4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > prima iarna de cand sunt sofer

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+5 voturi

Prima iarna de cand sunt sofer

la ce trebuie sa ma astept de la iarna cand conduc si cum ar trebui sa imi echipez masina pt acest anotimp?

am inceput prin a-mi cumpara anvelope de iarna pe care le-am si montat.

ce antigel imi recomandati sa pun la masina (renault laguna 1, 1995, motor 1.8 benzina) si ce alte lucruri ar trebui sa le schimb?
A intrebat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Antigel normal.Daca ai posibilitatea ia-ti si niste lanturi la tine.Sa ungi cu antigel sau spray special garniturile de la usi si portbagaj.Sa iti iei racleta si perie pt zapada + lopata pt zapada.
+2 voturi
A raspuns laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 12 ani si am uitat sa specific, eu merg foarte mult cu masina si in afara orasului, ce pericole ma pandesc?
alex multumesc de mesaj.

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Derapajul este cel mai mare pericol daca nu a fost dezapizit....al doilea pericol este ca ti se va murdarii parbrizul foarte repede...din cauza solutilor de dezapizere care sunt aruncate de rotile masinilor din fata.Deci nu uita sa iti iei solutie de spalat parbrizul anti-inghet....
+3 voturi
A raspuns Ionutz_mnu (20,600 puncte) acum 12 ani salut. deci pe langa faptu ca tre sa iti echipezi masina asa cum spunea alex, ar fi bine sa folosesti frana de motor, sa nu bruschezi comenzile masini, sa iti fie curate toate geamurile pentru o vizibilitate cat mai buna si sa circuli cu o viteza redusa cel putin pana te obisnuiesti cu circulatia in conditii de iarna.
si nu tiar strica un saculet de material antiderapant in masina.
in rest iti urez numai drumuri bune sa ai.

Comentarii:

A comentat laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 12 ani multumesc la fel, numai bine si tie
0 voturi
A raspuns Miserupix (55,060 puncte) acum 12 ani http://www.4tuning.ro/help/intretinere-auto/prima-iarna-cu-masina-14004.html
Vezi aici. S-ar putea sa mai gasesti si prin altele, vezi la <intrebari asemanatoare> in josul paginii
+2 voturi
A raspuns gigidondoti (3,910 puncte) acum 12 ani pai in primul rand ar trebui sa uiti complet ca ai frana de la pedala,asa trebuie sa mergi cu masina gandindu-te ca nu ai frana deloc:)

Comentarii:

A comentat Ionutz_mnu (20,600 puncte) acum 12 ani si cand vrei sa opresti masina (ex la semafor, trecere de pietoni,stop)cum procedezi fara frana de serviciu?
eu zic ca tre sa folosesti frana de motor si cand sa redus suficient viteza folosesti si frana de serviciu pt ca altfel e imposibil sa opresti masina.
+3 voturi
A raspuns gigidondoti (3,910 puncte) acum 12 ani aia da man dar eu ma refeream la modul de condus in general...logic ca apesi pedala de frana :)

Comentarii:

A comentat Ionutz_mnu (20,600 puncte) acum 12 ani asa da.  se intelegea altceva prima data :)
–2 voturi
A raspuns laurentiu.ionut18 (6,000 puncte) acum 12 ani asta am inteles cu frana de motor, dar mie imi intra cam greu in inferioara din mers,  azi am pus antigel pt iarna si am facut caldura :D

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Nu exista lichid de racire pt. iarna si lichid pt. vara.
Antigelul din instalatia de racire nu trebuie schimbat de la un anotimp rece la altul cald daca este dozat corespunzator.

Daca in instalatie incap, sa zicem, 4 litri de lichid, se amesteca 2 litri de apa distilata cu 2 litri de antigel concentrat si se baga in instalatie.
Astfel dozat, lichidul il folosesti si iarna si vara. Nu trebuie schimbat decat atunci cand isi pierde din proprietati, de regula, dupa 2 ani de folosire. Dar este instrument special de verificare al lichidului de racire.