A raspuns
schumi1111
(3,350 puncte)
acum 12 ani
Sunt posesor de RX8 de 2 ani si iti pot da anumite indicatii.Motorul dezvolta o putere extrem de mare(231/250CP) pt cilindreea sa de 1308 cmc, cu toate ca e incadrat la 2616cmc de RAR datorita modului diferit de functionare.
Intretinerea motorului e delicata, mai ales datorita consumului de ulei(avand o ungere slaba, Mazda a montat 2 injectoare de ulei in capul rotoarelor, iar acestea intra in functiune la 3700rpm).
Sarind peste problemele controversatului motor Wankel, ar mai fii ceva legat de RX8:consumul de benzina, mult prea mare pentru 231-250CP.Din discutiile avute cu mai multi posesori(vresiunea mai puternica de RX8, nu cea de 192CP), media sare de 15-16l/100km, iar cinsumul urban e undeva la 20-25l/100km, mai ales daca e trafic si faci drumuri scurte.Mie spre exemplu, imi consuma cam 11-12l extraurban in regim normal, fara forje bruste si 18l urban(dar Alexandria e un oras nu foarte aglomerat), iar in Buc, cam 22-24l/100km.Daca mergi sportiv, consumul mediu va fii de circa 18-20/100km.
In legatura cu consumul de ulei, acesta variaza in functie de stilul de condus.Daca mergi tot timpul tare, iti va lua si 1l la 1000km, desi media pentru posesorii variantei de 231/250CP e de 1l la 3000km.
Principalele reguli de intretinere ar fii:
Principalele reguli ar fii:
Dupa ce pornesti motorul dimineata, lasa-l cateva minute la relanti sa se incalzeasca, apoi primele 8-10min schimba vitezele sub 4.000rpm, accelerand ponderat.Dupa aceste 10min, e de preferat sa mergi peste 4000rpm, pentru ca atunci intra injectoarele de ulei din capul rotoarelor, altfel nu se face o lubrifiere optima.Majoritatea posesorilor din USA recomanda sa-i dai redline(9000rpm) o data pe zi minim.
Verifica uleiul la cateva sute de km si utilizeaza doar Dexelia 5W-30 recomandat de Mazda(sunt si uleiuri mai bune poate, dar nu le gasesti in RO).
Nu opri motorul decat dupa ce s-a incalzit, riscul de inecare fiind infinit mai mare decat la un motor Otto.
Bujiile schimba-le la 30.000km, Bobinle la maxim 60.000km
Fa schimbul de ulei la mai putin de 10mii km, sau chiar la 5mii daca mergi turat.
Aceste reguli le-a aplicat un prieten ce detine singurul RX8 High Power din RO al carui motor a depasit 100mii km, iar compresia este in stare excelenta .
On perioada 2004-2005 cand s-au vandut 90% dintre RX8-uri in RO, cauzele inlocuirii motoarelor a fost din ce stiu eu urmatoarele:
1.Proprietarul neinstruit a tras la maxim de masina si n-a completat uleiul deloc intre revizii
2.O slabiciune a sistemului de ungere ce a dus la inlocuirea "metering oil pump"(la mine in cartea de service figureaza o asemenea operatiune).
P.S. Am dat copy-paste unor postari ale mele de pe clubmazda.Daca vrei mai multe informatii, gasesti aici
http://forum.clubmazda.ro/index.php?/forum/7-mazda-rx8/