4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Aer Conditionat

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+4 voturi

Aer Conditionat

Multi vanzatori de masini au anunturi pe net ca masina lor are aer conditionat functionabil si cand ajungi la fata locului si vezi masina, pornesti aerul conditionat, realizezi ca nu functioneaza cum ar trebui, ca nu baga rece. De multe ori in situatia aceasta vanzatorul spune ca nu mai are freon si trebuie completat cu freon. Cum poti sa iti dai seama daca aerul conditionat este stricat sau intradevar nu are freon ?

A intrebat AR92KTA (50,130 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

11 Raspunsuri

+7 voturi
A raspuns nat04u (22,630 puncte) acum 12 ani Apesi butonul de AC sau clima si vezi daca compresorul cupleaza...cand cupleaza sau decupleaza se simte..

Comentarii:

A comentat flope (420 puncte) acum 12 ani daca nu are freon nu cupleaza,daca este freon in instalatie si nu cupleaza atunci alta este buba-TEST
+6 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Se simte in turatia motorului.Scade un pic.

Comentarii:

A comentat DeejayB (630 puncte) acum 12 ani De fapt turatia creste pentru a sustine compresorul care baga aer.Creste cu 100 de rotatii.
+4 voturi
A raspuns tonu_adrian (3,140 puncte) acum 12 ani compresorul cupleaza doar cand ai freon si intradevar scade turatia putin..oricum se simte daca esti atent.  Daca totusi nu baga aer rece, in compartimentul motor este o conducat de regula orientata in sus si la capatul ei un capacel.desfaci capacelul si in interiorul conductei e un soi de vintil, apesi cu o cheie ceva (ferea capu) daca iese freon inseamna posibil sa fie dus compresorul sau alte chestii..daca nu iese freon ci doar putin presiune dupa care nu mai iese nimic..e clara: nu este freon..f posibil sa ai conducte fisurate sau chiar compresor defect. Oricum daca nu merge ac-ul si totusi vrei sa cumperi masina, du-o la un service si pune vanzatorul sa dea banii daca minte.

Comentarii:

A comentat AR92KTA (50,130 puncte) acum 12 ani multumesc :) !
A comentat alpina (100 puncte) acum 12 ani sincer,sfatul meu, daca e asa sigur ca nu mai are freon, spune-i asa, sa mergeti la service sa il umple si sa plateasca el, daca dupa aia baga rece i dai banii pe plin.
A comentat tonu_adrian (3,140 puncte) acum 12 ani da e bine ce zici tu..da ce te faci cand vanzatorul  a umplut cu o zi in urma ac-ul ..in targ iti merge iar peste 2 zile s-a dus pe pl freonu..am cativa prieteni patiti..
+3 voturi
A raspuns porto91 (200 puncte) acum 12 ani Compresorul porneste numai daca instalatia are freon si o anumita presiune..sub o anumita presiune nu porneste nici compresorul..el poate fiind bun. Am cumparat si eu o masina de curand, bineinteles ca proprietarul mi-a spus ca nu are freon in instalatie..n-am pus botul si am tras la negociere, s-a dovedit a fi radiatorul de AC fisurat si a trebuit inlocuit, am scapat doar cu atat, compresorul si conductele erau bune.Mare atentie cand cumparati masina... acum freon se pune mai peste tot..si spuneti-i vanzatorului ca platiti voi freonul numai sa-l puna in fata voastra sa va demonstreze ca merge ( si aici e relativa treaba, ca daca radiatorul are un por ceva..si freonul tine numai o saptamana in instalatie.... e nasol :) ) ..daca vedeti ca o da cotita...e clara treaba :) ...E cam la risc treaba cu AC-ul daca nu merge, nu poti afla pe loc daca e de la freon sau compresor...asa ca e bine sa-l tragi la pret urmand cel mai dur scenariu ( compresor picat ..ceea ce implica cel putin 200E din cate stiu )
+3 voturi
A raspuns ag.85.lex (250 puncte) acum 12 ani

editat de ag.85.lex acum 12 ani

Scurgerile din instalatia de AC se vad cu lampa UV si unele centre unde se incarca instalatiile cu freon au si asa ceva.

AC poate functiona aparent ok insa :

-compresorul poate decupla intermitent
-face frig dar masina trage ff greu decat trebuie un compresor sa absoarba din puterea motorului
-compresorul poate face zgomot excesiv ceea ce inseamna uzura interna sau vreun viciu de fabricatie(daca e masina relativ noua)
-compresorul poate face zgomot si cand este decuplat,fulia lui este angrenata permanent,rulmentul poate fi uzat.

Multe marci se confrunta cu scurgerea condensului inauntrul masinii din cauza pozitionarii proaste sau deplasarea garniturii de evacuare de la locul ei.Garnitura se afla intre cutia climatizare si planseul masinii care e prevazut cu orificiu de scurgere.Acest aspect nu este grav si se remediaza relativ usor si ieftin.
Pot aparea scurgeri in interior si din cauza unei etanseitati defectoase la imbinarea carterelor cutiei de clima ceea ce costa ff mult sa repari,respectiv sa schimbi cutia de climatizare.
Deci daca simtiti mocheta uda,puneti-va intrebari !!

Atentie si la starea condensorului(radiator AC),din cauza intemperiilor,starii drumurilor sau jetului de apa puternic de la spalatorii,elementii de aluminiu ai acestuia(partea de jos in general) se pot desprinde,caz in care AC va functiona ok pt o perioada dar radiatorul nemaiputand sa isi faca treaba cum trebuie,continutul acestuia va trece prin valva detendoare catre compresor tot in stare lichida ceea ce va defecta compresorul(in compresor tre sa intre refrigerantul in stare gazoasa)si va crea presiuni si efort mai mari decat poate suporta compresorul.

Fiti foarte atenti la testarea sistemului de climatizare,in general reparatiile la nivelul acesteia sunt costisitoare.

Comentarii:

A comentat MihaiS (230 puncte) acum 12 ani poti cere la un service sa-ti videze instalatia. daca sunt defecte gen radiator fisurat, conducte fisurate, garnituri coapte se va vedea imediat la vidarea insalatiei....
0 voturi
A raspuns flope (420 puncte) acum 12 ani poti sa faci un test cu un aparat de incarcat freon ,altfel sunt numai pareri si presupuneri
+2 voturi
A raspuns marcel_kys (1,740 puncte) acum 12 ani salut.unele masini au un senzor de temperatura.daca temperatura exterioara nu este de max 18 20 grade nu pleaca compresorul.cel mai bine este sa vezi unde este valva de alimentare cu freon desfaci capacelul ala si apesi pe ventilul ala cu ceva subtire.sau poti lua vanzatorul si verificati instalatia la un service si asa numai ai dubii la nimic.stima
+1 vot
A raspuns mihai_f (5,040 puncte) acum 12 ani EU LUCREZ LA INCARCAT FREOANE LA UN SERVICE SI SAR PUTEA SA FIE SI FREONUL DAR SI MOTORUL AC-ULUI DOAR SI DOAR DACA SE AUDE O SCARTZAIALA DUPA CE IL OPRESTI...
0 voturi
A raspuns paliudan (140 puncte) acum 12 ani toti samsarii cand cumpara o masina lovita dupa ce o repara ii baga presiune cu pompa .....sa nu mai dea 200 de lei sa bage freon deaceea porneste compresorul si nu baga aer rece .........dar metoda asta e mai veche.
0 voturi
A raspuns hustla4life (510 puncte) acum 12 ani In principiu dupa cum au spus si celilalti colegi, apsi butonu si ai sa observi ca va scadea putin turatia motorului, se si aduce momenmtul in care cupleaza compresorul.
ATENTIE insa , caci freornul ala nu pleca singur de acolo, si cel mai probabil exista o scurgere pe vreo conduca sau radiatorul care supureaza. A patito un prieten a cumparat masina " nu avea freon" dar compresorul functiona perfect, a incarcat cu freon, baga rece " in draci" dar a2a zi iar nu mai baga rece si surpiriza avea N pori pe unde supura freonul...
Deci fi atent !

Comentarii:

A comentat alex.panciu (2,370 puncte) acum 12 ani daca masina nu a fost lovita niciodata,nu a avut nici o problema iti spun sigur ca in 3-4 ani de cand ai bagat sau daca ai luat masina noua,nu vei mai avea nimic si va trebui sa ii bagi freon..
A comentat hustla4life (510 puncte) acum 12 ani Nu te contrazic, e posibil sa ai dreptate, insa eu stiam ca el nu prea are voie sa plece de acolo, daca conductele si instalatia sunt ok. a mea un e36 din 97 merge perfect ac-ul, o am de un an si ceva nu stiu cand a fost incarcat daca a fost incarcat ...
0 voturi
A raspuns alex.panciu (2,370 puncte) acum 12 ani de cele mai multe ori sunt probleme cu compresorul,radiatorul de a.c.sau poate doar o conducta,nu vad cine nu ar da intre 80-200 lei sa incarce instalatia daca ar stii ca este in perfecta stare,eu deja cand aud la cate unul vechea placa NU ARE FREON,imi vine sa ii dau cu ceva in cap....la 90% din masinii nu porneste compresorul de a.c. daca nu are freon,dar am mai vazut masinii care au f.putina presiune si se aude si se simte in turatia motorului,urca sau coboara cam 200 rpm....sau il poti auzi la toate se aude cand cupleaza daca ai geamul sau capota deschisa....