A raspuns
florin_cars
(240 puncte)
acum 13 ani
Nereferindu-ne la reglajele/setarile instalatiei care afecteaza in mod clar consumul, performantele, GAZUL nu afecteaza motorul, indiferent ca e vorba de instalatiile moderne secventiale sau de cele vechi, sau facute din bucati disparate, S/H, etc..ba chiar o poate monta oricine cu putine abilitati tehnice.
Pana la urma, niciuna dintre piesele componente ale instalatiei de GPL, nu intra in contact cu motorul, iar gazul nu dauneaza, desi majoritatea romanilor(nu doar soferi) STIU, ca nu face bine, ba chiar explodeaza masina :)
Aceste "sechele" se datoreaza timpurilor comuniste din tara noastra, cand instalatiile erau procurate pe sub mana din tarile vecine, nu multi aveau butelii originale cu valve de siguranta(fiind prea voluminoase de trecut granita), altii foloseau diverse butelii adaptate, si cum nu existau la noi statii de GPL, se folosea butanul din buteliile pt aragaz, aici interveneau probleme, la transferul din buteliile de butan in buteliile de GPL/sau cele improvizate, cu tevi, furtune, existau scurgeri, si un Carpati, Bucegi, pe ici, pe colo, duceau la cate un foc sau explozie, dar buteliile originale cu valve de siguranta, NU POT exploda, daca se fisureaza, arde gazul in atmosfera pana se termina..spre deosebire de un rezervpr de benzina/motorina care explodeaza daca se aprinde combustibilul din el.
Cat despre uzura motorului, da, se uzeaza mai repede pt ca si kilometrii se fac mai multi cu el cand combustibilul e mai ieftin.