A raspuns
porkyspeed
(1,190 puncte)
acum 11 ani
Salut,
Am si eu acest motor, cei drept pe Corsa C si cu cutie easytronic. In Bucuresti la un mers civilizat cand cutia schimba undeva in jur de 2800-3000 rpm consumul variaza intre 8 si 10 la suta. Motorul asta e cunoscut ca fiind un motor nu tocmai economic, plus ca din cate stiu Corsa D are o masa proprie destul de mare. E un motor de serie pentru o masina ieftina, deci nu are nu stiu ce pretentii. E un motor corect pentru aceasta masina si clasa de pret si daca ii dai ce trebuie, mai ales ulei bun ca are distributie pe lant, pot spune ca e chiar fiabil.
Ca si parere personala, la masina mea daca sunt in accelerare si slabesc putin acceleratia atunci cutia schimba intr-o treapta superioara. Daca fac lucrul acesta in jur de 2300-2500 rpm consumul merge spre 11 chiar 11.5 in oras (Bucuresti).
Tinand cont de greutate masinii si doar de cei 80 CP ai motorului, daca mergi intr-un oras ca Bucuresti e un consum normal. Pluc ca cutia e una cu etajare scurta, a mea la 3000 rpm in trapata a 5 are abia 90 km/h iar in oras la un mers constant de 60 km/h cutia schimba din trapta a 4 in a 5 a si merge undeva la 2100 rpm.
La schimbarile subturate e posibil sa aiba dreptate @stefan.angelo, desi sincer la benzina catalizatorul, clapeta de acceleratie, EGR-ul si sondele lambda sunt mai putin pretentioase ca la diesel. Potii ncerca o curatare a EGR-ului si a clapetei de acceleratie care se mai murdaresc/infunda din cauza combustibilului de proasta calitate.
Sper ca ti-a fost de ajutor.
P.S. Daca totusi se mentine consumul (normal dupa parera mea) si tu faci un numar mai mare de KM pe an, atunci poti monta linistit o instalatie de GPL.