile electrice traditionale

Toyota se misca in reluare. Japonezii prind ultimii trenul spre masinile electrice traditionale
  • Toyota ar urma sa renunte la tehnologia Fuel-Cell
  • Japonezii vor lansa o gama de masini electrice traditionale incepand din 2020
  • Primul pas va fi facut anul viitor cand va fi alcatuita o echipa tehnica
Distribuie pe Facebook

Potrivit celor mai recente informatii, constructorul japonez de automobile se gandeste serios sa isi schimbe strategie in ceea ce priveste tehnologia Fuel-Cell. Odata cu eliminarea ei, Toyota va lansa incepand din 2020 o gama de modele electrice cu alimentare la priza.

De obicei, constructorii niponi de automobile au fost intotdeauna cu un pas in fata celorlalti atunci cand a venit vorba despre anumite tehnologii. Insa, nu este cazul si acum.

Intr-o perioada cand absolut toti cei din industria auto au optat pentru lansarea mai multor modele electrice, japonezii de la Toyota s-au incapatanat cu tehnologia de propulsie Fuel-Cell, bazata pe utilizarea hidrogenului drept carburant.

Ei bine, aceasta s-a dovedit un pariu riscant dupa ce Toyota Mirai, primul model de acest gen din lume, a inregistrat vanzari modeste, din cauza pretului ridicat, dar si datorita unei infrastructuri subdezvoltate de realimentare cu hidrogen.

Acum, in ceasul al 12-lea, Toyota se gandeste serios sa isi schimbe strategia si sa lanseze incepand din 2020 o gama de modele electrice alimentate la priza. Acestea urmeaza sa fie dezvoltate fie pe platforme deja existente, fie pe platforme noi. Primul pas concret va fi facut anul viitor, atunci cand constructorului japonez va alcatui o echipa tehnica pentru noul proiect.

Problema nu este neaparat intarzierea cu care niponii au ales sa intre in aceasta piata emergenta, ci insusi concurenta acerba din acest segment. Mai exact, modelele electrice Toyota ar urma sa aiba o autonomie maxima de 300 de kilometri, in timp ce rivalii directi, Renault-ul Zoe si Opel-ul Ampera-e pot functiona 400, respectiv 500 de kilometri cu un singur plin de baterii.

Daca aceste informatii se dovedesc a fi adevarate, japonezii vor plati scump, atat pentru eliminarea tehnologiei Fuel-Cell, cat si pentru adoptarea intarziata a masinilor electrice traditionale.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 11 Noiembrie 2016