A raspuns
workaholic_ro
(19,270 puncte)
acum 13 ani editat de workaholic_ro acum 13 ani
Am un motor de aliaj, V6, benzina, in regim de "forja" si caldura mare poate sa ajunga si la 115 grade si tot nu fierbe. Diesel-urile se incalzesc rar atat de mult datorita randamentului mai bun si masei mai mari. Instalatia de racire e presurizata si temperatura de fierbere a apei creste mult peste 100 de grade cat e la 1.013 ori zece la a cincea N/m patrat. Iar antigelul fierbe si mai sus. Si nu numai la mine e presurizata, ci la TOATE motoarele moderne.
Orice solutie de infundat fisuri e catastrofala la un motor modern. De obicei nu inchide fisura, dar obtureaza schimbatorul de caldura (caloriferul) de la clima. Plus alte belele inregistrate de diversi ghinionisti. Mergeau la Buceaga bunicului, cu bloc din fonta si radiator din tabla de gard, dar nu la un motor de azi.
Completare la povestea cu care am inceput: multe masini au EMS-ul setat (din soft) sa mentina acul de temperatura pe o pozitie mediana (de "normal") intre limitele care sunt considerate de functionare normala. La motorul meu, de ex. asta se intampla intre 75 si 110 grade. Scopul este acela de a nu tine omul cu ochii pe ac de groaza unei garnituri de chiulasa pocnite, ignorand traficul sau blonda de pe scaunul din dreapta.