4Tuning.ro > 4Tuning Help > Consiliere Achizitie > Cu ce sa imi schimb masina (au...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Cu ce sa imi schimb masina (audi a4 1.9 tdi) dintre urmatoarele [...] ?

Am un A4 1.9 tdi din 1998, cu dotari destul de bune, motor in stare f. buna, multe piese schimbate la directie/suspensie/frane/exterior facelift, dar deja il am de 1 an si m-am cam plictisit de el si as vrea altceva.

Asadar, am urmatoarele oferte:

- A4 din 1997 1.8 turbo, dotari bune, stare buna, culoare rosie, combi (ca si al meu) + o diferenta (nu stiu cat sa cer, piata de 1.8t e extrem de slaba, spre deosebire de 1.9 tdi unde preturile variaza intre 3000 si 4500 euro la A4 1.9 tdi 1998, inmatriculate Ro, in functie de stare si dotari) - consumul la 1.8turbo stiu ca e mare in comparatie cu 1.9 tdi daca se conduce sportiv, insa merita pt senzatiile oferite!

- Mercedes C200 CDi 102 cp an 1999, combi, dotari nu foarte bune, probleme cu tabla (rugina la usi), motor ok - nu cunosc preturile la mercedes-uri, C-klass-uri din '99 sunt extrem de putine de vanzare, nu sunt convins ca cei 100 de caluti m-ar multumi, astept opinii de la cei care au condus un asemenea model

- Ford mondeo 2.0 tddi 90 cai ---- nu ma mai intereseaza, am pus inainte o intrebare in legatura cu acesta, iar niste colegi mi-au dat raspunsuri clare care m-au determinat sa imi indrept atentia spre alte marci auto:)

-320d din 2000, dotari f bune (faruri cu xenon din fabrica senzori parcare fata-spate, comenzi volan, incalzire scaune etc) - imi place foarte mult, insa sunt constient ca intretinerea e mult mai scumpa decat la A4 si momentan, nu dispun de diferenta necesara schimbului, insa pe viitor mi-as dori un 320d..

Astept sfaturi! Stiu ca cel mai bine este sa imi pastrez masina, mai ales ca nu am de bagat bani in ea decat eventual sa remediez problemele estetice (zgarieturi), dar eu ma plictisesc destul de repede de masini:)

Imagini atasate

A intrebat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani in categoria Consiliere Achizitie
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 11 ani Daca nu e o problema consumul atunci mergi pe a4b5 1.8T.De cati cai e?
La Mercedes te referi la w202,daca da a4 e mai frumos parerea mea.
Daca ar fi sa iti cumper BMW 320d atunci cumpara facelift pentru ca e mai fiabil,mai frumos is mai puternic+ ca e si mai nou.
Bafta!

Comentarii:

A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Consumul la 1.8t nu e un factor decisiv in conditiile in care sonda lambda/debitmetrul de aer au valori normale de functionare, altfel, ar fi o problema mare:) Motorul e AEB de 150 cai.

Da, ma refer la W202T varianta Classic (dotarile cele mai slabe, fara pachet crom sau sport) - ca si design, imi place la nebunie C-klass-ul touring, mi se pare extrem de frumos, mai frumos decat A4 B5 Avant. Interiorul insa nu ma incanta, la Audi e mai interesant, mai nou.
Nu am bani de 320d facelift (150cp), unul cu adevarat bun si intretinut trece de 5500-6000 euro!
Mersi de raspuns.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 11 ani Asa e...daca as cumpara  b51.8T as mai cauta putin.... poate gasesti un AJL care intr adevar ofera senzatii.
Si eu am AFN cu ciptuning(tot rosie si tot avant) si sa stii ca nu e chiar asa mare diferenta fata de un AEB stock.
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Si al meu tot AFN e, sunt multumit de motor, de consum, de intretinere, dar simt nevoia unor caluti in plus:) As face o resoftare, dar nu stiu daca merita sa dau 150-200 euro pt o putere in plus de 15-20%, teoretic cel putin. La tine se simte diferenta fata de un AFN stoc?
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 11 ani Da,se simte.E undeva la 130-140 cp....e asa de cand e la mine de 100.000km si toate is ok.
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani suna interesant treaba cu resoftarea sau cu chiptuning-ul, nu stiu exact care e pt un TDi fara pompe-duze ca e o diferenta intre a rescrie softul si a pune un chip. Trebuie sa ma interesez in aceasta privinta, poate chiar o turbina mai mare si apoi o resoftare si chiar ca nu mi-as mai dori un 1.8turbo.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 11 ani Pai la masinile mai vechi nu se poate scrie soft din cate stiu eu,se schimba niste integrate din ecu.
Ai grija la cine faci daca vrei sa faci ciptuning pt. ca multi se ocupa dar putini fac treaba si suporta consecintele in caz ca apare vre o problema.
Cum a zis cineva mai jos ar fi diuzele de transporter un inceput foarte bun(in caz ca voi mai tine atat masina incat sa am probleme la injectoare voi pune si eu de t4)+o tubina de pe 1.9tdi de 130 sau chiar 150cp +ciptuning....ai scoate undeva la 170-180cp(din cate am citit peste 180cp daca are motorul internele stock e posibil sa se topeasca cilindrul3 daca o forjezi calumea).Dupa care v a trebui alt ambreaj.....dar toate astea costa cam mult undeva la 1000 de E.
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Costa mult, dar se poate face treptat, nu trebuie luate toate dintr-o data. Sunt din ce in ce mai multi proprietari de tdi-uri care isi modifica motoarele, iar asta este un lucru bun, mai demult diesel-urile erau privite strict ca si masini utilitare sau de transport, nicidecum ca si masini pt ,,tunning''.
+3 voturi
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani atat timp cat ai bagat bani in masina ta nu prea se merita sa iei altceva pt ca nu stii la ce sa te astepti. niciodata sa nu compari dieselul tau cu 1.8 turbo. crede-ma ca o sa te oftici daca dai dieselul pe un benzinar, mai ales daca faci multi km pe zi/luna/an. cu diferenta care o dai la benzina iti cumperi o masina cu motor mare, doar pt placeri, ca sa zic asa....
treaba ta, dar pe foamea asta decat sa dai dieselul tau in care ai bagat bani pe un benzinar nu se prea merita.aaa, se merita daca gasesti un an mai bun(+2002)!
eu as opta pt o a doua masinuta cu un motor ceva mai maricel, daca asta iti doresti, sa iti faci "poftele" si cam atat!
imi dau seama din postul tau ca vrei sa schimbi masina dar fa-o cu cap, fa-o sa fie in avantajul tau.greu se gaseste o masina buna,  macar la fel de buna ca a ta.  

inca o data, daca gasesti fa un schimb cu o benzinara cel putin 2002.
BAFTA

Comentarii:

A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Ai inteles exact ce imi doresc, cu o mica specificare: nu umblu mult pe zi/saptamana/luna/an. In medie, fac cam 100-120 km pe saptamana, iar vara se mai aduna km cand merg in concediu. Ocazional, mai fac cate un drum in afara localitatii, o data la cateva luni. Am luat-o la 199.xxx km si acum are 212xxx km, 12 luni mai tarziu. In mod normal, nu prea mi s-ar merita un diesel, dar imi place cuplul la turatii joase, de aceea nu l-as da pe un benzinar fara turbo.
Nu prea imi trebuie masina dupa 2000, mai ales o marca premium cum e Audi, intretinerea ar fi prea costisitoare (in masura in care s-ar folosi piese de calitate). Daca ar fi sa aleg fara a lua in calcul aspectul financiar, as merge pe 525d 2002-2003, o masina de vis!
Motor mare nu merita luat din pacate, taxele sunt inutil de mari, iar apoi ar fi risc in ceea ce priveste vanzarea/schimbarea pe viitor, cam toata lumea cauta motoare mici...
A comentat nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Am mai auzit de multe ori ideea ca un diesel nu se merita daca mergi distante scurte..eu cred ca nu este adevarat.exemplu audi 1.8 benzina consuma undeva la 10-12 oras pe cand un 1.9 tdi 6...diferenta se simte chiar foarte tare.Diesel-ul consuma constant cam aceeasi cantitate de motorina pe cand benzina cum ai calcat in ea te uiti la acul de rezervor pt ca consumul creste simtitor..Eu zic ca daca nu ai bani de seria 3 de la bmw e mai bine sa te tii de ce ai!Eu am seat toledo 1.9 tdi din 98..motoare foarte bune care rezista in timp!Inainte am avut benzina si ma rupea la bani din cauza consumului...puneam 10 litri si se duceau ca apa mai ales cand era frig afara si mergea circa 5 min pe soc automat..era jale...de cand am motorina dau cheie si pingica si nu vad cum scade acul la rezervor si nici banii in buzunar!
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Si eu am avut un motor pe benzina, un seria 3 de 1.6 102cp. Dupa ce i-am pus jante pe 17, consumul a urcat la 11-12% in oras!
La diesel asa cum spui tu, nu e diferenta mare de consum intre un mers frumos si unul mai sportiv. Bine, chiar 6% nu ai cum sa scoti cu un 1.9 daca conduci ziua, intr-un oras cat de cat aglomerat. Eventual seara:) Dar nu asta e ideea. Important e ca are consum urban sub 10%:))
+1 vot
A raspuns nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Eu zic sa tii masina care o ai acum...si ca sa nu te plictisesti si sa"condimentezi"relatia ta cu al tau Audi A4 pune-i diuze de 150 de cai de pe transporter...faci praf tot ce are putere pana la 200 cai la plecare de pe loc si viteza! Eu am un seat toledo 1.9 tdi AFN..cu injectoare de transporter..prind in 7 secunde 100..Putere la roata fara chip sau modificari soft 140 cai..

Comentarii:

A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Multumesc pt idee, suna foarte interesant ceea ce ai facut, dar asa de curiozitate, cu cat a crescut consumul dupa aceasta modificare? Pe un forum auto este un proprietar de 1.9 tdi tot pe A4 B5 care a pus injectoare de T4 + turbina de 131cp + altele si a ajuns la un consum de peste 10% in oras. E drept ca e si quattro.
Eu as dori in primul rand sa am putere si cuplu de la o turatie mai joasa, mi-as dori sa simt ca trage motorul de la 1500-1700 rpm, dar nu stiu daca e posibil asa ceva fara a dauna motorului.
A comentat nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Consumul nu s-a marit,a ramas acelasi...daca imi consuma 10 ca celui cu A4 B5 o dadeam de mult..La masina nu am modificari aduse decat la injectoare...accelerarea incepe de pe la 1500 ture la mine din cauza injectoarelor...care deschid si injecteaza motorina mai repede si in cantitate mai mare...Referitor la consum timpii de injectie cu cat sunt mai scurti cu atat este consumul de motorina mai mic....pentru ca ajungi mai repede la turatia si viteza dorita ceea ce micsoreaza timpii de injectare motorina...deci consumul se micsoreaza!
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Cat ai dat pe injectoare si de pe care model de transporter provin?
Ai umblat si la pompa de injectie?
A comentat nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Sunt de transporter T4 2.5 de 150 cai tip motor AXG ..poti pune  si de pe Audi 100 C4 2.5 din 94 -95 tip motor AEL(cel in cinci pistoane) cod de pe diuze"DSLA 150 P502" Diuzele sunt de 0.216 ...fata de AFN care sunt de 0.205..toata diferenta o fac diuzele care sunt marite si merg excelent ! Deci daca iei injectoare trebuie sa scoti diuzele pentru ca nu merge corpul injectorului schimbat cu totul..mergi cu masina la un pompagiu sau le poti face chiar tu...scoti injectoarele tale desfaci diuzele si le pui pe cele de transporter sau audi 100 C4..Ideal ar fi ca dupa ce le montezi sa mergi cu ele la un pompagiu  sa le calibreze sa deschida toate la aceeasi presiune! Dupa ce schimbi injectoarele trebuie sa umbli la debitul pompei injectie...La unele masini se intamplaca  dupa ce le schimbi masina sa galopeze la relanti pentru ca debitul de motorina este prea mare..Debitul il ajustezi in felul urmator..pe capacul inferior al pompei injectie ai 3 suruburi"stea" si unul mai special ca un triunghi pe capacul superior care trece prin ambele parti ale pompei..le desfaci pe toate un pic si tragi  spre tine adica spre cureaua distributie..1 mm nu mai mult..Strangi si vezi daca mai galopeaza..Daca nu galopeaza inseamna ca ai nimerit! Masina trebuie sa porneasca la fel de bine si de repede ca inainte..daca porneste mai greu desfaci iar cele 3 suruburi stea si cel in triunghi si maresti un pic debitul pana nimeresti pornirea cea mai eficace! Deci micsorarea debitului se face inspre cureaua distributie(tragi) iar marirea lui prin indepartarea de cureaua distributie(impingere)..Injectoarele au fost 100 lei bucata..
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Multumesc frumos pt informatii, daca voi face acest upgrade, ma voi duce la mecanicul meu, eu nu ma pricep la aceste operatiuni mecanice!
100 lei per injector mi se pare foarte ieftin, mai ales ca se modifica radical comportamentul masinii. Luni ma voi duce prin dezmembrari sa vad, poate am noroc si dau de injectoare. Multumesc inca o data! Weekend placut.
A comentat nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Mult succes!
+1 vot
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 11 ani Un sfat ``pretenesc``. Daca nu esti genu` sa faci liniutze, mers foarte sportiv, tine-ti TDI-ul tau. Audi A4 este foarte reusita ca masina, mai ales aceasta motorizare, consum mic-dotari bune- siguranta-rezistenta-costuri mici a pieselor- uzura pieselor .... ( pica mai greu ).
Eu as ramane la Audi A4 1.9 TDI.
Daca chiar vrei, dc nu ii faci o resoftare ? Mai iti da un 10% putere, iar consumul va mai scade cu 500ml-max 1L%.

Salut
!

Comentarii:

A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Ai dreptate din toate punctele de vedere, nu sunt genul care sa plece de la fiecare stop/semafor cu ,,scartait'', nu conduc foarte sportiv, imi place doar din cand in cand sa o mai ,,calc'' in treptele 2 si 3 (in a 4-a nu mai am unde), ca e diesel, nu am chef de probleme cu turbo-ul!
Mi-as face o resoftare, dar la mine in oras nu am auzit pe nimeni sa-l fi facut si sa fi fost foarte multumit. Nu vreau sa mi se faca experimente pe masina, pe banii mei. Am auzit nenumarate cazuri de probleme aparute imediat dupa resoftare/ chip tuning. Si sa arunc 200 euro pe o chestie care poate face mai mult rau decat bine, nu o voi face. De acei bani pot face altceva la motor.
Asa cum am primit sfaturile mai sus, as incerca sa ii schimb injectoarele si eventual si turbina.
0 voturi
A raspuns ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Desi am cam renuntat la ideea unui schimb, intre timp, am mai primit cateva oferte:

1) Vw Golf 1.9 TDI-PD 116 cp din 2000, 2 usi, albastru, climatronic, geamuri electrice, incalzire scaune etc. + o diferenta. Maine vad masina.

2) Bmw 520d 136cp limuzina, 2001 (ceva e suspect, masina ar trebui sa fie facelift insa nu e...), dotari slabe pt E39 (4 geamuri electrice, clima digitala si comenzi volan) schimb pe schimb - motor in stare ok, turbina noua, probleme estetice (din poze, masina nu imi inspira incredere, are faruri ,,ciuning'' si presuri cromate, ceea ce spune multe despre proprietar) dar cu ceva investitii nu prea mari, cred ca ar iesi o ,,masina'' ok

3) Bmw 525d 163cp touring din 2000, dotari aproape tot ce se poate pune pe un E39, mai putin navigatie (clima digitala, oglinzi rabatabile electric, trapa, comenzi volan, suspensie spate pe perne aer, scaune electrice cu memorie, piele cu incalzire, computer bord, telefon, xenon original, senzori parcare, carlig etc). Masina pare a fi intr-o conditie normala, cel putin din ce am vazut in poze si din ce am discutat cu proprietarul. Necesita mici investitii ca si orice masina SH. Sunt foarte interesat de acest schimb, imi doresc un 525d la nebunie, insa nu sunt convins ca m-as descurca cu o ,,balena'' in oras si mai ales nu cred ca as putea sa o parchez in garaj, cu Audi e destul de usor desi e combi, dar Bmw-ul e mult mai mare...
In weekend voi vedea ambele bmw-uri, pana atunci am timp sa ma documentez in legatura cu diversele probleme ce apar la asemenea masini.

Comentarii:

A comentat nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Eu as lua BMW-ul 520 de 136 de cai pentru ca este mai economicos decat 525(acesta avand un consum  10-12 la oras)...Problemele lui ar fi urmatoarele:
-daca s-a mers subturat cu ea se infunda galeriile(am intalnit problema la 320d din 2002)se infunda la propriu si trebuie scoase galeriile cu tot cu catalizator si curatate(ideal este ca din cand in cand sa o forjezi bine de tot);
In rest sunt fara probleme majore,verifica clima si casetofonul(CD-player)sa mearga,in genere multi oameni pun odorizantant pe ventilatiile care sunt deasupra climei si am intalnit cazuri cand odorizantele auto au curs pe butoanele de la clima sau casetofon si nu mai functionau..Fii atent la vibratii pe sub masina pt ca rulmentul de la cardan mai pica la gama BMW,si dezvolta vibratii in podea in accelerare si lasare in frana de motor!Iti doresc succes...Cred ca daca te sui in BMW si il conduci iti va placea,si vei fi tentat sa dai AUDI-ul.. Faptul ca nu e facelift poate fi de de la faptul ca masina e fabricata in 2000 si inmatriculata in 2001...adica a stat in showroom pana in 2001 cand a fost vanduta!
Mai povestim, sa ma tii la curent cu ce ai mai facut!
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani 99% ai dreptate cu privire la anul de fabricatie. Oricum, daca ar fi sa iau E39 non-facelift, dupa ce l-as pune la punct tehnic, l-as face facelift, exact cum am facut cu Audi-ul.

Un prieten are un 520d din 2001 tot berlina si zice ca in oras ii consuma 10-12. Ca si mine, are picior mai ,,greu''. Cand il conduce prietena sa, consumul este de 8-9%, iar masina este impecabila din toate punctele de vedere.
O cunostinta a avut 525d manual, berlina, din 2001 si scotea 10% in oras, insa mers frumos. Personal, nu cred ca un 525d consuma mai mult decat un 520d, la un stil de condus mai sportiv! Iar puterea si sunetul motorului sunt in favoarea 525-ului...
Multumesc pt raspuns, abia astept sa testez bmw-urile!
A comentat nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Pai daca bmw 520d consuma 10-12 oras..cat te astepti sa consume 525d..Socrul meu are 320d 2001 ia in jurul lui 7-8 pe oras..cat despre 525d stiu ca sunt foarte apropiate de consum cu cele pe benzina 2000 cmc....la aspect prefer touringul..plus ca stabilitatea este sporita la o masina touring din cauza curentilor de aer care preseaza pe cupola masinii altfel decat la berlina...Ambele motorizari sunt bune,daca vrei 525d ia ce iti doreste inima. ...singurul mod de a scapa de o obsesie este satisfacerea ei!! Mai vorbim...dupa ce le testezi pe amandoua,cred casi eu as fi nerabdator sa le testez!
0 voturi
A raspuns ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Ieri am vazut 525d-ul touring.
Asa ca si masina, e ok din majoritatea punctelor de vedere:
-motor puternic, sunet foarte frumos, silentios, intr-un cuvant extraordinar!
-suspensie (sport) si directie destul de bune (mici batai pe la puntea spate)
-vopsea in stare foarte buna
-interior in stare buna, cu mici semne de uzura (margine scaun sofer, schimbator, display BC cu pixeli morti, clima cu un buton lipsa, dar functionala, sistem rabatare oglinzi defect - cred ca au fost schimbate caci sunt negre, iar masina e gri metalizat)
Dar m-a dezamagit proprietarul. La telefon a zis ca actele sunt in regula, iar la fata locului am gasit asigurarea expirata, fiscalul expirat de 3 luni, itp-ul pe cale sa expire, masina inmatriculata in 2004, nu am putut verifica seria sasiului (cand am verificat motorul, s-a deschis capota, cand am vrut sa verific seria, brusc, s-a stricat, nu am mai putut trage de maneta din capota)
Masina in sine a fost in stare foarte buna, mi-a parut rau ca nu am facut schimbul (diferenta pe care trebuia sa o dau era una foarte mica, era clar in favoarea mea), dar nu vreau sa imi iau pe cap o masina cu acte in neregula!

Comentarii:

A comentat nat04u (22,630 puncte) acum 11 ani Nu pare in regula...chestiile astea mici care se strica sau erau deja stricate te pot scoate din pepeni...mai bine e ca ai lasat-o!!Mai sunt si altele...
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani In conditiile in care nici masina mea nu e perfecta, schimbul cu acel bmw era unul foarte bun. Oricum, masina second-hand fara defectiuni nu exista, orice s-ar spune si s-ar povesti. Poate in Germania, la vreun fanatic care ar vopsi intreaga masina pt 2-3 zgarieturi, dar atunci ar fi scumpa masina...

Cred ca ma voi duce cu masina in targ si voi incerca sa o vand, iar apoi, cu bani in mana, altfel vor sta lucrurile!

Cel mai bun raspuns:

0 voturi
A raspuns ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani M-am hotarat: pastrez masina! Nu are rost sa fac un schimb cu o masina de la care nu stiu ce sa ma astept, mai ales daca nu o iau direct de la proprietar (majoritatea masinilor scoase la vanzare in Ro sunt de la intermediari...).
Voi incepe sa o modific si pe sub capota, probabil ii voi pune alte injectoare, o turbina mai mare, ii voi scoate catalizatorul si apoi ii voi face o resoftare. Daca ajung la ~130 de cai reali, ma pot declara multumit, cu atat mai mult cu cat consumul nu va creste cu mai mult de 1 litru %.
Cu alte cuvinte, topic inchis!