4Tuning.ro > 4Tuning Help > Consiliere Achizitie > Care este diferenta intre cuti...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Care este diferenta intre cutie automata 5 trepte si una automata cu 6 trepte?

Buna ziua,

Sunt pe cale de a achizitiona on Honda Civic HB 2014 1.8 i-VTEC Benzina modelul executiv cu cutie automata, dar as avea cateva intrebari legate de transmisie in 5 rapoarte. Imi poate spune cineva daca este vreo diferenta (in ceea ce priveste performanta/consumul/ turatia) intre un motor cu cutie automata in 6 rapoarte si acest tip de motor?
Fiind un incepator, ma gandesc ca o masina in 6 rapoarte, la o viteza superioara (160-170 km/h) ar rula cu un numar de turatii mai scazute decat una in 5 rapoarte deci si un zgomot mai redus in habitaclu. 

Va multumesc in avans pentru clarificari.

Marius 

A intrebat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani in categoria Consiliere Achizitie
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 10 ani Salut,

Din punct de vedere calitativ nu stiu ce sa iti raspund dar cutia in 6 trepte este mai avantajoasa din punct de vedere al consumului : la o anumita viteza x la cutia in 6 trepte ai mai putine turatii prin urmare motorul este mai putin solicitat si cere mai putin combustibil.
Un alt avantaj este la drumurile lungi cand mergi cu o viteza mai mare constant: motorul este mai silentios nefiind in turatie mare si ofera un comfort mai bun.

Insa daca circuli marea majoritatea a timpului in localitate nu vad care ar fi rostul celor 6 trepte.

Comentarii:

A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani Iti multumesc pentru raspuns. Chestia e ca nu am inteles de ce pe o masina care ar atinge 215 km/h au pus doar 5 trepte (si suntem in 2014 unde mai toti producatorii pun 6+ trepte). Ma gandeam ca ar fi ceva special in cele 5 trepte :)  care ar face sa nu "zboare" motorul de sub capota...
–2 voturi
A raspuns robert11111 EXPERT (122,180 puncte) acum 10 ani Parerea mea iati manuala ,cea automata se strica mai rpd ,si sunt mai scumpe daca se strica ceva , si in primul rand si consumu e ceva mai mare decat cea manuala ,

Comentarii:

A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani Multumesc...dar.....sotia tine neaparat sa conduca cu cutie automata :) si ii place mult masina. Am intrebat pentru ca are totusi un motor de ultima generatie si ca poate are ....nu stiu...ceva special care ar face sa nu genereze un zgomot mai mare decat la un tractor la o viteza  > 130km/h
A comentat robert11111 EXPERT (122,180 puncte) acum 10 ani totusi e o masina din 2014 ,nu se aude
+2 voturi
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani motorul este insonorizat perfect la aest model de honda, deci nu vei simti (sau auzi) mare lucru de la motor, in plus functionarea lui este destul de ,,omogena''. ca si plus, la cutia manuala tin sa spun ca schimbul vitezelor este foarte precis iar levierul cutiei este unul scurt, ceea ce ii da o nota de masina sportiva.
Nu recomand masina unui incepator, pentru ca prezinta unele lacune in campul vizual(in curbe in special, din cauza stalpilor anteriori prea adusi catre centru) iar pozitia la volanului nu va fi niciodata cea ideala, si anume indiferent cum stai, ai impresia ca ,,ai volanul in brate'' tot timpul.

Comentarii:

A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani Iti multumesc pentru detalii....sa stii ca m-am linistit....tocmai am venit de la un drive test si...surprinzator ......sotia ajungea perfect la pedale / volan...fara sa ai senzatia cu "volanul in brate"....probabil din cauza inaltimii.....masina este superba....Trebuie sa recunosc ca am mers cu max 120 la ora.....nu se auzea mare lucru.....
Intrebare: tu ai sau ai avut o astfel de masina?
A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani eu am condus acest model, si detin tot o honda civic insa e modelul anterior. mie mi s-a parut ca atunci cand faci dreapta sau stanga la intersectii cu treceri pietonale e cam greu sa observi cam tot ce misca pe trecere... de aceea recomand prudenta maxima. chestia cu volanul in brate este comparativa cu modelele anterioare de honda
A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani Honda pe care o ai sau ai condus-o era cu cutie automata? Vad adesea in comentarii cutie sau directie CVT......ai idee ce este asta?
A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani honda pe care am condus-o eu avea cutie manuala (nu sunt adeptul cutiilor automate). Cutie CVT este o cutie manuala robotizata (cutie de viteze cu variator)
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani cutiile manuale robotizate sunt alea de pe la citroen si altele, care schimba mai incet decat bunicu, CVT-ul este cu totul altceva, cum ziceai, cu variator continuu, nu are trepte de viteza

Cel mai bun raspuns:

+3 voturi
A raspuns Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani stai linistit ca nu se aude mare lucru din partea motorului nici cu a 4-a la 160, sunt foarte silentioase motoarele, diferenta intre cutiile de viteze nu cred ca e in turatia la o anumita viteza in ultima treapta, sunt calculate in asa fel sa fie tot pe-acolo, dar nu-ti garantez, nu am mers cu ambele sa pot dovedi, totusi, diferentele intre 5 vs 6 trepte e ca la cea in 6 trepte ai rapoartele o idee mai scurte si masina accelereaza un pic mai bine, motorul se tureaza mai repede, la cea in 5 trepte avand rapoartele mai lungi o sa-ti dea un pic impresia ca e mai lenta, dar diferenta e destul de mica, daca nu esti cunoscator si nu ai condus-o pe cea in 6 trepte inainte, nu o sa-ti dai seama, cu atat mai putin sotia...parerea mea

Comentarii:

A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani Iti multumesc..... diseara semnam si contractul :). Eu personal conduc un Mertz clasa C 220.....cu cutie manuala......si nu stiu/stiam nimic despre cutiile automate....si...intr-adevar....mi s-a parut mai lenesa un pic......si am zis ca e din cauza celor 5 trepte.....
Dar ai idee care ar fi motivul pentru care nu au introdus 6 trepte in loc de 5?
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani cel mai probabil din cauza costurilor, cea in 5 fiind de generatie mai veche si mai ieftina, oricum, felicitari, n-o sa va para rau
A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani Merci..... suntem deja hipnotizati.... o ultima intrbare....daca la anul ar aparea cu 6 trepte...s-ar putea inlocui cutia asta cu una in 6 trepte?
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani

editat de Robert-323 acum 10 ani

cel mai probabil da, desi nu vad rostul, nu cred ca merita diferenta de bani, si nu stiu in ce conditii ar vrea cei de la honda sa faca asa ceva unei masini noi...dar din punct de vedere tehnic ar trebui sa se poata...cel mai probabil te deranjeaza faptu ca la golf sau orice altceva dintre modelele competitoare sunt prezente cutiile in 6 trepte, mai mult un motiv de lauda, sa nu zici ca ai ramas in urma cu 5, dar eu sunt de parere ca e mult mai important ce senzatii ofera masina cu alea 5 viteze si ce performante are pe drum(nu pe hartie), aici se face diferenta, iar senzatia aia de masina lenta se datoreaza I-VTEC-ului, cred ca sti de faptul ca dupa 4000 rpm se mai deschid ceva supape, are distributie variabila, asta e stilul motorului, la turatii mici e mai lenes si mai economic, la turatii mari se intoarce foaia...asa si eu ziceam despre Accord model 2004 ca are doar 5 trepte manuala(automata are 4) dar cand o scoti la plimbare, uiti complet detaliul asta....iar in teorie, mai putine schimbari de trepte inseamna un consum mai redus, dar la cutiile noi nu prea se mai aplica din ce am vazut
A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani sa inteleg ca i-VTEC-ul nu este asa de revolutionar pe cat spun cei de la Honda.
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani ba dimpotriva, este genial pentru cine il intelege si stie sa aprecieze, daca vi de pe un diesel cu cuplu mare si esti invatat cu stilul de tractor nu o sa-ti placa absolut deloc, sa fi pe la 2500 rpm, sa apesi pedala la podea si sa nu se intample mare lucru, schimba 2 trepte si o sa vezi ca e chiar asa cum il lauda honda... nu degeaba in anul 2000 pe honda S2000 motorul de 2.0 avea 241CP FARA turbo, pe civic fn2 are 200cp in timp ce in prezent, un golf gti 2.0 TSI are vreo 230cp, bineinteles cu un cuplu mult mai pare datorita turbinei, secretul la honda e sa mergi in ture mici la o conducere normala, asa cum se intampla 70-80% din timp, si cand ii ceri performanta il duci la 8000 rpm
A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani Interesanta lamurire. Intr-adevar, sunt obisnuit cu diesel .... dar .....asa cum spui....cand am facut drive testul....am crezut ca masina are STOP/START system.....nu se auzea NIMIC la semafor.....formidabil.
Si GATA....am semnat si contractul .....in Mai asteptam masina.... :).

Va multumesc mult pentru sfaturi si lamuriri.  Si mai spun odata...masina arata f bine chiar daca consuma mai mult....dar cred ca asta depinde de stilul fiecaruia......
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani cam mult de asteptat...asa-i cu japonezele, si cu consumul nu e chiar de speriat, cu un stil adecvat se poate scoate intre 6 si 7 in medie, ceea ce nu-i rau sa recunoastem. Iti recomand cu seriozitate sa-i faci reviziile importante la Asko international in bucuresti, desi e cam departe de tine.
A comentat mardaaff (230 puncte) acum 10 ani Stii cumva daca asta va fi dotata cu cutie CVT?
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani n-am idee, daca e sa puna o sa puna pe modelele pt SUA, la noi nu cred ca o sa le ia nimeni

Alte raspunsuri: (1)

–2 voturi
A raspuns yceboi EXPERT (113,920 puncte) acum 10 ani La cea cu 6 trepte ai consumul mai mic si turatie mai mica la o anumita viteza fata de cea in 5 trepte