4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Cum scap de depunerile din mot...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+3 voturi

Cum scap de depunerile din motor?

Cat de grave sunt depunerile din motor? am vazut un ford ka cu 70 000km care avea depuneri in motor, in sensul ca atunci cand am scos capacul de la ulei se vedea axul cu came si avea depuneri pe el.

Cu ce sa pot curata? trebuie desfacut motorul si curatate piesele mecanic? sau sunt bune acele solutii de cutatat?

Cat de mult credeti ca ar putea afecta acele depuneti?

De la ce se fac acele depuneri?
A intrebat asandulescu (70,190 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns sebach22 (1,520 puncte) acum 12 ani Deci hai sa ne lamurim. Odata ne intereseaza motorul pe care il discutam. A doua problema sunt genul de depuneri despre care vorbim. In general se discuta despre calamina. Aceasta se depune in principal sub chiuloasa, in camera de ardere (supape, scaune, piston,cap de bujie...) care este un reziduu de cărbune provenit din arderea combustibilului, provocând perturbaţii în funcţionarea motorului. Aceasta depunere nu prea o sa o observi pe axul cu came, in general acele depuneri le poti avea din cauza uleiului...dar as prefera sa vad niste poze . Sa vedem despre ce vorbesti.
 Cum scapi de calamina e alta poveste. Motorul, la un drum lung, ajunge la parametrii optimi de functionare, printre care si temperatura. Dupa ce ruleaza mai mult timp la temperatura normala, fara oprire, incepe sa arda aceste depuneri, care se acumuleaza la drumurile scurte, in care motorul nu ajunge la aceasta temperatura. Acum se curata si catalizatorul, se ard toate resturile, se curata si injectoarele.
Sfatul meu clar: ALTO 101 si da-i blana vreo 300 km. fara sa te opresti.Blana nu inseamna 5000RPM. 2500-3000 e un mers corect.


Daca ai depuneri pe axul cu came atunci ai probleme cu  Cocsarea segmentilor . Datorata supraincalzirii pistonului ,scaparilor de gaze datorita uzurii segmentilor si arderii uleiului ce se depune sub forma de calamina in canale de segmenti. Din aceasta cauza nu mai asigura etansarea pistonului ; ca urmare au loc scapari de gaze,iar fumul din esapament este albastru. Pornirea motorului este grea, consumul de ulei si de combustibil creste,iar compresia la cilindru scade. Curatarea se face la grupul piston – segmenti – biela ; segmentii se inlocuiesc ,iar pistonul nu se dezasambleaza de pe biela.
Acest al doilea caz doar daca ai simptomele descrise: fum albastru, Consum de ulei, putere redusa.

Daca nu ai aceste siptome nu baga nimic in el. doar scoate-l la o tura mai lunga.

Comentarii:

A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 12 ani Mizeria era pe axul cu came si ce se mai vede pe la busonul de la ulei. era asemanatoare cu arsura de pe o tigaie folosita mult timp. in momentul in care am dat cu  degetul aceasta a ramas pe deget, era destul de consistenta si abraziva. oare este asa in tot motorul sau decat acolo sus unde din cate stiu la motoarele mici ungerea e mai slaba. motorul este pe un ford ka 2001, 1.3 44kw 59hp cel cu distributie pe lant.
Masina reau sa o achizitionez pt cineva si m-a intrigat acea mizerie, nu ca nu as putea sa o indepartez ci ca motorul poate fi foarte uzat. Am mai aflat ca masina a stat 4 ani nepornita.
A comentat sebach22 (1,520 puncte) acum 12 ani La 4 ani nepornita sigur s-a scurs tot uleiul din compartimentul arborelui cu came. de regula dupa ce sta atata timp se schimba uleiul si eu as face o inspectie la motor. adica prezinta urme de rugina?  Culbutorii si axul cu came se poate sa se fi ruginit si ce ai tu acolo abraziv sa fie rugina cu uleiul care a inceput sa se miste din nou prin motor. Cum merge? Fum scoate? ce culoare? Oricum..date fiind noile informatii se verifica bujiile sa nu fie ruginite, se schimba uleiul si toate filtrele. verifica cureaua de accesorii si alte cauciuce...NU baga aditivi. aditivii iti muta mizeria si iti infunda canalele de ungere. NU IL PORNI FARA SA SCHIMBI ULEIUL!
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 12 ani motorul a fost deja porinit, a venit cu ea din germania. nu m-am gandit dar era foarte probabil sa fie rugina. fum nu scote si motorul se aude bine
sunt ceva probleme la servo adica motorul scade destul de mult in turatie daca este acctionat volanul+ ca toate sunt stropite cu ulei de la servo.
A comentat cristianrotaru2001 (100 puncte) acum 6 ani Chiar iti recomand :
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fcarboncleanbucuresti%2Fvideos%2F1524845120859467%2F&show_text=0&width=560" width="560" height="315" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>
Daca imi da voie administratorul sa postez, eu te pot ajuta sa obtii ce doresti. O curatare a motorului.
O zi buna.
Echipa Carbon Clean Bucuresti.

Alte raspunsuri: (2)

–1 vot
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Prima oara, baga benzina cum a spus colegul mai sus, alto 101 + niste aditivi buni si da-i putina forja.

Salut
:)
+1 vot
A raspuns sebach22 (1,520 puncte) acum 12 ani Schimba-i totusi uleiul si zeama din cutia de viteze. asta cat de repede, curelelel de accesorii..sau cureaua..dupa caz, caci cauciucul se imbatraneste si isi pierde proprietatile elastice plastifiindu-se, urmand fisuri si crapaturi. Vezi apoi cum stai cu franele. ..adica cata carne ai pe placute si discurile sa aiba suprafata neteda, si bavura din margine rezultata in urma uzurii sa nu depaseasca 3 mm. Uita-te la pompa aia de servo...sa nu iti faca alte probleme...si tot ce inseamna furtune sau conducte de cauciuc. Sa ai noroc la ea.!