4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > De ce imi trece temperatura mo...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

–2 voturi

De ce imi trece temperatura motorului de 90`

Am mai postat pe aici....Este vorba de un audi b5 1.9tdi afn de 81kw.Problema sta in felul urmator:aveam radiatorul fisurat(pierdeam mai putin de 0.5L la 2000km) am hotarat sa folosesc solutia stop-leak de la wynn`s(prostia mea).

De cand am bagat respectiva solutie imi crestea apa la mers normal pe aceeasi portiune de drum pana la 97-98 de grade.

Am schimbat radiatorul, lichidul de racire si termostatul,dar si acum imi  trece temp. de 90`(inainte nici vara nu mi trecea doar la forja) la mers normal sta la 91-92 si la forja urca maxim la 94,dar daca las acceleratia imi scade dupa cateva secunde la 92, in loc de 89 cum era inainte acum sta cam pe la 91-92(astea la temp. de 20` afara).

Am curatat toti senzorii(doar pe cel din radiator era ceva mazga) dar nimic tot asa,am verificat cu vag-com dar tot atat arata(cand am pe climatronic 92 pe vag am 91.8).

Poate fi pompa de apa?La AFN nu e pe distributie si nu a fost schimbata de cand e la mine,de aproape 70.000km.

Sau sunt depuneri pe undeva si imi scade debitul de apa?

Merita sa incerc o solutie pt.flush?(am 1 flacon de la abro).

Apa din borcan nu scade,nu am ulei in vasul de expansiune,nici antigel in ulei,presiune mare nu am pe furtunul ce iasa cu apa fierbinte din motor spre radiator,poate e mai moale furtunul ca si cum ar trebui sa fie.

De aici trag concluzia ca nu e fisurata garnitura de chiuloasa....sau gresesc?

Ce as putea sa incerc?
A intrebat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

6 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Ce conteaza 2 grade?Probabil este de la termostat care este facut sa lucreze asa sau ai obturate canalele de racire.
Cel mai sigur poti citi pe cutia termostului la ce temperatura deschide.

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Termostatul deschide la 87 grade ca si cel pe care l am schimbat(cred ca degeaba).
MA gandesc si eu ca poate s a obturat ceva,nustiu,oare sa folosesc flush ul acela...de cand am patit o cu lichidele astea minune nustiu ce sa fac....
ACum nu prea conteaza, dar ma gandesc la primavara sau acum iarna daca ma duc la munte nustiu cum se va comporta...
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Vezi cum se comporta....daca creste la primavara...trebuie curatata si pompa.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Nu apuca primavara... luna ce vine trebe distributia,am depasit deja cu vre o 5000km si atunci schimb si pompa de apa... si daca tot asa se comporta atunci voi face flush.
+1 vot
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Omule, intelege ca tu nu ai vreo problema. Ai mai avut un topic.

 Ca inainte statea la 90, iar acum la 92, este egal cu ZERO.

Cand temperatura se indreapta spre zona rosie, abia atunci inseamna ca undeva este o problema.

Citeste cu atentie ce scrie si in imaginea atasata, luata din manualul tehnic al unui VW, "frate" cu Audi.

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Intelege-ma si tu :)) pe bord si daca imi va fierbe apa nu trece de 90 de grade....daca nu crezi documenteaza-te.Deci la varianta mea poza pusa de tine este egala cu 0.
La audi b4 sau golf3 stiu si eu sigur ca trece acul de 90,dar la b5 stiu sigur ca nu trece.
Multumesc oricum de raspunsuri.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Cum adica sa-ti fiarba apa si daca-ti arata 90 de grade in bord :))?
Eu sunt destul de documentat.

Treaba ta. Tu nu ai vreo problema, dar vrei sa gasesti una. Ai sa vezi ca nu vei gasi.

Vei scoate din nou lichidul de racire si vei da afara solutia minune prin care ai astupat porii radiatorului. E posibil sa revina temperatura aia cu care erai tu obisnuit inainte, din cauza pe care ti-am zis-o in celalalt topic.

Dar daca isi va 'reveni', iar acul va sta la 90, asta nu inseamna ca acum cand sta la 92, ai o problema :)).

Intre 90 si 95 de grade este temperatura OPTIMA de functionare la ORICE motor de pe lumea asta.
Iar daca un motor nu sta doar la temperatura optima, asta nu inseamna ca are probleme. Asa cum scade sub 90, la fel de bine poate si urca peste 95, fara sa insemne ca ar fi o problema undeva.
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Eu te inteleg Driver....am si eu aceiasi problema....totul trebuie sa fie stas....am dreptate?
+2 voturi
A raspuns bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani vezi intre ce temperaturi lucreaza termostatul....oricum sustin ce a spus @dadi_t in ultimul comm!!!!
0 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani dadi_t
Intelege-ma ca acul mai sus de 90 nu v a urca orice ar fi.
Cred ca ai citit pe sarite postul meu.....scrie clar acolo,ca si lichidul a fost schimbat.
Ce sa zic...peste vre o 2 saptamani voi schimba si pompa de apa(n am schimbat o de cand e masina la mine) sa vedem ce se intampla dupa.
Iar daca fenomenul asta persista atunci sper ca la primavara-vara nu voi avea probleme,tot asa sa stea temperatura.
Corect ca si daca are 95 grade apa e ok,dar la mine doar dupa dracia aia de solutie s au intamplat chestiile enumerate mai sus.
Infine,multumesc de raspunsuri.
0 voturi
A raspuns workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani

editat de workaholic_ro acum 12 ani

Am un motor de aliaj, V6, benzina, in regim de "forja" si caldura mare poate sa ajunga si la 115 grade si tot nu fierbe. Diesel-urile se incalzesc rar atat de mult datorita randamentului mai bun si masei mai mari. Instalatia de racire e presurizata si temperatura de fierbere a apei creste mult peste 100 de grade cat e la 1.013 ori zece la a cincea N/m patrat. Iar antigelul fierbe si mai sus. Si nu numai la mine e presurizata, ci la TOATE motoarele moderne.

Orice solutie de infundat fisuri e catastrofala la un motor modern. De obicei nu inchide fisura, dar obtureaza schimbatorul de caldura (caloriferul) de la clima. Plus alte belele inregistrate de diversi ghinionisti. Mergeau la Buceaga bunicului, cu bloc din fonta si radiator din tabla de gard, dar nu la un motor de azi.

Completare la povestea cu care am inceput: multe masini au EMS-ul setat (din soft) sa mentina acul de temperatura pe o pozitie mediana (de "normal") intre limitele care sunt considerate de functionare normala. La motorul meu, de ex. asta se intampla intre 75 si 110 grade. Scopul este acela de a nu tine omul cu ochii pe ac de groaza unei garnituri de chiulasa pocnite, ignorand traficul sau blonda de pe scaunul din dreapta.

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Caloriferul nu e infundat am caldura ca si altadata in masina.
Pompa de apa nu  a fost schimbata de cand e masina la mine(si nici inainte nustiu daca si cand a fost) de aprox 70kkm,nu e pe distributie.Peste vre o 2 saptamani schimb distributia si voi schimba si pompa de apa,sa vedem ce se intampla dupa.
Acum imi sta pe la 91-92  deci nu e capat de lume,dar inainte statea sub 90 la mers normal.
A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani Poate-i instrumentul de la bord. Pune o dioda obisnuita cu siliciu pe un aparat de masura si strecoar-o undeva intr-un furtun de racire, pe circuitul scurt. Asigura-i etansarea. Indica o valoare care difera cam cu 2mV pe grad Celsius (evident, trebuie calibrata inainte in apa la 100 de grade, adica fierbere la 760 mm Hg)
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Am verificat si cu vag-com ....de ex pe climatronic cand e 92 pe vag e 91.8....dupa aprox 2-3 km dupa ce am bagat stop-leak ul au inceput problemele,pt. asta exclud senzorii,le am si scos si erau perfect curate...
A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani Ipoteza: magaria aia de "stop-leak" a depus un strat subtire de "ceva" termoizolant in interiorul motorului, "ceva" care ingreuneaza schimbul termic dintre fluidul de racire si bloc. Termostatul deschide la xx grade, dar el deschide mecanic, functie de temperatura APEI. Senzorul de temperatura e montat in BLOC si poate ca asta din urma are un grad-doua mai mult, pe motivul aratat mai sus. Daca nu bat campii, solutia e spalare-spalare-spalare, dar nu stiu cu ce. Ceva care sa dizolve magaria, fara a afecta aliajele de Al si garniturile (astea cred ca-s din EPDM, mai rar din fluorocarbon). Revin la testul cu dioda: vezi cate grade are APA.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Am cumparat o solutie pt. flush  http://www.abro.com/products/automotive/service-products/?product=309
Daca persista problema dupa schimbarea pompei de apa atunci ori voi folosi aceasta solutie,ori alta testata de cineva.
A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani Nu schimba pompa daca nu-i pe distributie. N-are sens, bani aruncati. Un rotor e un rotor. Doar daca-i cumva spart ar putea avea un debit mai mic.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Mi se pare ca la rece cateva minute scoate un sunet gen scartait dupa care dispare...Voi vedea,dar is hotarat sa o schimb...
Oricum iti multumesc pt. raspunsuri si pt. timpul acordat!
A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani Nici o problema, citesc si raspund, oricum lucrez altceva intre timp. M-am uitat la link-ul cu detergentul ala. Citesc "Quickly Removes Rust". Antigelul pentru motoare este de doua feluri: OAT pentru aliaje usoare si naibastiecumilchemapecelalalt pentru fonta. Folosirea in cruce e contraindicata, ambele sunt COROZIVE. Daca e la fel cu detergentii ? Si tu n-ai de unde sa ai RUGINA la Audi. Foloseste cu prudenta maglavaisu' ala sa nu patesti alte cele.
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Pai da....ma mai documentez sa folosesc un produs incercat deja de altii si cu rezultate bune.
Anitgel g11 si g12 diferenta e ca g11 contine silicati,acesta nu e indicat pt. bloc uri de aluminiu(cred ca si radiatoare..nu s sigur).
Eu am folosit g12...
0 voturi
A raspuns mariusmih (140 puncte) acum 7 ani Cum ai rezolvat situația cu fierbere apei?