A raspuns
ag.85.lex
(250 puncte)
acum 12 ani editat de ag.85.lex acum 12 ani
Scurgerile din instalatia de AC se vad cu lampa UV si unele centre unde se incarca instalatiile cu freon au si asa ceva.
AC poate functiona aparent ok insa :
-compresorul poate decupla intermitent
-face frig dar masina trage ff greu decat trebuie un compresor sa absoarba din puterea motorului
-compresorul poate face zgomot excesiv ceea ce inseamna uzura interna sau vreun viciu de fabricatie(daca e masina relativ noua)
-compresorul poate face zgomot si cand este decuplat,fulia lui este angrenata permanent,rulmentul poate fi uzat.
Multe marci se confrunta cu scurgerea condensului inauntrul masinii din cauza pozitionarii proaste sau deplasarea garniturii de evacuare de la locul ei.Garnitura se afla intre cutia climatizare si planseul masinii care e prevazut cu orificiu de scurgere.Acest aspect nu este grav si se remediaza relativ usor si ieftin.
Pot aparea scurgeri in interior si din cauza unei etanseitati defectoase la imbinarea carterelor cutiei de clima ceea ce costa ff mult sa repari,respectiv sa schimbi cutia de climatizare.
Deci daca simtiti mocheta uda,puneti-va intrebari !!
Atentie si la starea condensorului(radiator AC),din cauza intemperiilor,starii drumurilor sau jetului de apa puternic de la spalatorii,elementii de aluminiu ai acestuia(partea de jos in general) se pot desprinde,caz in care AC va functiona ok pt o perioada dar radiatorul nemaiputand sa isi faca treaba cum trebuie,continutul acestuia va trece prin valva detendoare catre compresor tot in stare lichida ceea ce va defecta compresorul(in compresor tre sa intre refrigerantul in stare gazoasa)si va crea presiuni si efort mai mari decat poate suporta compresorul.
Fiti foarte atenti la testarea sistemului de climatizare,in general reparatiile la nivelul acesteia sunt costisitoare.