4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Prima iarna cu masina .

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+4 voturi

Prima iarna cu masina .

Mai sunt cateva luni si se apropie iarna,in cazul meu o sa fie prima iarna cu masina si sincer sunt cam speriat ca am tot auzit povesti de la prieteni legate de condus pe acest anotimp si majoritatea nu suna bine.

Cum sa trec si eu peste prima iarna ? Ce anume trebuie sa am in vedere legat de condusul pe acest anotimp ? La masina ce anume trebuie sa am ca sa pot conduce in siguranta ? Cum sa am grija de masina si sa mearga perfect chiar daca afara sunt -19 grade ? La ce probleme pot sa ma astept ? .

Va astept cu sfaturile\parerile voastre si poate cu experientele voastre care le-ati avut in trecut si cele buna dar si cele rele .

Va multumesc pentru timpul acordat .

Ca masina am un Seat Leon .
A intrebat fazzy (13,220 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+10 voturi
A raspuns emmanueldennyss (2,190 puncte) acum 12 ani

editat de emmanueldennyss acum 12 ani

Dupa mine :  - Cauciucuri de iarna

                        - Fara viraje bruste

                        - Fara frane bruste ( poate cel mai important )

                        - Pune antigel din timp

                        - Din moment ce spatiul de franare este major pe zapada\gheata\ud trebuie sa maresti si distanta de siguranta.

                        - Sa adaptezi viteza in functie de drum (curbe,dosuri,vale)

                        - Nu porni la drum  fara lanturi.

                        - La vale  incetinesti folosind vitezele si nu frana (pe cat posibil) si mai ales daca mergi in coloana , pentru a evita pierderea aderentei si supraincalzirea discurilor.

                          - In cazul in care derapezi trebuie sa incerci sa nu faci manevre bruste chiar daca e greu pentru un incepator.

                         - Nu fa niciodata curbe cu ambreajul jos sau cu treapta de  viteza   prea ridicata. cu tractiune pe fata daca o tii mai turata in curbe ai mai multa tinuta\precizie

Cam atat dela mine.doamne ajuta!


; Pe youtube probabil gasesti vre-un video interesant despre condusul pe drum inghezat\inzapezit ..cum sa te comporti daca ''aluneci'' . Si eu am carnetul de un an dar am de la cine invata, tata are carnet pentru toate categoriile si conduce de 40 de ani aproape

Alte raspunsuri: (8)

–14 voturi
A raspuns fulgerash (8,220 puncte) acum 12 ani Stai acasa la caldurica .

Comentarii:

A comentat mc rada (17,220 puncte) acum 12 ani si tu faci asa in fiecare iarna? Asta cred ca e cel mai prost raspuns dat vreodata...
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Cred ca era ironic :|
+5 voturi
A raspuns mc rada (17,220 puncte) acum 12 ani pe langa ce a spus emmanueldennys, mai am de adaugat despre plecarea de pe loc:  sa fie cat mai lina, de preferat sa incerci sa pleci doar din ambreiaj si de-abia dupa aceea sa calci usor acceleratia. Foloseste cat mai des frana de motor,  si nu uita sa ungi chederele cu antigel sau cu o solutie speciala pentru asa ceva, altfel risti sa iti inghete si sa nu poti deschide usa decat foarte greu. Sa ai tot timpul racleta la tine Si parbrizolul folosit sa fie doar de iarna si de buna calitate... iarna trecuta am cumparat un bidon de 5 l de parbrizol cu 5 lei si mi-a inghetat peste noapte, desi pe el scria ca e de iarna, pana la -25 grade parca sau ceva de genul. Foloseste rute cat mai circulate pentru ca acolo sigur s-a curatat drumul, daca nu de cei care ar trebui sa faca asta, sigur de ceilalti soferi. Daca faci frana de motor pisca putin si frana de picior, dar fara sa apesi prea tare, pentru a-l atentiona pe cel din spatele tau ca vrei sa franezi (m-a salvat de cateva ori chestia asta) Sa ai tot timpul becuri de rezerva la tine, si roata de rezerva sa fie umflata. Nu se stie niciodata cand dai peste o groapa acoperita de zapada sau noroi si sa iti lovesti janta. Cand te apropii de zebre, redu viteza cat poti de mult, in special daca nu ai vizibilitate buna, pietonii din romania sunt aproape sinucigasi si au impresia ca pe zebra nu ii atinge nimic, ei nu constientizeaza ca o masina se opreste mult mai greu decat un om.
+1 vot
A raspuns bogdan1305 (38,120 puncte) acum 12 ani din experienta mea iti pot spune sa mergi incet max 30-40 de km/h in conditii de zapada pe carosabil si la o distanta de 50 de metri fata de cel din fata sa ai timp de franare .... am avut o experienta neplacuta si nu doresc nimanui nu aveam cinestie ce viteza si  cand sa fac viraj usor spre dreapta , am incetinit, rotile s-au dus  maxim dreapta si eu m-am dus inainte ... norocul meu a fost ca a fost sosea si inainte daca nu intram intr-un zid sau in altceva ce mai stiu eu ce putea fi in fata .... asa ca atentie maxima .
+3 voturi
A raspuns e36bvl (3,530 puncte) acum 12 ani uite un sfat,cand toti incep sa calxoneze ca mergi cam incet,sa te doara in brisca si sa te gandesti ca ai grija de viata ta.pe gheata nu exista cauciucuri de iarna sau mixte sau orice alt c;;;t.iarna nu poti sa sti niciodata cand ingheta soseaua pt ca trece un izvor pe sub ea.deci,fara viteza,e absolut cel mai important.in rest,atentie la femei

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Din categoria, hai sa bulim tot traficul, chiar daca nu este niciun motiv sa mergi incet, tre' sa mergi, ca asa vrea muschiul tau, iar in prostia ta crezi ca previi ceva. Mai degraba nu mai ai permis si mergi pe jos si previi mai multe, nu?
La fel si cand ploua. Incep tolomacii sa mearga cu 20 la ora, fara niciun motiv si "termina" traficul. Culmea este ca tot acei tolomaci care au impresia ca previn ceva, au cele mai multe accidente, de PLANTE ce sunt.
Adaptezi viteza la conditiile de drum. Iti spune ceva propozitia asta?
Daca drumul permite, pot sa fie si -50 de grade afara.
+1 vot
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Sa nu tragi frana de mana cand stationezi.
0 voturi
A raspuns fazzy (13,220 puncte) acum 12 ani Va multumesc pentru raspunsuri.
+2 voturi
A raspuns 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Nu trebuie  sa ai mereu teama ca domne daca se intampla ceva dar nici sa fi prea indraznet ,viteza o ajustezi tu cum crezi  si nu exagerezi dar nici nu incurci circulatia ca dupa...
Incearca sa nu te aventurezi pe la cota 1400 sau alte drumuri ca acelea daca nu e nevoie sa te duci acolo...si sa nu crezi ca daca nu sunt maldare de zapada pe sosea inseamna ca carosabilul este ok si doar putin ud atunci este cel mai periculos.
+1 vot
A raspuns Miserupix (55,060 puncte) acum 12 ani In primul rand sa ai la tine echipamentul recomandat: lanturi, evident cauciucuri de iarna, etc.
In al doilea rand conduci la o viteza mai mica, pastrezi distanta mai mare, folosesti frana de motor. Cauciucurile de iarna au aderenta mai mare si reduc distanta de franare, dar nu fac minuni, asa ca in primul rand trebuie sa conduci tu mai atent
De 2 ani incoace iarna port o lopata in portbagaj, chiar daca circul in oras. Cand parchezi si in urma ta vine lama care <curata> strada, ramane in urma un damb de zapada, care se ia usor cu lopata.

In al treilea sau al patrulea rand (le-am cam pierdut sirul), trebuie sa-ti pui din timp antigel, eventual sa pui un ulei mai subtire, sa pui lichid special pentru iarna in rezervorul pt spalat geamul, sa verifici daca iti merge dezaburirea si incalzirea in habitaclu si sa ai o racleta pentru curatat parbrizul, pe care sa o iei cu tine cand cobori din masina, ca daca o lasi inauntru risti sa plesneasca de la frig si te si ajuta sa deschzi usa.

Momentan nu mai imi vine in minte altceva.

Intrebari asemanatoare