4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Electrice > cum aflu daca mi s-a dus alter...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Cum aflu daca mi s-a dus alternatorul ??

de cateva zile,mi s-a aprins martorul in bord de la baterie,dar avea o culoare pala...azi,cand am dat sa o pornesc,mi se auzea un carait si atat...am pornit-o impinsa,dar dupa 5 min de mers...m-au lasat farurile...probil am mers pe baterie si s-a dus...asta din ce cauza sa fie?? presupun ca alternatorul! astept raspunsuri ! multzam anticipat !
A intrebat alecspst (890 puncte) acum 11 ani in categoria Electrice
Distribuie pe Facebook

Comentarii:

A comentat vladcarp (100 puncte) acum 5 ani Am un opel astra g si am schimbat bateria si nu ami incarca alternatorul suficient e vreo problema cu asta la alternator

Cel mai bun raspuns:

+4 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Se porneste masina cu baterie incarcata si se verifica daca ai minim 13,5-13,7 volti atunci alternatorul e inca bun.
Cu motorul oprit,inainte de a proba alternatorul se verifica incarcarea bateriei,daca e sub 11 volti atunci e pe duca,se face o incarcare pe redresor si se probeaza din nou.

Comentarii:

A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani deci tre sa fac rost de o baterie incarcata,ca a mea...dupa toata povestea...s'a dus...zi'mi mai exact,al doilea pas...faza cu motorul oprit,unde tre sa verific ? merci !!!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Deci,in primul rand ai nevoie de un voltmetru.Deschizi capota,verifici cati volti ai acum in baterie.Daca e sub 10 sau 11 volti,e moarta.Daca ai ochi magic si alte dracii,poti sa nu le iei in calcul,stiu baterii care au ochiul stins de ani de zile si inca sunt pe masini fara probleme.In cazul in care bateria ta e moarta complet,adica ai sub 10 volti,primul lucru care se face,o pui pe redresor.O lasi la incarcat(depinde de capacitatea redresorului,cat timp etc),apoi verifici iar voltajul.Daca e din nou sbu 10 volti si nu ai macar 11.7 sau 12,bateria e in afara limitelor de uzura,adica nu mai tine curentul in ea.Daca ai cu ce,verifica si densitatea acidului,aprox 1,24.
Dupa ce vezi care e treaba cu bateria,adica daca nu tine curent deloc iti va trebui un alta,pui bateria actuala incarcata sau dupa caz cea noua pe masina si dai cheie.
Dupa ce a pornit motorul,evita faruri,aer,ventilatie muzica,mergi cu voltmetrul pe bornele bateriei si vezi ce incarcare ai.Daca e sub 13,7V cu marii consumatori aprinsi,atunci e dus alternatorul.
In mod normal,trebuie sa ai 14,... volti fara consumatori.
Alternatorul se desface si se schimba ce e de schimbat.
A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani am inteles,maine am sa pun o alta baterie pe ea...dar eu cred,ca tot asa va face...ea a avut putere...dar caraie ca tot dracii,nu e sunet de electromotor...am zis...am pornit-o impinsa...apoi in 5 min m-au lasat toti consumatorii...farurile erau ca lumanarile....etc...maine anunt ce si cum...multumesc frumos si multa bafta !!
A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani am pus alta baterie...buna...dat tot aceeasi faza...caraiala si atat....ce sa fie?alternatorul dus ?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Daca ai o baterie buna si caraie la pornire,inseamna ca e electromotorul.Depinde ce fel de caraiala face,ori nu are putere sa invarta si face poc,ori e electromotorul dus,caraie din motivele lui.Detaliaza putin problema.
A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani am mentionat mai sus ce mi s'a intamplat,cand dau sa pornesc se aude o tacaiala deasa,initial si eu m'am gandit la electromotor,dar inainte cu 3-4 zile,martorul de la baterie,avea o culoare pala in bord,iar in ziua cu beleaua dupa ce m-a lasat,am pornit-o impinsa si am mers cu ea cca 2 km jum,in fata portii abia ca mai aveam faruri si leduri in bord...mi'a mers pe baterie probabil,de aici am tras eu concluzia ca alternatorul e belit si nici nu mai da inapoi...nu ma pricep prea tare,ca nu am fost patit pana acum...
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Daca se aude un tacanit atunci e releul de la electromotor.Zgomotul e de undeva se sub bord sau din fata volanului?
In cazul asta,baterie de incarcat,verificata,verificata incarcarea si se schimba ce e de schimbat.
Nu ai scris nicaieri ce masina model motor e.
A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani am un golf 3 GTI,a venit cineva la mine,cu baterie puternica power boost scria pe ea...a pornit la sfert!! martorul din bord de la baterie palpaia,iar cand a deconectat bateria lui de pe ea mea...motorul a dat sa moara...a zis ca e de la alternator,ca nu mai incarca....plus ca bateria mi s-a dus ca am mers pe ea ultima oara si probabil oricum ar fi trebuit schimbata in viitorul apropriat,ahh...tzacanitul se aude in fatza...la motor...
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Daca a pornit la sfert si martorul de baterie a ramas aprins,atunci e de la alternator.Pune din nou bateria si verifica cu un voltmetru incarcarea cu si fara consumatori.Se pare ai ai si alternatorul de reparat(sau releul de incarcare sau cablurile,verifica si prinderea la masa) si bateria de schimbat.
A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani am dus-o la doctor :) sper sa mai pot incarca bateria...daca nu,sa o cumpar...va multumesc frumos pt sfaturi !!
A comentat raiciuionutmarius (120 puncte) acum 7 ani Salutare, dețin un Seat Toledo, motorizare 1,9 litri TDI cod motor ALH EURO3
Mașina a cam stat 6 luni cu o baterie nouă ROMBAT de 55Ah
Când am pornit-o pentru prima dată după cele șase luni am pornit-o cu cleștii de transfer de energie, foarte bine a pornit, am făcut un drum de aprox 1000 kilometrii, am zis bun după drumul ăsta nu mai trebuie pusă pe redresor deoarece gândindu-mă ca s-a încărcat de 2 zile mașina nu mai pornește de loc, când dau la automat face țac și se șterg afișajele din bord, astăzi am rămas cu ea în drum la Lunca Banului dar norocul meu a fost că au avut  niște săteni un redresor cu care am încărcat-o cam 1 oră, după încărcare am mers 55Km și când am oprit-o ce să vezi același țac și se șterg afișajele din bord.
În bord mi se aprindea semnul ABS, AIRBAG și FRÂNA DE MÂNĂ, claxonul nu mai funcționa, nici semnalizarea, vitezometrul, turometrul, și cele două indicatoare apă și combustibil se dădeau peste cap sau rămâneau blocate.
SEMNUL CU BATERIA NU S-A APRINS DELOC, deșii când țin o las pe contact el funcționează.
Am încercat și cu altă bateria dar același simptome
Care să fie problema?
A comentat albumircea (100 puncte) acum 7 ani @raiciuionutmarius: aceleasi probleme le am si eu pe fiat bravo diesel 1.6 cu baterie Varta de 54 AH. Mie imi face probleme doar iarna.Ai gasit vreo solutie intre timp?
A comentat CT16AAF (120 puncte) acum 7 ani Salut
deci clar e alternatorul...
A comentat raiciuionutmarius (120 puncte) acum 7 ani Salut @albumircea La mine s-a lăsat cu schimbarea diodelor, adică practic alternatorul consuma curent, tensiunea din baterie se scurgea prin bobinajul alternatorului.
A comentat albumircea (100 puncte) acum 7 ani Salut. @ raiciuionutmarius. Am facut toate masuratorile cu multimetrul si toti parametri sunt ok. Aparent la mine ar fi vorba de baterie subdimensionata. O sa incerc inlocuirea cu ceva mai mare (un 64 Ah sau 70 Ah) si va anunt dupa daca se schimba ceva. Mult succes!
A comentat Dariuslucian (100 puncte) acum 5 ani Salut,am un Seat Ibiza 1.9tdi,130cp,am aceleași probleme cu ea,rămân fără curent mi se aprinde becul de la ABS,Airbag,anti derapaj si frână de mana intermitent si tigaie,am schimbat alternatorul a mers 2 zile si aceeasi problema,mi se aprind becurile in bord,rămân fără servi,si pana la urma se oprește pt k nu mai am curent deloc,am fost la mecanic si mia măsurat încărcarea si zice k alternatorul nu încarcă,dar ma intreb de ce si cu cel vechi a avut aceleași simptome???iar bateria avea 10 11V după ce am rămas fără curent,deci clar nu imi încarcă,dar de ce a apărut aceeasi problema cu alternatorul nou după doar 2 zile???si se aude si un ticait de sub bord cand pun contactul,dk puteți va rog sa ma ajutati k am nevoie de masina,ms.

Alte raspunsuri: (6)

+1 vot
A raspuns BV98ERI (54,990 puncte) acum 11 ani Prima data incarca bine bateria,dupa aceea  vezi si incarcarea.

Comentarii:

A intrebat MarinaCalomfir (140 puncte) acum 8 ani in categoria Motor Cum punem incarcarea la alternator pe direct??
0 voturi
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani tu crezi ca in 5min de functionare se incarca o baterie descarcata? mai ales daca este pe ultimul drum?

Comentarii:

A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani poi eu nu vreau sa incarc bateria,eu pana acum am avut bateria full....azi m'a lasat ceva,nu mai pornea,caraia ca toti dracii...am pornit'o impinsa...apoi...in mers...m'au lasat toate,adica luminile,claxon...si mi s'a mai oprit inca o data la 50 de m de casa...noroc ca eram in mers...
A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani pai si bateria se duce la un moment dat, fara sa dea semne de oboseala, mai ales ca acum este foarte frig. de cat timp ai bateria si ce marca?
A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani am un rombat de 65,o am de 2 ani bateria...frigul nu il iau in calcul...nu ma aflu in tara ! sunt minim 3 grade aici...mie azi imi pornii,la sfert...am oprit'o dupa 5 min...si aia a fost...a inceput povestea mentionata mai sus !!
A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani nasol. daca erai in buc iti recomandam un service bun si ieftin....:(
0 voturi
A raspuns Rocknroll_54 (1,340 puncte) acum 11 ani Salut.    Nu mai porni motorul.   S-ar putea toata ciriiala sa fie direct de la alternator. Daca s-a dus un rulment  pagubele pot fi mari. Adica inlocuirea alternatorului.  Un rulment defect,  (asta ai avut de la inceput si probabil periile de la regulatorul de incarcare  aproape duse)  care se si blocheaza poate sa duca la alte dandanale in afara de ruperea curelei de antrenare.  Daca ai cit de cit idee cum, demonteaza alternatorul si vezi cu minuta ta, se invirte, nu, are joc axul unde este fulia in toata carcasa alternatorului s-au nu.   Abia dupa asta poti sa apelezi la un electrician auto s-au la cineva care are cit de cit mai mult habar de treaba asta. Masina si-a facut datoria, te-a avertizat martorul de la incarcare, tu poate ai zis ca minte... asta e.  Numai bine.

Comentarii:

A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani salut,alternatorul este,a venit cineva la mine si am pus o baterie puternica ( power boost ) ceva de genu...a luat-o la sfert...iar cand a decuplat-o de pe bateria mea...imediat motorul a dat sa moara...nu mai incarca alternatorul si bateria nu mai poate,ca ultima oara am mers pe ea,ca sa pot ajunge acasa !! multumesc pt sfat ! bafta !
A comentat alecspst (890 puncte) acum 11 ani salutare din nou :) eu pe masina am alternator de 70 A , merge sa pun unul mai mare,de 90 A ??? am golf 3 gti 8v
0 voturi
A raspuns Rocknroll_54 (1,340 puncte) acum 11 ani Salut.    Vezi sa calce bine in axa cu cureaua , sa nu deranjeze pe acolo nimic, fulia celui nou sa fie la acelasi diametru cu cea de pe alternatorul-problema.  Daca nu este la acelasi diametru schimba. Pune-i fulia care este pe cel cu probleme.  Daca nu se aseaza bine acolo, daca mai trebuie puse laine, saibe intr-o parte s-au alta, suruburi modificate,  mai bine mai pierzi o zi- doua pina gasesti unul identic cu al tau.  Alternatorul asta nou (90A)  daca-l vei monta acolo, va incarca putin mai repede bateria, datorita rezervei mai mari de putere disponibila.  Tensiunea maxima sa nu depaseasca 14,4V cu motorul pornit si turat  indiferent de alternatorul montat pe masina.  Daca ai acces la dopurile de la elementii bateriei sa controlezi lunar nivelul la electrolit.  Nu lasi nivelul sub 10mm deasupra elementului.  Maxim 20mm deasupra elementului. Completezi numai cu apa distilata. Poti folosi si apa de ploaie pe care o strecori prin tifon.   Asa ca o chestiune generala ,  indiferent cit de desteapta este masina si cit de noua, dupa 2 ani de folosire (nu stationare in garaj) atit alternatorul cit si electromotorul se demonteaza de pe masina si se face un control asupra lor.  Rulmenti spalati, bagat vaselina, bucsi inlocuite, perii si tot ce crezi ca trebuie schimbat.  Asta de regula se face inainte de venirea frigului.  Foarte rar cedeaza pe timpul verii.  Spor la treaba.
0 voturi
A raspuns rykos87 (140 puncte) acum 9 ani Salut. Detin o bora 1.9 din 2000. Am o problema. Pun cablurile pe baterie, porneste, dar dupa ce o opresc, se aude un tacanit undeva de sub bord, in dreptul volanului pentru o perioada de timp, displayul din bord se pierde iar masina nu mai porneste, trebuind sa pun iarasi cablurile pe ea. Care credeti ca este problema?
0 voturi
A raspuns grajdeanuconstantin (140 puncte) acum 7 ani buna am scimbat alternatoru la masina dar imi arata in bord ca bateria e descarcata mi sa prinde becu rosu la baterie bateria e incarcata cum pot controla alternatoru daca incarca