4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Instalatie GPL....merita?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+5 voturi

Instalatie GPL....merita?

Cum spune titlul,ma cam bate gandul la o instalatie GPL la masina mea,avand in vedere costul benzinei si  faptul ca eu fac multi km in si in afara oraselor.As dori sa stiu plusurile si minusurile acestei instalatii si cam cat ar costa.
A intrebat col (43,630 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

6 Raspunsuri

+7 voturi
A raspuns nat04u (22,630 puncte) acum 12 ani Salut ideea ta de a pune GPL pe masina....am avut instalatie gpl pe o toyota celica...masina mergea f bine,mentionez ca instalatia era secventiala,injector de gaz pe fiecare piston.Consumul pe gaz era acelasi ca sipe benzina numai ca costurile erau mai mici..Daca in timpul mersului cuplam de pe gaz pe benzina nici nu observam diferenta.Minusuri nu cred ca ar fi....doar sa merdi mereu cu un ulei mai bun pt ca gazul este"uscat" si din acea cauza ai nevoie de un ulei care sa faca ungerea mai bine.
+7 voturi
A raspuns dany2good4u (39,820 puncte) acum 12 ani sa stii ca si pe mine ma bate gandul ca urmatoarea masina sa o iau pe benzina si sa ii pun o instalatie GPL.Stie cineva daca se merita sa pui si pe BMW-uri? Stiu pe cineva care are pe un merc(destul de vechi) si am inteles ca poate ajunge si la 120 in treapta a 3-a.

Comentarii:

A comentat jalov (170 puncte) acum 12 ani )) Nu vreau sa risc cu GPL.... Ridic liber 140 cu a 3-a cu Ford Focus 1.6 ) pe benzina

Cel mai bun raspuns:

+12 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani

editat de turbojack acum 12 ani

De preferat o instalatie de GPL secventiala (injector pe fiecare cilindru) si butelie toroidala in locul rotii de rezerva, de sorginte italiana (experti in asemenea instalatii) un Tomaseto,Loreto,BRC etc.
Pe ansamblu investitia se amortizeaza dupa minim 25k km.
Am vazut montat GPL pe motoare mici de 800 cmc,cat si pe altele mari V6 sau V8.
Unii spun ca e blasfemie,alti ca e doar economie.
Unii care stiu doar din auzite ,spun ca distruge motoarele,altii care folosesc de mult spun ca au motoare perfecte.
GPL este mai ecologic .
GPL este mai uscat,dar nu conteaza deoarce nici benzina nu are rol de ungere.
GPL-ul occidental are circa 110 octane,lucru ce se resimte la putere.
Costurile de intretinere sunt legate doar de inlocuirea filtrului aferent instalatiei.
Singurul minus este ca uneori roata de rezerva poate deveni incomoda in portbagaj.

Alte raspunsuri: (3)

+4 voturi
A raspuns col (43,630 puncte) acum 12 ani Aproape ca m-ai convins sa-mi pun GPL

Comentarii:

A comentat cheffovidiu (240 puncte) acum 12 ani Daca te intereseaza am eu o instalatie gpl, monopunct, este aproape noua, am folosit-o 3 luni de zile ca dupa am avariat masina si am dat-o jos, astept raspuns daca va intereseaza
A comentat col (43,630 puncte) acum 12 ani Intre timp si eu am avariat masina asa ca nu mai am pe ce s-o pun.Multumesc,oricum.
+4 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani In Italia si Elvetia,40% din benzinare au si GPL.
Instalatiile sunt foarte performante si sunt bine gestionate electronic.
Avantajele sunt de ordin ecologic ,dar si financiar pentru utilizator,costurile pe km parcurs scazand cu minim 30% .
+3 voturi
A raspuns buggghy (8,600 puncte) acum 12 ani Atat datorita faptului ca GPL este un combustibil care se obtine la un cost relativ scazut, cat si datorita faptului ca este un carburant de viitor (ecologic) pretul final de vanzare la statiile de alimentare este fara accize si alte taxe suplimentare fiind aproximativ la jumatatea pretului benzinei.
Consumul litric de GPL pentru un motor este cu maxim 10% mai mare decat consumul de benzina, fapt datorat densitatii GPL care este mai mica decat cea a benzinei.
Luand in considerare aspectele prezentate anterior, se realizeaza o economie reala de aproximativ 40-45% .
Datorita acestui fapt, amortizarea investitiei pentru montarea instalatiei GPL se face relativ usor (aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenta de cost benzina-GPL.