4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > E mai bine cu sau fara cataliz...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+6 voturi

E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Salut am un 2.0 diesel si as vrea sa ii dau catalizatorul jos. Mai exact sa il desfac, ii sparg toate sitele, apoi il sudez si il pun la loc. Intrebarea e daca afecteaza cu ceva turbina? Si prin eliminarea catalizatorului se castiga ceva sau doar zgomot si mult fum?
A intrebat bmwrulz (310 puncte) acum 13 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

15 Raspunsuri

+9 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 13 ani o sa existe o crestere de putere de maxim 5 cai in conditiile in care motorul tau mai are toti caii, asa ca nu se justifica munca.am vrut sa fac si eu modificarea asta dar dupa multe pareri si sfaturi am ajuns la concluzia ca nu merita, in plus risti sa strici si altele si mai iese si mult fum dupa tine.incearca sa faci o resoftare care iti aduce un plus de putere de 25% si chiar se simte.
+4 voturi
A raspuns 112bogdan (2,490 puncte) acum 13 ani nu ti-as recomanda deoarece poti sa-ti strici motorul putin  dar i-a in considerare ideea lui asandulescu

Comentarii:

A comentat ionut_x (500 puncte) acum 10 ani Cu ce poti strica motorul prin eliminarea catalizatorului ?
A comentat master200 (130 puncte) acum 6 ani un raspuns mai idiot ca asta nu am auzit pana acum..cum sa strici motorul daca dai jos catalizatorul? tu stii macar pt ce e ala? nu mai dati sfaturi daca nu stiti despre ce e vb
+14 voturi
A raspuns dany2good4u (39,820 puncte) acum 13 ani eu am un 1.7 tds,si m-am documentat putin pe diferite site-uri.unii spun ca nu e bine sa spargi catalizatorul pt ca o sa se auda ca un zdranganit de tigai sau ceva de genu(nu mai stiu unde am citit),si ca e mai bine sa il scoti detot si sa-l inlocuiesti cu o teava,eu unu asa am facut.diferenta de cai....nu stiu ce sa zic (am o pisica din 95 si cu siguranta nu ii mai are pe toti 90,si in loc de cai cred ca sunt martzoage ogosite) dar ceva ceva se simte... ps:sper sa nu-mi sariti in cap ca sunt un pustan cocalar cu pisica...

Comentarii:

A comentat sketch (510 puncte) acum 12 ani [...]inscrisa pe bulgaria.
A comentat dany2good4u (39,820 puncte) acum 12 ani sa mori tu ?de unde ai tras tu concluzia asta?ma cunosti?stii ce am in cap? si pt cultura ta generala e inscrisa pe romania ;) nu ca as avea ceva cu bulgaria,dar am prins o perioada cu taxa mai mica(prin 2007 parca)
A comentat ionut_x (500 puncte) acum 10 ani Multumesc :) Esti primul care nu are ceva cu Bmw-urile pe BG :)
+5 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 13 ani Turbina are nevoie de o contrapresiune,calculata functie de catalizator.Lipsa contrapresiuniii poate provoca ruperea axului turbinei .
Pe ansamblu o asemenea manevra nu aduce un castig pozitiv semnificativ.

Comentarii:

A comentat RVL 2000 (360 puncte) acum 13 ani Lipsa contra-presiunii nu va dauna si in nici un caz nu va rupe nici un ax. O curgere mai libera a gazelor, strict din punct de vedere al turbinei, este BENEFIC, avand ca efect o usoara scaderea a temperaturii medii.
OT: nu as gaurii catalizatorul, eventual scos de tot.
A comentat majestiqe (240 puncte) acum 12 ani Hai ca asta a fost buna :)) , se rupe axu . Domnule te rog frumos nu mai induce lumea in eroare cu parerile dumitale de inginer  , vad ca ai solutii pentru toate problemele , sunt curios cu ce te ocupi ?



In legatura cu catalizatorul , este un sistem antipoluare , si prin adaugarea lui se face un compromis in ceea ce priveste puterea , la fel ca si cu tobele , pentru ca gazele sunt franate prin site si coturi. Deci daca il dai jos o sa ai de castigat la capitolul putere si pierde la capitolul poluare ( nu treci itp) .Daca ai sa vezi o sonda prinsa pe el ,sa nu te sperii pentru ca aceea e pusa pentru a masura temperatura compusului chimic din interiorul lui.
in legastura cu spartul nu te sfatuiesc , mai bine ii tai capetele si le sudezi la o teava de aceeasi grosime .
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Motoarele Otto-Diesel nu sunt deloc deranjate de lipsa contra-presiunii. Din punctul lor de vedere, cu cat mai multa teava dreapta, cu atat mai bine!
A comentat ovidiu_popa (580 puncte) acum 6 ani Intr-adevar,turbina are nevoie de contra-presiune.Daca ai filtru de particule,il poti elimina oricand,acela reduce puterea motorului,nu cu mult,undeva pana in 8 cp dar se simt acei 8 cai lipsa plus ca reduce cuplul dar si mentine consumul mic. Sa va explic altceva,din experienta in mecanica si electronica auto de vreo 23 de ani : daca ai filtru de particule si catalizator,scoti doar filtrul de particule si lasi catalizatorul pentru ca turbina sa aibe contra-presiune ( ajuta la plecarea de pe loc,ai cuplul maxim la turatii mici ).sondele lambda fac amestecul carburant,transmit catre ECU temperatura,nivel de oxigen,innainte si dupa catalizator in functie de aceste date transmise catre ECU,se face amestecul carburant si de aici consumul de carburant se regleaza.Ultimul lucru experimentat de mine,un e65 2006 3.0d D3,i-am lasat teava goala din fata pana in spate si efectele negative au fost urmatoarele : consum ridicat 14-16% in oras,noxe ca la balamuc,pierdere de putere la turatii mici,zgomot de tractor,miros in masina mai ales la ralanti la semafoare,consum de ulei mai mare decat da producatorul ( toate masinile BMW au consum de ulei din fabrica pentru fuga si cuplu ). lipsa de contra-presiune nu afecteaza componente ale turbinei ci doar consum de ulei mare,infunda egr,admisia o optureaza,ECU define confuz si iti da cam 6 erori numai pe oxigen si egr,check engine se aprinde saptamanal din aceasta caua. ideea este asa : scoate filtrul de particule,DPF OFF nu se face la tipurile de motor d3,d4,d5,scoati doar filtrul de particule si masina isi face singura dpf,nu mai vede filtrul de particule. la restul modele du pe 2007 incepand cu tipurile de motor d30,distributie spate,este mai complicat si este greu de realizat fara a afecta componente mecanice,electronice si soft. am o rugaminte,cine se aventureaza in raspunsuri si comentarii tampite din lipsa de experienta practica si mentala,nu va mai baga-ti in discutii doar ca ati auzit voi de la omv sau de la un paznic ca asa este bine si asa este rau,totusi ne-am rupt si noi coatele pe bancile facultatilor,prin strainatate la specializari,prin practica de anii de zile....internetul este liber,dar practica va omoara pe rand. nimic nu este montat aiurea pe o masina si nimic nu este exagerat. cand vrei sa aduci unei masini modificari mai intai trebuie sa stii principiul de functionare si sa stii ce face fiecare componenta,cine o comanda,ce comanda ea mai departe,de ce,cum,si in ce fel. Daca aveti ceva de obiectat,e-mail : popoctavian7@gmail.com  numai la aceasta adresa va raspund si va exemplific cu poze,filmuete.
+6 voturi
A raspuns gyo.the.greatest (1,900 puncte) acum 13 ani la motoarele turbo, evacuarea este calculata si daca e prevazuta cu catalizator, e luat in calcul si el...si nu e de facut modificarea asta...
daca respira mai bine, o face doar pe aspirate, pe turbo face rau

Comentarii:

A comentat majestiqe (240 puncte) acum 12 ani GRESIT  , tu cum expiri mai bine cu un dop in gura sau fara ?
e logic , turbo merge mult mai bine FARA esapament , doar la aspirate conteaza traseul de evacuare .
+1 vot
A raspuns Hugoboss (3,590 puncte) acum 12 ani salut , am si eu o intrebare ... am un opel movano din 99 , motor 2.5 diesel si imi cam face figuri in rampa .. nu prea are cine stie ce putere nu prea imi place cum trage , si m-am gandit sa scot catalizatoru ? cu o dalta scos de tot .. si sudat la loc ? afecteaza cu ceva ? e simplu nu are turbo
–9 voturi
A raspuns bja09 (2,510 puncte) acum 12 ani Turbina nu o afecteaza doar ca , foarte mult fum o sa fie in urma ta si o crestere de 5 cp cred mai mult nu , mai bine pui un chip motor si gata .
+2 voturi
A raspuns YEED (740 puncte) acum 12 ani si eu trebuie sa schimb catalizatorul , si ma gandeam sa pun unul sport . catalizatorul sport are ceva dezavantaje ?

Comentarii:

A comentat majestiqe (240 puncte) acum 12 ani nu , fata de lipsa lui , treci itp-ul :))
A comentat Laurentiu Rosu (2,080 puncte) acum 12 ani Daca este catalizator sport pentru modelul tau de masina si motor atunci este ok si poti face schimbul.
–4 voturi
A raspuns vwvento (49,280 puncte) acum 12 ani Am facut si eu resoftare pe Golf 4 pentru cresterea numarului de cai si dupa ceva vreme au inceput sa cada piesele (turbina princiapala piesa) deci cade solutia lui sandulescu.

Comentarii:

A comentat Laurentiu Rosu (2,080 puncte) acum 12 ani Depinde si unde ai facut resoftarea...nu orice gigi poate sa faca asa ceva BINE. Am pe cineva cu un pasat 1.9 TDi care a facut resoftare ptr 170 de cai si masina merge impecabil. Resoftarea s-a facut la 160.000 Km si masina are acum 350.000.
+5 voturi
A raspuns exo_luci (240 puncte) acum 12 ani Masina poate avea  un catalizator sau  2....il  elimini numai pe al 2-lea  cel  dinspre toba intermediara, cai putere nu castigi...creste cuplul si daca vrei sa simti ca faci ceva cum trebuie  inlocuiesti  toata teava cu una pe 63 cap coada  si elimini catalizatorul. O sa  scoata mai mult fum  o sa sune si mai bine (mai sportiv ) de exemplu la  diesel la ALH  se aude  cand schimbi  ca si cand  ar avea blow off , o sa  creasca cuplul . Turbina o sa  rasufle mai  bine  in nici  un caz nu  o sa rupi axul , cum a mai scris cineva  scade temperatura .Dupa  evacuare  faci  soft  , acum depinde ca sunt mai multe tipuri de soft ...in principiu  ceva asa mai usor stage 1  sa zic asa.

Eu zic inainte sa faci astea  da jos turbina si verifica in ce stare e ..daca nu are joc axu mai mult decat cel din fabrica da-i  bataie...si  curata si intercolerul ca sa stai  linistit
–1 vot
A raspuns cj04amb (490 puncte) acum 12 ani Cea mai buna varianta este sa-ti montezi un catalizator sport. Ca pret se invarte undeva la 900 lei. Dar ar fi cea mai sanatoasa varianta.
+2 voturi
A raspuns ninjoaca (180 puncte) acum 12 ani daca ai doua sonde; adica una inainte si una dupa catalizator eu zic ca nu este bine deloc sa faci asa ceva. cam scumpe piesele.... :))

numai bine
+2 voturi
A raspuns algocalmin77 (760 puncte) acum 12 ani 1-Catalizatorul se poate infunda in timp,si deci evacuarea se blocheaza si deci masina nu mai merge. Simplu
2-Pentru scoaterea lui (cel putin la masini fab. sub anu 2004) se face o incizie de chirurg,se sparge ceramica catalizatorului(arata ca un fagure) dupa care se "coase" la loc. Si scapi de problema blocarii lui,si daca totul este in regula la masina,se poate observa si o crestere a performantei ( nu in sensul ca prinzi 200km/h in loc de 180)
+8 voturi
A raspuns mario330d (300 puncte) acum 12 ani Am un 330d si faptul ca am dat catalizatoarele jos (am ,am avut 2) a adus numai beneficii motorului:
-trage mult mai bine
-a crescut puterea cu 15%
-respira mult mai usor
-a crescut cuplul
-nu a afectat negativ turbina
Le-am dat jos la 100.000 km si akum am 180.000 km,nu am avut nici cea mai mica probl. la motor sau turbina si nici la cutie care e automata
+1 vot
A raspuns lucian1234 (1,070 puncte) acum 11 ani pot obtine sunetul acela frumos cand schimb daca scot catalizatorul ?mentionez ca am o toba sport pe ea 1.9 tdi ALH motorul afecteaza cu ceva sau nu?va rog sa imi dati un sfat