4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > MAZDA > Care este parerea voastra desp...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Care este parerea voastra despre motorul rotativ al mazdei RX8 ?

Imagini atasate

A intrebat keejay (130 puncte) acum 12 ani in categoria MAZDA
Distribuie pe Facebook

9 Raspunsuri

+4 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Un motor extraordinar ce da o putere mare la o greutate foarte redusa.Din pacate necesita o grija mai deosebita si o intretinere mai costisitoare.

Comentarii:

A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani ce inseamna asta? ce trebuie intretinut in plus la el fata de un motor normal? si pe mine ma atrage acest model dar am dubii in privinta faptului ca as putea sa o intretin.
–3 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Este un motor foarte bun si fiabil, insa piesele in sine sunt scumpe si de aceea trebuie schimbat absolut tot la timp ( ma refer la consumabile s.a ).
Mai pe scurt, daca ai grija de el, si motorul va avea grija de tine.
Salut
:)
+4 voturi
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

Singurele avantaje sunt dimensiunile compacte ale motorului.

Este departe de fi fiabil si necesita o atentie speciala in utilizare si intretinere.

 Consumul este si el faimos, in sensul rau. Adica vei trece foarte usor de 20% in oras, in regim normal. Un consum MULT PREA MARE pt. performantele oferite. Adica vei consuma cu 230 de cai, la fel ca un SLR de 620, LOL.

Probabil se merita sa-ti iei un RX-8, doar ca sa simti un altfel de motor si sa vezi care-i treaba cu el, dar nu ca sa-l tii pt. mai mult timp.
+2 voturi
A raspuns Ionutzuuuu (3,070 puncte) acum 12 ani Taxele si impozitele ,asigurarea le platesti pe un motor de 2.6 nu de 1.3 si astfel care e avantajul? intretinere multa scumpa consum mare si motoarele nu duc multi kilometri ca sa nu mai vorbim de cuplu care e inexistent.
+3 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Consum foarte mare pt performantele lui.Eu nu mi-as cumpara o masina cu un astfel de motor.Nu vreau sa ma opresc din km in km sa vad daca am rezervoru' spart.
+1 vot
A raspuns dany2good4u (39,820 puncte) acum 12 ani plus de asta ,nu stiu cat de multi mecanici care se pricep cu adevarat la acest motor avem in tara...

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Nu e o problema asa grava cu mecanicii.Sunt destule serviceuri care se pot ocupa.Bani sa ai.
+2 voturi
A raspuns schumi1111 (3,350 puncte) acum 12 ani Sunt posesor de RX8 de 2 ani si iti pot da anumite indicatii.Motorul dezvolta o putere extrem de mare(231/250CP) pt cilindreea sa de 1308 cmc, cu toate ca e incadrat la 2616cmc de RAR datorita modului diferit de functionare.
Intretinerea motorului e delicata, mai ales datorita consumului de ulei(avand o ungere slaba, Mazda a montat 2 injectoare de ulei in capul rotoarelor, iar acestea intra in functiune la 3700rpm).
Sarind peste problemele controversatului motor Wankel, ar mai fii ceva legat de RX8:consumul de benzina, mult prea mare pentru 231-250CP.Din discutiile avute cu mai multi posesori(vresiunea mai puternica de RX8, nu cea de 192CP), media sare de 15-16l/100km, iar cinsumul urban e undeva la 20-25l/100km, mai ales daca e trafic si faci drumuri scurte.Mie spre exemplu, imi consuma cam 11-12l extraurban in regim normal, fara forje bruste si 18l urban(dar Alexandria e un oras nu foarte aglomerat), iar in Buc, cam 22-24l/100km.Daca mergi sportiv, consumul mediu va fii de circa 18-20/100km.
 In legatura cu consumul de ulei, acesta variaza in functie de stilul de condus.Daca mergi tot timpul tare, iti va lua si 1l la 1000km, desi media pentru posesorii variantei de 231/250CP e de 1l la 3000km.
 Principalele reguli de intretinere ar fii:
Principalele reguli ar fii:
Dupa ce pornesti motorul dimineata, lasa-l cateva minute la relanti sa se incalzeasca, apoi primele 8-10min schimba vitezele sub 4.000rpm, accelerand ponderat.Dupa aceste 10min, e de preferat sa mergi peste 4000rpm, pentru ca atunci intra injectoarele de ulei din capul rotoarelor, altfel nu se face o lubrifiere optima.Majoritatea posesorilor din USA recomanda sa-i dai redline(9000rpm) o data pe zi minim.
 Verifica uleiul la cateva sute de km si utilizeaza doar Dexelia 5W-30 recomandat de Mazda(sunt si uleiuri mai bune poate, dar nu le gasesti in RO).
 Nu opri motorul decat dupa ce s-a incalzit, riscul de inecare fiind infinit mai mare decat la un motor Otto.
 Bujiile schimba-le la 30.000km, Bobinle la maxim 60.000km
 Fa schimbul de ulei la mai putin de 10mii km, sau chiar la 5mii daca mergi turat.
 Aceste reguli le-a aplicat un prieten ce detine singurul RX8 High Power din RO al carui motor a depasit 100mii km, iar compresia este in stare excelenta .

On perioada 2004-2005 cand s-au vandut 90% dintre RX8-uri in RO, cauzele inlocuirii motoarelor a fost din ce stiu eu urmatoarele:
 1.Proprietarul neinstruit a tras la maxim de masina si n-a completat uleiul deloc intre revizii
 2.O slabiciune a sistemului de ungere ce a dus la inlocuirea "metering oil pump"(la mine in cartea de service figureaza o asemenea operatiune).
P.S. Am dat copy-paste unor postari ale mele de pe clubmazda.Daca vrei mai multe informatii, gasesti aici
http://forum.clubmazda.ro/index.php?/forum/7-mazda-rx8/

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani De ce totusi tii aceasta masina? Nu prea reusesc sa-i inteleg pe posesorii de RX-8!
Te face sa te simti mai deosebit cand trebuie sa ai grija de motor ca de unul de pe o Raba si sa ai consum, de asemenea, la fel, atat ulei, cat si combustibil :)?!
A comentat schumi1111 (3,350 puncte) acum 12 ani RX8 e o masina pt iubitorii de masini sport si pt cunoscatori,iar daca iti place masina, intretinerea periodica ti se va parea simpla.Senzatia de masina sport pura de scoala veche cand motorul ajunge la 9000rpm e unica oricum.In plus, folosesc masina ocazional, ca a doua masina.
Ce ai fii vrut sa-mi iau vreun BMW cocalaresc? Prefer o masina japoneza rara si unica prin motorul rotativ.In plus, in primavara am in plan un upgrade major in Ungaria, constand intr-un supercharger Pettit Racing ce va duce puterea la roata de la 202 cai cat e acum la 350 cai ;)
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

Nu m-am gandit in niciun caz la vreun BMW, dar sunt multe alte motoare mai performante, mult mai fiabile, care consuma mult mai putin, mai usor de intretinut si cu posibilitati mai mari de upgrade.
Si apoi, sa vedem atunci fiabilitate si intretinere, dupa ce il mai duci si in 350 de cai. Asteptam rezultatele :).

In fine, cand ai posibilitati financiare importante, lucrurile ce tin de costuri si eficienta trec pe planul 2.
Pe mine unu' m-ar interesa cum se misca pana la 9000 rpm si nu ca ajunge pana acolo. Turatiile inalte nu sunt sinonime cu performanta neaparat. Nu m-ar deranja sa ajunga pana la doar 4500 rpm, daca sunt mai rapid decat tine :).

Ma rog, probabil sunt anumite senzatii placute. N-am mers cu RX-8, deci deocamdata n-as putea accepta sa am o masina de generatie relativ noua, dar care sa prezinte atat de multe inconveniente si prea putine satisfactii.
A comentat ilucv (100 puncte) acum 6 ani Doar adevaratii iubitori de masini sport pot intelege pasiunea pt o astfel de masina.
0 voturi
A raspuns schumi1111 (3,350 puncte) acum 12 ani P.S. Nu exista mecanic de RX8 in Romania, dar poti merge in Ungaria , la Beckescsaba, unde exista specialisti adevarati.
pretul pieselor e destul de mare pentru unele categorii, pentru altele se incadreaza in categoria normala.Foarte scumpe sunt piesele ce tin d e sistemul de aprindere:bujii-250ron/buc, bobine-750ron/buc.
Alte exemple de preturi(le stiu din experienta personala, schimband multe la masina in 2 ani):
Disc frana fata-900ron/buc
Set placute frana-fata/spate-1050ron
Tampon motor-990ron/buc(inclusiv manopera)
Sonda lambda-1100ron
Filtru aer-180ron
Electromotor-3800ron(la reprezentanta)
1l ulei Dexelia-70ron  etc
0 voturi
A raspuns mazdar (140 puncte) acum 6 ani Salut, am o mazda rx-8 2,6 231 caii. sunt foarte multumit de aceasta masina, nu am nici onproblema.. care ma poate ajuta cu un sfat..
ce trebuie sa fac sa se aida tobele mai tare la accelerare gen sa se auda mai tare mai sport.?
Va rog cine ma poate sfatui