4Tuning.ro > 4Tuning Help > Consiliere Achizitie > Salut ! Cateva sfaturi de la b...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+4 voturi

Salut ! Cateva sfaturi de la baietii experimentati !?

Salut sunt nou aici ...si am observat ca aici exista ordine si disciplina si in plus cred ca exista cativa baieti pe aici care imi pot oferii un sfat bun !

Sunt aproape gata cu scoala de soferi iar intrebarea mea pt voi ar fii : Pe ce masina as putea incepe tinand cont ca mie imi place totusi bmw-ul , credeti ca ar fi potrivit un 318i pt un incepator ?:)
A intrebat s1ner (170 puncte) acum 11 ani in categoria Consiliere Achizitie
Distribuie pe Facebook

6 Raspunsuri

+4 voturi
A raspuns boffTy (25,380 puncte) acum 11 ani Salut!
Experienta 0 + tractiune spate + iarna + teribilismul specific varstei =...te las pe tine sa te gandesti.Totusi, daca esti responsabil poti conduce orice.Depinde de tine si de stilul de condus pe care-l abordezi.
Pe banii tai tu decizi!

Toate cele bune!

Comentarii:

A comentat s1ner (170 puncte) acum 11 ani salut ! Sunt o persoana foarte calma si cumpatata :) dar totusi ramane tractiunea spate sper sa nu-mi faca probleme prea mari :(
+4 voturi
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 11 ani

editat de bysconty acum 11 ani

daca o sa o ti pe numele tau asigurarea este mare undeva la 800 lei pe an daca nu mai mult,consumul este maricel si o sa fie si accentuat pentru ca o sa dureze ceva timp pana o sa iti formezi un mers pentru "consum" , o sa iti ia 10 pe oras lejer,asta doar daca nu stai intr-un oras cu 2 strazi si 3 semafoare,si in plus de asta trebuie sa sti cum se conduce o astfel de masina in conditii de ploaie ninsoare si polei,ca daca nu o sa o proptesti in primu sant/pom/gard,in plus de asta cand o sa iti pice cate ceva trebuie sa bagi mana in buzunar ca platesti marca nu piesa,eu pe un buton pentru actionare geam electric la un bmw  e46 am platit 250 ron de la dezmembrari ca nou era 400.daca totusi vrei o masina sport iti recomand alfa 156 1.6 120cp consum rezonabil si ca tinuta de drum se infige in asfalt plus ca se tine lejer dupa un 318.daca te intereseaza in acest sens am  una la vanzare.
+5 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Referitor la comentatiul tau 'sunt un om calm' nu e o regula in d-ale condusului.Primii 1000 de km am fost si eu calm si mergeam dupa reguli,astea pana la primele depasiri si testarea limitelor mi-am schimbat indeile.
Dupa ce iti iei permisul o sa mergi incet si calm,pana incepi sa ii dai de gust apoi crede-ma nu exista sa nu o calci si intre a merge cu viteza si iresponsabilitate e o limita ff sensibila,ori ajungi la stiri ori o mai calci din cand in cand pana iti trece.
In legatura cu intrebarea,eu nu prea iti recomand traciunea spate mai ales pentru inceput si in prag de iarna,stiu ca e contrat parerii multor posesori de bmw si de tractiune spate,e un inceput prost.
Eu iti recomand o masina pana in 100 de cai,tractiune fata si dimensiunile le alegi tu,in functie de necesitati.
Daca faci km multi ia diesel,daca mergi de la scoala acasa si iesi in weekend ia benzina.
Tractiunea spate,desi nu pare mare diferenta fata de fwd,e o alta chestie si se papa cu ceva reflexe,mai ales la inceput cand ajunge sa iti derapeze putin masina te intrebi ce dracu are si apoi tragi de volan.Teribilismul te poate trimite in cimitir,in spital sau te lasa politia fara permis,tractiune spate te ajuta sa pici in una din plase.
Asadar,pentru inceput ia o masina mai mica la dimeniuni,motor pana in 100cp,treci iarna asta,poate si vara si apoi,dupa ce ai un minim de 10k km facuti,poti sa iti cumperi si tractiune spate si 150 de cai.
p.s.Daca vrei neaparat masina sport,cauta o alfa cum a spus un coleg mai sus sau uite spre o japoneza,alea alearga de mananca asfaltul,consuma cat de cat ok si mai ai si o fiabilitate foarte buna.
Nu exista incepator care sa nu o fi calcat macar o data,prima mie de km suntem toti cuminti si calmi,apoi ne apuca.Unora le trece in copac,altora le vine mintea la cap si o parte din ei ajung la stiri.

Comentarii:

A comentat TheBear (3,600 puncte) acum 11 ani

editat de TheBear acum 11 ani

Foarte adevarat ce spui tu , nu cred ca exista unu sa nu fi facut asa sa o calce dupa 1 saptamana de cand si-a luat carnetu , eu personal ca 1 masina am un bmw 318d si iarna nu mi-a fugit spatele cand porneam de pe loc apasam finut pedala daca bagi picioru normal ca fuge  . Oricum foarte bine punctat ce zici tu .
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @thebear:Eu am intalnit prima data polei cu tractiune fata intr-o curba,pouase si apoi a inghetat si ma intrebam de ce dracu a ajuns masina pe marginea strazii ca eu am intrat in curba pe mijloc...apoi mi-am dat seama ce se intampla..
In legatura cu apasat pedala mai mult decat e necesar,oricare a facut-o mai devreme sau mai tarziu,unii raman cu obiceiul asta,altii se calmeaza.Daca incepi bine continui bine,dar cu traciune spate nu cred ca ai cum sa incepi asa de comod si relaxat pe polei,mai ales la masini ceva mai puternice.
A comentat s1ner (170 puncte) acum 11 ani mda... atunci cade bmw-ul am sa raman la ceva mai mic baujahr 2000 - 2001 max 100 de cai , tractiune fata :)
Tinand cont ca eu locuiesc in germania si tentatia e foarte mare aici fiindca am de unde alege as dorii cateva exemple de masini bineinteles exceptand audi , bmw  sau mercedes :P
0 voturi
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani eu sunt deacord cu alegerea asta(dar te referi la e36 sau e46?)
daca iti permiti oricare dintre astea doua si nu te intereseaza consumul-oricum orice motor de 1.4 consuma 9-11 oras, si astea iau 11% in oras, nu prea e mare diferenta eu zic ca merita.oricum fiind incepator o sa mergi mai incet la inceput si se leaga bine ca treci iarna linistit-oricum sunt sigur ca daca o sa derapezi o sa conduci cu atentie sporita.cel mai important este sa ai abs-unii zic ca nu dar eu zic ca isi face toti banii, asta pt cei care stiu EXACT ce face abs'ul) si eventual dsc la bmw-controlul tractiunii-cateodata trebuie sa-l dezactivezi dar in oras lasa-l activat ca de aia e activat tot timpul de ingineri care au facut masina:D

tractiunea spate este benefica doar in curbe daca vrei sa te dai cat de cat sa vezi cum este senzatia, nu recomand la inceput ca e mai greu de tinut masina si te invarti ca un titirez.

ps: atentie ca pisica nu are decat 2stele euro'ncap si ales date pt design!

Comentarii:

A comentat s1ner (170 puncte) acum 11 ani dap e46 la el ma refer :) in fine toti colegi si prieteni mi-au recomandat bmw-ul ca fiind o masina f buna raport - calitate-pret eu insa nu stiu ce sa zic ....mai e inca timp zic eu :)
+3 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 11 ani OFFTOPIC : Nu vreau sa te sperii, un prieten de almeu a avut prima lui masina cumparata de la mine un 318i si a intrat in curba cu 140km/h, ne-am rasturnat, deoarece experienta lui era 0 si mai ales tractiune spate. Doamne ajutane ca am scapat teferi !!!!!!!

ONTOPIC : Lasa baiatule BMWu`. Ca nu cred ca iti iei tu masina doar de fitze sau sa bagi picioru` in acceleratie intr-o curba cand bajetzii si fetele sunt pe coltz, sa ti se duca ``curul`` sa faci senzatie.
Lasa prostiile astea.

Ia-ti si tu, un Opel Astra, un golfuletz, un diesel ceva.
Prima mea masina a fost un Audi A6 2.8i V6 benzina si ......... am noroc ca imi puneam tot timpul viata pe primul loc, deoarece tot timpul ma ``manca`` sa ii dau talpa.
Eu zic sa-ti iei o masina mai micutza, mai decenta, un consum bunicel, asigurarea sa nu fie asa scumpa desii o sa fie la tine deoarece nu ai experienta, impozit..... piese, intretinere, sunt mai multe de luat in calcul.

Toata lumea isi ia o masinutza de nush ca-ti bani cu nush ce putere si nu au bani de benzina sau de un bratz, o planetara ce le pica.

Infine.
.

Salut
!

Comentarii:

A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani cum dreaq sa iei curba cu 140km/h? nulitate frate, nu gluma
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 11 ani Eu i-am spus ...... avea 160 si doar a luat piciorul de pe acceleratie.... si a ajuns la 140 si curba.... aproape 90 de grade. Am iesit pe acostament, a tras tare de volan stanga, ne-am ridicat pe 2 roti ``jur`` si ............. zbuf de 5-6 ori rasturnarea.

BAJETI SI FETE !!!!!!! Centura de siguranta este pe primul loc la o masina ..... credeti-ma !!!
Daca nu aveam centura...................... mai bine laso asa !!!

Salut
!
+4 voturi
A raspuns BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani

editat de BrownBear acum 11 ani

Salut si bine ai venit pe 4tuning!
Pentru inceput precizez ca sunt un posesor de BMW E36 318i, aceasta fiind si prima mea masina. Am luat carnetul in martie 2010. De atunci si pana acum o conduc tot timpul anului(fie vara, fie iarna).
Pot spune ca sunt o persoana foarte responsabila si constienta, iar daca mergi prudent si concentrat tot timpul cu aceasta masina, garantat nu o sa ai probleme. Si spun asta din proprie experienta. In nicio iarna nu am intampinat absolut nicio dificultate.(sigur, ca am mai ramas si eu de 2 ori intepenit in zapada, insa, cand ramai blocat in zapada, mai ales unde e zapada mai mare pe stradute mici sau prin spatele blocurilor, sunt sanse sa ramai si cu o masina cu tractiune pe fata...nu e o regula ca numai cele pe spate sa ramane blocate...)
Nu am intampinat greutati iarna, pentru ca am mers foarte atent,mai incet, si cu "constiinta". E foarte, foarte simplu sa faci accident oricand daca nu esti responsabil (indiferent ce masina ai si in ce anotimp conduci).
E adevarat, cu o astfel de masina, trebuie sa mergi mai atent decat cu o masina cu tractiune pe fata.
In curbe, sa nu intrii cu viteza, sa nu faci manevre bruste, sa nu accelerezi prea tare cand pleci de pe loc, sa actionezi franele cu atentie, sa incerci sa anticipezi ce vor face ceilalti participanti la trafic, sa mergi cu o viteza care iti asigura siguranta,etc.
Daca respecti aceste reguli, nu vei avea probleme deosebite.
Recunosc ca este mai greu cu o masina cu tractiune pe spate decat cu una pe fata insa, retine, probleme pot sa ai cu orice masina, daca nu tii cont de siguranta si mergi ca nebunu' .
Am terminat cu iarna.  :)
In alte anotimpuri? Nu o sa intampini dificultati prea mari. Ai grija cu viteza, recunosc ca si eu am mai "calcat-o", insa ma bucur ca m-am linistit repede, fara sa suport unele consecinte. Un 318i bine intretinut, indiferent de varsta, te poate "duce in ispita" si s-ar putea sa fii dependent de viteze mari si nu este bine. Nimeni nu iti spune sa mergi ca melcul, insa trebuie sa te stapanesti si sa fii moderat, nu sa mergi tot timpul cu viteza mare ca inconstientul.
Daca esti incepator si daca dispui de o suma de 3000-4000 de euro(sau aproximativ...nu stiu ce buget ai), sincer iti recomand un E46 318i. Iar daca ai un buget mai mic, iti recomand un E36 318i, insa ai mare grija la ambreiaj, suspensii, si motorul sa fie in regula, poti eventual sa o testezi la un mecanic sa aflii concret daca merita sau nu. Se gasesc(mai ales in Germania unde stai) multe astfel de masini bine intretinute, trebuie sa fii atent. Cam atat am avut de spus. Indiferent de anotimp, eu cu aceasta masina, m-am descurcat foarte bine.
Totusi, daca ai ezitari si daca doresti sa te simti mai in siguranta, fara sa te "complici" si fara sa ai emotii mai ales iarna, atunci e mai bine sa optezi pentru ceva cu tractiune pa fata...eventual o masina mica.
Tractiunea spate, repet, e putin mai dificil de controlat decat o masina cu tractiune pe fata(iarna mai ales), insa cu putina atentie, nu o sa ai probleme, chiar daca esti incepator.
Trust me, eu am reusit.  :)
Iti urez o zi buna si "analizeaza" bine toate optiunile si in final, alegerea este a ta!