4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > am un opel astra h din 2006, 1...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Am un opel astra h din 2006, 1.7 CDTI, 101 cp si schimb numai la 0-3500rpm, si dupa vreo 20-30 km cand o scot pe liber i

am un opel astra din H hatchback din 2006 si schimb numai la 3000-3500rpm si cateodata si pe la 5000 si dupa vreo 20-25 de km parcursi, dupa ce o scot pe liber imi ramane turata la 1000-1100 de rpm, sa fie oara din cauza ca schimb la turatie ridicata?VA MULTUMESC!
A intrebat maxSPEEDrs4 (390 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

6 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns 78KLM (2,720 puncte) acum 12 ani E normal ..nu te speria

Comentarii:

A comentat 78KLM (2,720 puncte) acum 12 ani

editat de 78KLM acum 12 ani

pt. obositu` care mi-a dat vot negativ :
...este o masura pentru a proteja motorul..intarzierea coborarii in turatie e setata de calculator
este bine ca motorul sa ramana putin turat pentru ca schimbarea sa se faca mai lin si cu socuri mai mici pentru transmisie
–2 voturi
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Poti sa-ti dai si nr. de inmatriculare ca sa stie lumea ce masina sa nu cumpere, in caz ca o s-o vinzi ? :)

De ce naiba sa schimbi la 5000 rpm la un diesel ??? OMFG !!!
Zona rosie incepe deja de pe la 4800 rpm, 4500 in unele cazuri. Dca nu ti-e gradata nu inseamna ca nu exista, inseamna ca nu s-au mai obosit sa modifice turometrul de la motorul pe benzina !!!

Daca o sa mai mergi cu sfaturi de la incompetentii de la reprezentanta, n-o sa apuce multi km aceasta masina, in bune conditii. Ei doar te asteapta cat mai repede.

Defectarea injectoarelor n-are nicio treaba cu turatia motorului...este o aberatie crasa. Ele se strica din cauza combustibilului f. prost de la noi, dar si a unor serii de inject. proaste, care mai apar cateodata.Asta pt. ca ti-am vazut un comentariu anterior despre injectoare.

In timp ce masinile din afara fac lejer 400 000-500 000 de km, a ta o sa sune ca un TRACTOR pe la 200 000, de la turatul excesiv si complet inutil.

Cat despre "problema" ta, este normal ca atunci cand franezi si masina este scoasa din viteza( alt lucru COMPLET gresit), sa se tureze un pic.

Comentarii:

A comentat RVL 2000 (360 puncte) acum 11 ani Fara suparare dar nu prea intelegi MAI in general si MAC in special, lucrez cu motoare industriale si am desfacut cateva pana acum , iti garantez ca sarcinile reduse nu sunt benefice si desi pare greu de crezut afecteaza injectoarele mai ales cele de tip mai vechi care sunt deschise de presiunea combustibilului.
Oricand as prefera un diesel la care s-a schimbat numai la 3500 (dar nu si cand a fost rece) decat unu la care s-a schimbat la 2000-2200 cum face tot romanu` priceput.
Masinile alea "afara" tin atat mai ales ca ele merg o parte din timp mai mare la temparatura normala de functionare decat la noi.
Iti dau si eu numarul meu sa nu o cumperi, eu pe afara din oras schimb ~des la 4000, iar cand situatia ma tine cu saptamanile fara sa ies din oras, se simte zona in care lucreaza geometria variabila ~1800 - 2200 rpm, la variatii foart mici de sarcina, daca observ asta, primul drum pe  autostrada il fac la ~3500rpm (nu cu 6-a ca n-am unde, cu a 4-a sau a 5-a) si dupa aia masina is revine.
Eu cand am luat masina acum 50.000km atingea maxim 210 pe ceas, acum trece de 220 pe ceas (218 pe gps, viteza in talon e de 221) . Si nu i-am facut nimic, nu am schimbat nici un senzor, uleiul e cel recomandat de producator.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 11 ani Du-te si canta in alta parte si nu ma obosi. Nu intelegi absolut nimic si nici nu cunosti principiile functionarii unui motor. Nu intelegi cand si cat timp trebuie turat, intelegi doar ca trebuie, deh, atata poti procesa.
 Ai auzit o prostie tot de la forumistii soferi de duminica si ti-ai insusit-o cu ochelarii de cal pe care-i porti, fara sa gandesti.
 Este si motivul pt. care am renuntat sa mai postez pe acest site. Sunt prea multi care n-au legatura cu realitatea si cu masinile, in general.
De asta sunt pline service-urile de masini cu nici 200k km la care trebuie deja reconditionate motoarele rupte in doua.
Deh, trebuie sa faca si ele un ban si atunci zi-i prostului sa rupa motorul in doua ca altfel strica aia, aia, aia, ca dupa ajunge repede la noi cu tot motorul varza, iar intre timp uita sau nu stie de ce a ajuns asa.
A comentat RVL 2000 (360 puncte) acum 11 ani Service-urile sunt pline din cauza celor ca tine care merg la consum.
Eu am o scoala in spate si lucrez cu motoare, nu rajnite auto, motoare care fac ore de functionare intr-o luna poate mai mult decat faci tu intr-un an, pentru ca unele merg non-stop.
Am vazut cu ochii mei si ce inseamna sarcina 80%, si ce inseamna sarcina prea mica.
Am vazut si turbina picata la 2000 de ore (inadmisibil, deoarece trebuia sa duca minim 12000 de ore pana la schimbarea  rulmentilor) datorita depunerilor si dezechilibrarii.
Cand o sa ai scoala si experienta mea mai vorbim.
Tu poate te uzi cand auzi de motor de 6,8,16 litrii, eu sincer nici nu stiu capacitatile motoarelor cu care lucrez pentru ca nu intereseaza pe nimeni, ci cate zeci de  megawati dezvolta.
Asa ca pot sa ti spun sigur ca stiu despre ce vorbesc, si ca sa fiu mai precis , nu subturarea propriu-zisa e cea mai mara problema, (desi este si asta) ci cresterea sarcinii pornind de la o turatie mai mica, atunci apar arderi incoplete si toate problemele legate de asta.
–1 vot
A raspuns mortyx (10,580 puncte) acum 12 ani as vrea sa stiu de curiozitate, cati ani ai, si de cand ai permis...si daca te-a invatat cineva sa mergi in halul asta...
–2 voturi
A raspuns free2hot4you (6,170 puncte) acum 12 ani sincer nu cred ca schimbi la 5000 rpm. eu am un astra g 1.7 dti si singura diferenta intre cele doua masini e turbina( a ta cu geometrie variabila) si softul
motorul y17dti e limitat electronic la 5000 de ture, in mers nu ai cum sa-l duci acolo daca ai cap pe umeri
eu zic maxim 4800 rpm si oricum e prea mult
referitor la intrebarea ta nu cred ca asta sa fie cauza (supraturatia)
+3 voturi
A raspuns teodtc (490 puncte) acum 12 ani

editat de teodtc acum 12 ani

Daca aceasta este turatia la care sta la ralanti pe loc nu este in regula, se poate sa fie un senzor sau o sonda defecata. Daca in miscare, scoasa din viteza sta turata mai mult decat la ralanti este normal, nu trebuie sa te sperii. (Totusi trebuie mentionat ca poti tura o masina pana in zona rosie doar daca motorul este deja cald, sa nu o turezi in zona rosie pentru o perioada lunga pentru ca ai racire stoc si poti cala motorul si diesel fiind peste 3000-3200 rpm nu mai accelereaza la fel de bine ca in plaja 2000-3000 rpm). Sfatul meu, pentru vizite cat mai rare si ieftine la service, este sa te limitezi la 3200-3500 rpm. Bafta!

Comentarii:

A comentat RVL 2000 (360 puncte) acum 11 ani Nu toate se comporta asa, a mea trage foarte bine pana la 4000 , sunt dieseluri mai noi care trag binisor pana in 4800rpm, cu toate ca au puterea maxima la 4000.
+1 vot
A raspuns gigidondoti (3,910 puncte) acum 12 ani nu mai sariti pe om pentru cum schimba.eu am o skoda octavia din 2008 a fost cumparata de noua si e tdi.in regim normal o duc pana la 3500 dar cel putin o data la 2 zile parcurg vreo 10 km in regim mai turat pentru a nu avea probleme cu turbina.acest lucru mi-a fost recomandat de absolut toata lumea.la circulatia si praful din orasele noastre motoarele tdi mor incet daca mergi cu a 5-a cu 40 kmh :)

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

Daca nu schimbi la peste 3000 rpm, asta nu inseamna ca mergi cu a 5-a la 40 km/h. Nu mai abera ! Nu trebuie sa mergi tot timpul asa ca sa nu ti se strice turbina.
 Luati de bun  ce spun toti ruptii de prin service-uri, iar de cartea tehnica de la producator, nici n-ati auzit. Apoi va plangeti pe forumuri, ba ca va consuma mult, ba ca "papa" ulei, ori ca nu mai trage, ca ati distrus motorul.
In conditiile normale spuse de tine, masina ta va merge si va suna ca un tractor dupa 150 000 km.
Pur si simplu nu ganditi. Oferiti unui motor facut sa mearga la turatii mici , niste turatii de care el NU ARE nevoie, ca sa mearga corect in regim normal, fara accelerari bruste, rampe sau greutati in masina. El va ofera in schimb, consum mare de motorina, de ulei, dar si uzura prematura.
 In conditii normale, nu ai nevoie de toata puterea motorului, asta nu intelege lumea.
Ca orice lucru de pe lumea asta, cu cat este mai fortat cu atat se va uza mai repede.
A comentat RVL 2000 (360 puncte) acum 11 ani Ce nu intelegi tu e ca dieselul ARE nevoie de sarcina si ca turatia nu-i dauneaza. Cum n-ai nici o idee despre motare nu poti sa intelegi ca regimurile cu sarcini mici sunt daunatoare.
Nu este gandit pentru nici o turatie mica, pun pariu ca nici nu intelegi de ce anume este turatia mai mica la diesel si habar-nai ca au fost dieseluri care atingeau puterea maxima pe la 5500rpm si de ce s-a renuntat la acel mod de lucru.