A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
Nu contest spusele colegilor de mai sus,filetul de la chiuloasa e extrem de pretentios si foarte usor de stricat,refacerea filetului sau schimbarea chiuloasei costand cu mult peste pretul unui schimb de bujii facut in service.
Daca vrei neaparat sa incerci,eu unul cam tot ce am invatat am desfacut montat schimbat doar cu un program in fata sau cu o carte citita,pasi sunt urmatorii:
1.Cumpara bujii de care te tine buzunarul,respectant codul recomandat de producator si dimensiunea dintre electrozi.
2.Cauta o tubulara de 16,se gaseste cam in orice trusa de tubulare cu mentiunea ca e mai lunga decat cea normala pentru a acoperi electrodul bujiei.In truse o gasesti cu mentiunea spark plug.
3.Scoate pe rand fisele de la bujii doar de la capatul de pe bujii,nu uita sa dai un semn pe ele cu o numerotare aleasa de tine.
4.Pui cheia pe bujie,mai mult ca sigur ai nevoie de un prelungitor si de un cot sau o alta cheie pentru a desface.
5.Filetul in general se desface spre stanga,daca nu merge la forta normala,incearca sa lovesti cu podul palmei cheia,foarte usor si pana la urma iti va merge.Foarte atent cheia sa fie in pozitie fix perpendiculara pe axul bujiei si sa desfaci pana la capat,adica bujia are in jur de 20 pasuri de filet,desfa pana la capat.
6.E posibil sa ai nevoie de un magnet ca sa scoti bujiile afara,nu stiu cum sunt prinse in chiuloasa la motorul asta.
7.Cu toate bujiile scoase,in functie de cum sunt aplasate in chiuloasa,fie le asezi pe cele noi,una cate una la locul lor cu magnetul,aici ma refer la un fel de antena cu un magnet in cap sau o cheie flexibila,de mentionat ca trebuie sa le asezi perpendicular pe chiuloasa,mare atentie cum le pui ca sa nu strici filetul.Daca pui cu magnet,poti invarti jumatate de tura cu el,apoi iei prelungitorul scurt pentru cheie si invarti sau daca ajungi cu mana e ideal.Nu uita ca aici e marea problema,trebuie sa invarti bujia fix pe filet,o sa strici filetul.In practica nu e asa mare lucru,nu ai de segmentat un motor,cere doar putin ochi si ceva mana de mecanic,daca observi ca a inceput sa mearga greu la mana,deja la cheie e prea tarziu,scoti repede bujia afara.
8.Pui inapoi fisele,in ordinea in care le-ai insemnat si dai batai.
P.S.Poti face totodata si o verificare la fise,dupa ce leai pus inapoi,iei o bujie veche care pare mai buna si scoti pe rand cate o fisa,apoi pui pe cineva sa dea la cheie si apropii fisa de blocul motor,asa poti vedea daca ai scanteie la toate cele 4 fise.
Mult succes si spor la treaba.