Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu niste pareri. Un prieten are o Kia Ceed SW, diesel, 1.6, 128cp - cu filtru de particule.
La ultimul schimb de ulei, i s-a pus ulei Shell Helix pentru masini fara filtru de particule. Dupa aproximativ 800 de km, i s-a aprins martorul ''check engine''. Masina a fost dusa pe platforma la reprezentanta, pusa pe tester (nu arata nici o defectiune) si resetat calculatorul. Pentru ca era in concediu, a mai facut 1200 km pana a ajuns acasa si a facut schimbul cu ulei pentru masini cu filtru de particule. Problema pe care a vazut-o la schimb - nivelul de ulei in baie era foarte ridicat, cam cu 1 cm peste limita maxima. Au scos cam 1.2 l in plus. Explicatia a fost ca ''a intrat motorina in baia de ulei'' !!??
Acum dupa schimbul corect a mai facut 3000 km si martorul ''check engine'' s-a aprins din nou si la fel, nivelul de ulei din baie este peste limita maxima cu 1 cm.
Nu mai stie ce sa faca, cum sa rezolve problema si nici daca mai poate circula cu masina astfel incat sa nu se intample vreo avarie majora.
Va rog sa-mi spuneti cateva pareri, pentru a sti in ce directie sa o ia.
Multumesc.