Toyota se misca in reluare. Japonezii prind ultimii trenul spre masinile electrice traditionale
- Toyota ar urma sa renunte la tehnologia Fuel-Cell
- Japonezii vor lansa o gama de masini electrice traditionale incepand din 2020
- Primul pas va fi facut anul viitor cand va fi alcatuita o echipa tehnica
Potrivit celor mai recente informatii, constructorul japonez de automobile se gandeste serios sa isi schimbe strategie in ceea ce priveste tehnologia Fuel-Cell. Odata cu eliminarea ei, Toyota va lansa incepand din 2020 o gama de modele electrice cu alimentare la priza.
De obicei, constructorii niponi de automobile au fost intotdeauna cu un pas in fata celorlalti atunci cand a venit vorba despre anumite tehnologii. Insa, nu este cazul si acum.
Intr-o perioada cand absolut toti cei din industria auto au optat pentru lansarea mai multor modele electrice, japonezii de la Toyota s-au incapatanat cu tehnologia de propulsie Fuel-Cell, bazata pe utilizarea hidrogenului drept carburant.
Ei bine, aceasta s-a dovedit un pariu riscant dupa ce Toyota Mirai, primul model de acest gen din lume, a inregistrat vanzari modeste, din cauza pretului ridicat, dar si datorita unei infrastructuri subdezvoltate de realimentare cu hidrogen.
Acum, in ceasul al 12-lea, Toyota se gandeste serios sa isi schimbe strategia si sa lanseze incepand din 2020 o gama de modele electrice alimentate la priza. Acestea urmeaza sa fie dezvoltate fie pe platforme deja existente, fie pe platforme noi. Primul pas concret va fi facut anul viitor, atunci cand constructorului japonez va alcatui o echipa tehnica pentru noul proiect.
Problema nu este neaparat intarzierea cu care niponii au ales sa intre in aceasta piata emergenta, ci insusi concurenta acerba din acest segment. Mai exact, modelele electrice Toyota ar urma sa aiba o autonomie maxima de 300 de kilometri, in timp ce rivalii directi, Renault-ul Zoe si Opel-ul Ampera-e pot functiona 400, respectiv 500 de kilometri cu un singur plin de baterii.
Daca aceste informatii se dovedesc a fi adevarate, japonezii vor plati scump, atat pentru eliminarea tehnologiei Fuel-Cell, cat si pentru adoptarea intarziata a masinilor electrice traditionale.
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg...
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €