Va fi Volkswagen Phaeton inlocuit cu un model complet electric?

Va fi Volkswagen Phaeton inlocuit cu un model complet electric?
  • Un model de calitate, un esec rasunator
  • Volkswagen face pasul catre masinile electrice
  • Germanii vor transparenta totala, la propriu
Distribuie pe Facebook

Fabrica Volkswagen din Dresden a produs recent ultimul exemplar al familiei de modele Phaeton. Compania germana se gandeste deja la un succesor, despre care presa auto spune ca va fi echipat cu un sistem de propulsie complet electric.

Viata modelului Phaeton s-a terminat pe 18 martie, atunci cand ultimul exemplar a iesit pe portile fabricii din Dresden. Per total, acest proiect a fost un esec care a costat Volkswagen aproximativ un miliard de euro. Limuzina germana nu a atins tinta de vanzari stabilita, iar productia a fost oprita.
Urmand insa zicala "Regele a murit! Traiasca regele!", Volkswagen se gandeste deja la un urmas. Este vorba despre un automobil dezvoltat in paralel cu modelele Porsche Mission E si Audi Q6, fapt care ne face sa ne gandim ca succesorului lui Phaeton va fi complet electric.
Un model de calitate, un esec rasunator
Phaeton a fost lansat pe piata in 2002 si a suferit mai multe facelift-uri de-a lungul timpului. Totusi, "succesul" inregistrat de limuzina germana nu a fost suficient pentru ca productia sa continue.
Clientii Volkswagen au preferat modele de la branduri cu traditie in construirea unor masini de lux. Din punct de vedere al calitatii, Phaeton a imprumutat numeroase caracteristici de la gama Bentley Continental, ceea ce spune destul de multe cu privire la acest aspect.
Limuzina germana nu a fost un model intocmai slab, ci unul insuficient de puternic incat sa atraga clientii modelelor de lux semnate Audi, BMW sau Mercedes-Benz.
Volkswagen face pasul catre masinile electrice
Despre iesirea din scena a modelului Phaeton se vorbeste inca de anul trecut, de cand concernul german Volkswagen a fost acuzat de masluirea testelor de carburant. De atunci s-a speculat ca nemtii doresc sa dezvolte cat mai mult aria masinilor electrice pentru a-si mai spala din pacate.
Ca raspuns imediat, compania din Wolfsburg a comunicat ca toate automobilele din Europa si America vor fi dotate cu tehnologia AdBlue si reductie catalica selectiva, ceea ce reprezinta un proces care separa NOx-ul in nitrogen si apa.
Sistemul costa pentru fiecare masina intre cinci si opt mii de euro, dar elimina pana la 90% din noxe. Asadar, Volkswagen a inceput investitiile pentru a-si reface imaginea, iar vocile din industrie spun ca urmatorul pas ar fi dezvoltarea unor modele complet electrice, printre care si urmasul lui Phaeton.
Volkswagen vrea sa ofere transparenta totala, la propriu
Un alt pas important pe care Volkswagen il face pentru a-si recastiga clientii pierduti in urma scandalului Dieselgate este sa arate acestora exact modul in care se construiesc masinile.
Conducerea concernului german a spus in repetate randuri ca va ridica o fabrica cu pereti de sticla prin care clientii sa poata vedea foarte clar modalitatea in care sunt produse automobilele sale.
Odata cu realizarea ultimului Phaeton, fabrica de la Dresden va servi doar pentru livrari de masini si customizarea unor automobile pe comanda. In schimb, Volkswagen doreste sa faca pasul catre digitalizare si electromobile, iar cel mai bun loc este exact noua uzina, ce va avea pereti de sticla.
In acest fel, germanii vor sa puna accent pe transparenta si astfel sa recastige increderea vechilor clienti. Planul de reorganizare a fost pus pe hartie inca de acum doi ani, dar procesul a fost putin intarziat de scandalul Dieselgate.
In ceea ce priveste angajatii de la fabrica din Dresden, 400 din cei 500 vor fi relocati la uzina din Zwickau, in timp ce restul vor continua in acelasi loc pentru a furniza serviciile pe care le-am mentionat cateva randuri mai sus.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 29 Martie 2016