Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Top utilizatori 30 de zile

Vezi restul topului »

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Am un golf 3, 1.9 tdi de 90cp. problema lui este ca dupa 3000rpm sau dupa 120km/h nu mai trage, ma poate ajuta cineva?

am achizitionat recen un golf 3 cabrio din 97, cu motor de 1.9 tdi de 90cp. problema este ca dupa ce am depasit viteza de 120 km/h cu treapta a 5-a nu mai trage masina, imi da impresia ca nu mai lucreaza turbo. dc o opresc si o repornesc, isi revine dar in momentul in care depasesc 4000rpm cu treptele mici de viteza  si 3000rpm cu treptele 4-5 de viteza se repeta istoria, nu mai trage deloc. a mai intampinat cineva problema, are idee cineva ce ar putea avea masina? uzzy_bogdan este ID-ul meu de mess, oricine ma poate ajuta il rog sa imi lase un msj pe mess chear dc sunt off pt ca de obicei intru seara tarziu. va multumesc anticipat
A intrebat uzzybogdan (220 puncte) acum 7 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

20 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns audi4ever (4,400 puncte) acum 7 ani Cred ca ECU intra in limp mode. De aia merge bine dupa ce opresti si repornesti masina. Iti recomand sa faci o diagnoza sa vezi ce se intampla cu presiunea aerului admis precum si cu controlul presiunii. Teoretic ar putea fi cateva cauze, spre exemplu poate fi si un furtunas de vacuum spart care are legatura cu controlul presiunii furnizate de turbina.

Comentarii:

A comentat EDY_TGX (1,660 puncte) acum 7 ani Daca il repornesti in mers trage mai bine, si eu am patit cu passat de 1.9 tdi
A comentat uzzybogdan (220 puncte) acum 7 ani am facut de 3 ori diagnoza la tester si nu mi-a iesit nik. am verificat furtunasele alea panzate si din ce am vazut eu asa in mare ... par a fi ok.
+1 vot
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 7 ani debitmetru aer. poate gasesti unul la dezmembrari sau la cineva sa testezi

Comentarii:

A comentat uzzybogdan (220 puncte) acum 7 ani am incercat...si nu merge:(
0 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 7 ani Indicat ar fi o diagnoza cum s a spus si mai sus....iar daca nu ai posibilitatea atunci verifica debitmetrul pt. prima data.Adica scoate mufa afara din el si da o tura cu masina,daca trage mai bine atunci de acolo vine problema.Daca trage mai prost cu mufa scoasa atunci debitmetrul e ok.
E posibil sa fie cauza si ce a postat audi4ever.

Comentarii:

A comentat uzzybogdan (220 puncte) acum 7 ani am incercat si cum spui tu. i-am scos mufa de la debitmetru dar nu mai trage deloc. am incercat si cu alt debitmetru de pe alta masina..face la fel. mai cunosc 2 cazuri la un passat si un audi a6 care fac la fel ca si golful meu si nu le-a dat nimeni de cap...nici ca s-au ocupat prea mult de masini, dar ca si idee, nu e a mea singura care face astfel de figuri, dar imi e imposibil sa cred ca nu e nimeni care sa fi intampinat problema asta si sa o si rezolve
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 7 ani Scoate fum negru mult  masina?
0 voturi
A raspuns daviangiurca (13,880 puncte) acum 7 ani mai verifica inca odata furtunele de vacum foarte important ...mai ala de duce la turbo poate sa fie o problema in turbo cu poarta pentru gaze (westgate)
0 voturi
A raspuns CJ 91 NBY (3,650 puncte) acum 7 ani Eventual verifica daca turbina functioneaza corespunzator...sar putea sa fie intepenita paletuta din ea pe inchis si face prea mare presiunea ca in cazul tau e turbina bypass nu cu geometrie.

Comentarii:

A comentat uzzy_bogdan (270 puncte) acum 7 ani posibil sa fie din ce stpui u, mi-a mai spus cineva. verific maine.  si da, e turbina bypass
0 voturi
A raspuns wheelman2009 (10,000 puncte) acum 7 ani primul lucru ar trebuii sa-i faci o diagnoza cu un VAG-COM, oricum cea mai des intalnita problema la ALH-uri cand intra in limp mode, e intepenirea VNT-ului ( pe ALH dupa cum stiti turbina e cu geometrie variabila) deci problema ar putea fi ori de la VNT ori de la actuator ( cel care actioneaza VNT-ul) desi daca spui ca face doar cand treci de o anumita turatie eu merg pe VNT intepenit sau pe cale de intepenire si iti face figuri, oricum ai putea sa verifici cu motorul rece binenteles ( altfel iti arzi mainile ) daca poti sa tragi usor de tija actuatorului.

Comentarii:

A comentat audi4ever (4,400 puncte) acum 7 ani Golf 3 1.9 TDI de 90 cai nu are VNT.
Doar motorul AFN de 110 cai are VNT.
A comentat wheelman2009 (10,000 puncte) acum 7 ani eu iti spun ca are, eu personal am desfacut o turbina cu VNT de pe un ALH de 90 CP aflat pe un Golf 4, turbina fiind originala deci nu se umblase inainte la ea, asa a venit din fabrica, VNT-ul fiind practic blocat, iar dupa ce a fost desfacut si curatat a mers perfect.
0 voturi
A raspuns uzzy_bogdan (270 puncte) acum 7 ani nu sunt foarte sigur dar din cate mi-au zis baietii de la service intr-aadevar turbina mea nu are geometrie iar vnt asta ...nu stiu ce e

Comentarii:

A comentat audi4ever (4,400 puncte) acum 7 ani VNT = Variable Nozzle Turbo (mai pe romaneste geometrie variabila).
A comentat uzzy_bogdan (270 puncte) acum 7 ani ms, dar nu am geometrie la turbo
A comentat uzzy_bogdan (270 puncte) acum 7 ani am verificat si turbo si lucreaza bine, nu e intepenit nik dar cu toate astea ...tot asa imi merge
+1 vot
A raspuns golf3diesel (970 puncte) acum 7 ani Iti spun eu de ce nu trage masina,si eu am intampinat problema asta si am fost disperat pana sa aflu cauza.Trebuie schimbata valva EGR,aceeasi problema am avut-o si eu9aceeasi masina) si imi murea in depasiri dupa 3000 rpm,dadea in nas,ca Daciile vechi.Dupa ce am schimbat valva aia turbina facea suficienta presiune ca sa se tureze iar motorul pana in 4000(+)..
Daca nici dupa ce schimbi aceasta valva nu se rezolva problema inseamna ca e de la turbo..
0 voturi
A raspuns ione90 (140 puncte) acum 7 ani salut si io un golf ca si tine si am avut acceas problema. la mine a fost un furtunas mic care este pe alea doua furtune de la turbo-intercooler si merge undeva in partea inferioara a parbrizului acolo unde se afla filtrul de polen. succes

Comentarii:

A comentat uzzy_bogdan (270 puncte) acum 7 ani nu sunt sigur ca am intercooler insa cu siguranta filtru de polen nu am, pt ca masina nu are nici clima si nici ac.
0 voturi
A raspuns wvirgil (140 puncte) acum 7 ani Am patit si eu la un golf 5 1.9 tdi cu turbo cu geometrie variabila. Singurul lucru care l-am facut a fost sa ies cu ea la drum lung si sa-i dau talpa - turatii peste 4000 rpm si viteza .... cat cuprinde.
Mi-a mai facut o singura data iarna la temp. foarte mici, in rest totul e OK. Deci, din cand in cand, turatii si talpa.
0 voturi
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 7 ani egr infundat si/sau nefunctional.

trebuie dat jos de pe masina si curatat, operatia nu este foarte grea, se poate face si acasa sau costa 50-100lei la service
ps: sa nu mergi subturat cu masina
0 voturi
A raspuns golf3diesel (970 puncte) acum 7 ani EGR-ul SH pe care l-a schimbat mecanicul la care am fost m-a costat 100 RON+montaj..nou era mult prea scump..
Apropos,ai si filtru de polen si intercooler,am aceeasi masina si nici eu nu am A/C.
0 voturi
A raspuns adicosmi (180 puncte) acum 7 ani salut ,am un  golf 4 alh  si am  aceeiasi priblema  in anumite momente nu mai  trage adik  cel mai  des dupa  3000rpm  (mi-o taie) am incercat  sa opresc  mototrul apoi  sa-l  repornesc si merge  pt putin  timp  si  dupa  se repeta  figura ,  acum   2 luni  am  fost  la  cineva care  lucreaza  la  vw  si  mi-a schimbat  actuatorul  turbo, ( al meu  era  terminat  avea  rugina multa  in  el)  mi-a mers foarte  bine   pana  acum.(am facut  chiar chip  tunning)   acum la  fel  se repeta  treaba in  anumite  situati nu mai  trage, (nu merg  cu  ea supturata , chiar  am un  mers sportiv)am pus-o pe tesster  si  nu  da nici o  defectiune,ce pot  sa-i mai  fc?  cineva  mi-a zis  ca  turbina  trebuie  curatata sua in  ce-l mai rau  caz  schimbata, ca  e pe  duca masina  are  deja  280 mii  de km, problema  este  ca  am observat ca imi  face  figuri  doar  atunci  cand  se incalzeste  motorul, cand  e rece  merge  normal,ast  o parere  de a vostra.
0 voturi
A raspuns Zmecherasul (260 puncte) acum 7 ani ai incercat sa vezi daca e de la supape?
+1 vot
A raspuns powerflex (8,090 puncte) acum 6 ani eu zic ca este turbina sau debitmetrul de aer eu am aptit asa la un passat 1,9tdi 1998 dar cand o pornesti tii se tureaza peste 1500 ture poate fi si debitmetrul de aer daca scoate fum turbina....
0 voturi
A raspuns sorincsi (760 puncte) acum 6 ani de la turbo pleaca o electrovalva, vezi ca ea poate taia acceleratia la 3000 rpm, si apoi ca masina sa revina la capacitatea ei se reporneste si merge bine o perioada!
0 voturi
A raspuns alecsb (140 puncte) acum 5 ani aceeasi problema o am si eu la o bora 1.9 TDi 115 CP , doar ca eu pana acum am : schimbat turbo , curatat egr , curatat galerie , verificat toate furtunele de la turbo , egr si asa mai departe dar problema tot mai insista sa apara ? de la ce ar putea fii ?
0 voturi
A raspuns pelicanu400_fix (220 puncte) acum 5 ani am si eu un golf 4 1.9 tdi alh si tot asa nu mai trage la 120 de km si e supapa de la turbo nu mai deschide clapeta cand trebuie,,, aia tr schimbata si costa 300 de lei

Imagini atasate

0 voturi
A raspuns pelicanu400_fix (220 puncte) acum 5 ani am dat azi turbo jos si la_m curatat sa vezi ce trage masina acum.... eu zic sa face_ti si voi la fel
0 voturi
A raspuns Flaviusflavius (140 puncte) acum 2 ani Salut ai rezolvat problema pana la urma?daca primesti mesajul spune mi te rog care a fost problema.