A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
Bujiile se pot verifica prin metoda babeasca,scoti cate una si faci masa pe blocul motor,care se inroseste aia e buna,restul daca nu se incalzesc sau daca au depuneri sunt de schimbat.
Se mai pot verifica cu un multimetru,se scoate cheia din contact,se scoate firul de la bujie si se verifica rezistenta intre electrod si corpul bujiei, 0,6 ohmi.
Releul se verifica in felul urmator:
1.Opresti motorul,temperatura sa fie la 0.(de ex dimineata).
2.Pui voltmetrul intre masa si electrodul bujiei(firul ei trebuie sa ramana legat.
3.Pui contactul pe pozitia 2 si calculezi cat timp am 12v la bujie.Daca nu ai curent deloc la nici una,atunci e releul.
Timpul ar trebui sa fie:
-20C=17sec
-10C=15sec
0=13sec
10C=10sec.
Dupa pornirea motorului,bujiile mai trebuie sa functioneze:
-20C=39sec
-20C=37sec
0C=33sec
10C=12sec.
Senzorul se gaseste pe furtunul care duce apa din bloc la radiator,in parte de jos,deasupra cutiei.E simplu de gasit,iti atasez o poza din autodata.