Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Este adevarat?

Am citit pe un forum ca cica nu este bine sa o lasi pe N la viteza mare(sa zicem peste 240)este adevartat?

Dupa parerea mea nu vad ce ar face rau daca ai lasa masina  scoasa  din viteza la viteze mari.

Stima!
A intrebat L!V!U (42,750 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

8 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 12 ani mi se pare ca consuma si mai mult daca e scoasa din viteza decat daca e bagata in viteza (ma refer in mers, cand cobori o panta de ex)

Comentarii:

A comentat L!V!U (42,750 puncte) acum 12 ani da asta stiu,cand cobori o panta si o lasi in viteza este frana de motor si atunci cica benzina se taie,dar ma refer cand mergi pe autostrada si iai dat de ex.260km si o scoti pe liber fara sa franezi nimic,doar sa o scoti pe liber.Eu am auzit ca se strica ceva la cutie,numai stiu exact oricum era ceva cu partea de transmisie.
A comentat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 12 ani scuza-ma, am citit intrebarea cum ai scris-o tu si in gandul meu era altceva.
+7 voturi
A raspuns radu_mihai (5,740 puncte) acum 12 ani Nu stiu exact daca se strica ceva si nici nu's un mare sofer, eu cel putin stiu ca trebuie sa fie tot timpul in viteza orice ai face (ca esti in panta, sau ca decelerezi, sau ca vrei sa te opresti) iar cand mergi cu viteza mare pot spune ca e chiar periculos sa o scoti din viteza deoarece masina pierde din stabilitate si se comporta divers...

Comentarii:

A comentat emmanueldennyss (2,190 puncte) acum 12 ani chiar asa e!
–6 voturi
A raspuns e36bvl (3,530 puncte) acum 12 ani niciodata nu se circula cu masina scoasa din viteza.daca moare motoru din orice motiv ti se blocheaza volanul.si atunci sa vezi distractie

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Nu ti se blocheza niciun volan atata timp cat cheia este in contact si in pozitie corespunzatoare. Nu mai functioneaza servodirectia si servofrana. Volanul se va invarti la fel ca de greu ca la o directie clasica, iar frana va necesita o forta mult mai mare de apasare.
A comentat mortyx (10,580 puncte) acum 12 ani da, se blocheaza volanu daca mergi in prealabil cu contactul luat...sa te vad pe tine facand asta...
+3 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani

editat de Driver09 acum 12 ani

Personal mi se pare prostie maxima sa scoti la asemenea viteza pe liber.
Masinile sunt facute sa ruleze tot timpul avand cutia de viteze cuplata. NU ai nici un motiv pentru care sa scoti masina pe liber in mers. Este o prostie chestia asta si poate sa faca diferenta in anumite conditii intre accident si scapat cu basma curata.
Diferente mari ale vitezelor de rotiatie ale arborilor din cutia de viteze. Unul are viteza motorului(minim) celelalt viteza rotilor(considerabil mai mare). Exista riscul aparitiilor unor probleme din aceasta cauza.
+ca motorul e fortat se incalzeste(la viteze de peste 200)....daca scoti la liber merge idle si se raceste muuult mai incet ca si de parca ar fi in frana de motor.
+3 voturi
A raspuns phaeton (620 puncte) acum 12 ani

editat de phaeton acum 12 ani

vad ca nimeni nu vorbeste despre controlul la roata pe care l ai atat timp cat masina este in viteza.
daca pui o astfel de intrebare, in nici un caz sa nu circuli cu vitezele pe care le pomenesti.
in frana de motor consumul este acelasi ca la relanti.

niciodata masina nu se lasa pe liber, atat timp cat esti in deplasare.

Comentarii:

A comentat dreamboy (8,210 puncte) acum 12 ani te contrazic, consumul in frana de motor nu este acelasi ca la relanti. In frana de motor la masinile pe injectie consumul este 0.
On topic : nu stiu daca afecteaza cu ceva sau nu dar atat timp cat mergi cu 200+ km/h e clar ca nu te intereseaza consumul deci nu vad de ce ai scoate masina din viteza :)
A comentat mortyx (10,580 puncte) acum 12 ani nu este chiar 0 consumul...
+6 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Se "taie" injectia in frana de motor pana la un prag minim de 1200-1400 rpm functie de motor,adica zero consum.
Decuplarea angrenajelor din cutie ,adica desincronizare axelor ,este "benefic" la tot ce se invarte intre cele doua-trei axe .Cine face asa,are loc la loja din fata la service.Cine pune in N cutia de viteze automata, idem.

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Ce ma distreaza cum formulezi unele post uri :)) +1 de la mine.
+3 voturi
A raspuns emmanueldennyss (2,190 puncte) acum 12 ani Amuzant ,  iese drift  arab  daca la 240 pui in N si atingi volanul macar cu o unghie . La 240 de kilometri pe ora ai nevoie de tractiune ca sa ai o tinuta  de strada buna (si pe drum drept) . Deja la 80 de kilometri pe ora cand faci o curba chiar si mai obtuza ,   in N  simti ca masina trage spre exteriorul curbei si tb sa virezi mai mult decat cu treapta  de viteza bagata. Posibil ca la o masina mai performanta gen bmw sau mercedes sa nu fie la fel..  eu ma refer la stradale\familiare
–1 vot
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Nu este nici o problema, doar ca sunt sanse minime sa se intample `Doamne fereste` ceva. Cand o ai in viteza, masina este mai stabila.
PS : pt. cel daca moare motorul.
Pai daca iti moare motorul la peste 240 km/h si esti in viteza, iti pune o frana de motor de te arunca afara :) ( asta la cele manuale ).
Salut