4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > presiune cu azot sau cu aer ?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+9 voturi

Presiune cu azot sau cu aer ?

Care este mai buna ? presiunea cu azot sau cu aer ? pareri pro si contra daca se poate , multumesc .

A intrebat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

11 Raspunsuri

+7 voturi
A raspuns AlexSpeed (20,510 puncte) acum 12 ani aerul contine 78% azot iar o butelie de azot industrial are 95% azot deci diferenta dupa cum se vede e mica... multi sustin ca daca bagi azot refaci presiunea mai rar...

Cel mai bun raspuns:

+39 voturi
A raspuns AR92KTA (50,130 puncte) acum 12 ani Azotul este folosit la umflarea anvelopelor, pentru a reduce riscul unei explozii in cazul supraincalzirii cauciucului. Azotul mareste gradul de siguranta al tuturor anvelopelor prin asigurarea unei presiuni constante un timp mai indelungat. In absenta oxigenului, lipseste umiditatea care in timp influentzeaza imbatranirea  structurii interne a anvelopelor si a elementelor metalice ce duce la incetinirea formarii de rugina pe jante.

Acest gaz este mai putin influentat de variatiile de temperatura spre deosebire de anvelopele umflate cu aer care isi modifica destul de mult presiune intre starile de frig si cald.

Un alt avantaj este faptul ca Azotul are o molecula mult mai mare, deci pierderile de presiune in anvelopele cu Azot sunt mult mai mici decat cele din anvelopele umflate cu aer si in acest mod se obtine o uzura redusa a caii de rulare a anvelopei, si creste durata de folosire a anvelopelor. Se reduce considerabil consumul de carburant ceea ce genereaza costul de intretinere mai mici a autovehiculelor.

Azotul este mai stabil decat aerul care este sensibil la salturile de temperatura aceasta stabilitate are repercusiuni pozitive asupra prizei la drum a anvelopelor si a sigurantei vehicului.

Azotul este foarte util si pentru vehiculele care stationeaza vreme indelungata. Stationarea indelungata pot deteriora anvelopele accelerand imbatranirea acestora reducand sigurata in utlizare

Comentarii:

A comentat AlexSpeed (20,510 puncte) acum 12 ani asta e din carte :))
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani din carte ,dar corect.
A comentat AlexSpeed (20,510 puncte) acum 12 ani ce e corect e corect!
A comentat AR92KTA (50,130 puncte) acum 12 ani right, din carte .. intamplarea face ca zilele astea studiez chestii de genul si cand am vazut intrebarea ..
A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani

editat de workaholic_ro acum 12 ani

Molecula mai mare decat ce ? Decat azotul in proportie de 78 la suta din aer parca n-as crede. Iar decat oxigenul, pe ce motiv ? Ca-i mai usor ? Ia da o raita si pe la scrierile lui Mendeleev.

Alte raspunsuri: (9)

–6 voturi
A raspuns marian92 (30,710 puncte) acum 12 ani

editat de marian92 acum 12 ani

Azotul e bun vara , la temperaturi mari
Off: Nici aici nu scap ma de tine cu dislike-urile?
–26 voturi
A raspuns Nimelanius (2,140 puncte) acum 12 ani vreau sa spun ca am fost pana la oradea tata care are o skoda oktavia 2006 si cu unchiul meu care conducea un vito ..nu mai siu ce an dar era la prima lui cursa... in vito era azot iar in skoda aer ..cauciucurile de la skoda erau ...extrem de calde pe langa cele de la vito...si cu un mers tare ca tata si unchiul meu ...au statie deci forteaza unde apuca... deci cu vito-ul paraca so plimbat umpic prin oras fata de skoda care parca o mers pe autostrada cu 150 constant timp de o gramada de ore....cel mai bun este azotul dar trebuie avut grija mai ales daca ai jenti de tabla ...
–12 voturi
A raspuns csmin (130 puncte) acum 12 ani Problema nu tine de umplut cu azot sau cu aer, ci faptul nu toata lumea are statie de azot si atunci cand esti pe drumurile patriei si faci pana nu prea  e recomandat sa mergi in 3 roti cu azot si 1 cu aer ;)

Am vazut la cineva azot pe fata ca ai discuri si tractiune tot acolo iar guma se incinge mai repede iar pe spate ca ai tambur pe aer, ciudat insa zicea ca e mai bine din punct de vedere al mentinerii cauciucurilor intr-o stare buna.
–7 voturi
A raspuns adyydas (970 puncte) acum 12 ani Azot fara discutii , deoarece mentine o temperatura constanta in anvelopa ; prelungeste durata de utilizare a acesteia ( cu precadere la anvelopele noi , unde este recomandat unflarea cu azot ; vulcanizarile care comercializeaza anvelope noi si isi respecta clientu ofera gratuit acest serviciu ) ; presiunea in timp ramane constanta ( deoarece molecula de azot este mai mare ) ; azotul se poate completa cu aer insa isi pierde proprietati .
 Daca esti din timisoara sau din apropiere recomand vulcanizarea RALSI ( iesirea catre Sacalaz ) ; au cele mai bune servicii in legatura cu anvelope .
–13 voturi
A raspuns alexx_mlc (230 puncte) acum 12 ani AZOTUL ASA CRED EU AM AZOT SI SE SIMTE O MARE MICA DIFERENTA LA RULARE

Comentarii:

A comentat IF-35-MYH (800 puncte) acum 12 ani ti-a mai dat vreo 10 cai in plus nu :))
A comentat alexxl_xxl (470 puncte) acum 12 ani pe o roata,pe 4 e mai mult...:-))))
+6 voturi
A raspuns Choby (520 puncte) acum 12 ani eu asi dorii sa spun ceva despre aceste vulcanizari care unfla  rotile cu azot , mia explicat un prieten care lucreaza in domeniu . Ei au tot sistemu de azot scos la vedere , dar o conducta micuta vine din spate de la compresorul de aer ,luandu`ti banii pe azot nu pe aer . Acuma depinde de la vulcanizare la vulcanizare unii le au pe bune alti cu smecheria asta . Sfatu meu , cascati ochii de unde vine conducta de Azot .
+1 vot
A raspuns Adyp (230 puncte) acum 12 ani Geez... astia nu stiu nici macar sa scrie corect si dau sfaturi de zici ca au doctorate in chimie.
Azot in anvelope... cred ca e o greseala. Din fabrica, masina vine cu azot? Nu. De ce? Pentru ca oamenii aia construiesc masini si fac milioane de teste pentru acestea. Cauciucul TREBUIE sa se incalzeasca! Altfel nu va face priza optima cu asfaltul.
+6 voturi
A raspuns stefanutz30 (270 puncte) acum 12 ani eu am avut azot in anvelope cam 1 an de zile
apoi am bagat aer normal  in anvelope
sincer sa fiu nu am vazut absolut nici o diferenta notabila!
absolut nici una

diferentele se simt la masinile de curse care circula cu viteze foarte mari, drifturi, frane putenice .. deci se simte numai in anumite conditii

la cum mergem noi  zi de zi la servici si chiar si pe autostrada cand plecam in concediu ... nu iti vei observa nimic

am renuntat de mult la azot
acum bag ce nimeresc principalul este sa fie anvelopa umflata la presiune corecta
atat si nimic mai mult
nu va mai imbatati cu apa rece :))
+6 voturi
A raspuns TheSketchulator (19,850 puncte) acum 12 ani Baga GPL! vei simti o diferenta cutremuratoare.