4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > apa in ulei...probleme garni...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Apa in ulei...probleme garnitura chiuloasa????

salut!!

acum  cateva  zile am cand am  verificat uleiul am observat  ca  nivelu  uleiului  a  crescut ( ininte  pe  joja era  la  jumatate  acuma a trecut  de  zona  maxima). de  dimineata  am  verificat  din nou  si la fel,  plus ca  era  foarte  subtire pentru  ca pica de pe  joja. in vasul  de  expansiune  nu  mi s-a  parut a  fi  pete de  ulei  in apa. Imi  puteti spune cam  ce  sa se  fi  stricat la ea,  precizez ca masia e  golf 4  1.6 74kw. Ar  mai fi inca  o  problema :porneste  f  greu  indiferent ca   motorul  e  rece  sau  cald,  ca e  la proma pornire in  acea zi  sau la  a  10-a. pana cu accelerez  nu  porneste insa  o  ia de la prima cheie. va multumesc si astept pareri in  legatura cu  uleiul .
A intrebat nicolaemihai (2,520 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

2 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Simptomele sunt de garnitura de chiuloasa arsa sau ciupita,ca sa te convingi masoara si tu compresia(spune un cod motor,sunt 4 motoare de 74kw,nu iti pot spune fix cat ar trebui sa ai).
Pai daca masina nu are compresie buna cum crezi ca mai porneste normal?

Comentarii:

A comentat nicolaemihai (2,520 puncte) acum 11 ani cod motor  APF.  problema  asta  a  aparut  dupa ce  am  reparat  ecu  (nu  mai  pornea  deloc, insa  de  vina erau  cablurile  care  intra in  ecu).  odata  cu  schimbarea  garniturii  trebuie sa  schimb si uleiul?? merci  mult pt  ajutor.
A comentat obi1 (3,080 puncte) acum 11 ani salut.
parerea mea in legatura cu pornitul ar fi legate de electronica masinii *clapeta de acceleratie defecta.
sansele ca sa intre apa in ulei sunt f mici, chiar daca e garnitura de chiuloasa arsa, ciupita,s sau chiar o fisura a chiuloasei.
presiunea uleiului este mai mare ca a apei, asa ca uleiul intra in apa. poti sa ai masori compresia ca nu are nici o legatura cu cele discutate, daca scapa compresia in apa iti spargea furtunele, sau in ulei iti sarea epuratorul.. la motorul pe benzina e simplu are benzina, aier, scinteie trebuie sa porneasca si cu o compresie de 40% din cit ar fi normal, ( o sa aiba un randament si o putere mai slaba,  consum mai mare de carburant), masina ta porneste greu ca debitul de benzina nu este corelat cu debitul de aer si temperatura motorului.
poti face insa niste teste babesti
1 scoti busonul de la ulei si te uiti pe el, daca ai avea apa in ulei, ar trebui sa gasesti ca o vasilina de culoarea untului. lafel ca si uleiul de be joja, ar trebui sa fie cafea cu lapte
2 daca uleiul ti se pare ca arata normal, dar nivelul lui este crescut, vezi daca miroase a benzina, sau chiar poti da foc cu bricheta la joja sa vezi daca arde, iar in cazul acesta ai benzina in ulei, si nu apa. chiar sunt curios ce si cum, verifica si da un semn
A comentat nicolaemihai (2,520 puncte) acum 11 ani merci  mult obi1  pt  raspuns. maine am sa verific  faza  cu  capacul  de la ulei  si joja. dupa  ce am luat-o  din service am  vazut  o  schimbare  la  acceleratie.  de exemplu azi  apasam pe acceleratie  si  tineam  constant  piciorul  pe ea  insa turatia  varia  sau  cadea  de  tot  la relanti.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @obi1:Daca e benzina in ulei pe unde ajuge?Singura solutie sunt segmenti?Daca segmentii sunt consumati cine mai face compresie?
@mihai:Daca tu ai acceleratia apasata si iti cade la relanti(sub 1000 de ture) atunci verifica pedala de acceleratie(cu un multimetru).Si daca ai combustibil in ulei,asa cum a zis obi1,inseamna scapari de compresie(singura cale combustibil nears in ulei sunt segmentii)si tot un test de compresie iti va spune.compresia trebuie sa fie intre 7.5 bar si 13 bar.Ce rulaj are masina?
A comentat nicolaemihai (2,520 puncte) acum 11 ani masina  are  167000 de km  insa nu  prea  sunt  sigur de  ei. oricum maine am sa  verific  cele  spuse  de  obi 1 si  am  sa  revin  cu  informatii. este  ciudat  ca  nu  porneste fara  sa apas  pedala  de acceleratie,  asta dupa ce  am  reparat  ecu si  schimbat cablurile (inainte  pornea  la  sfert  sau  deloc). merci  mult  de  informatii.  o  seara placuta!!!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Masina fara sa apesi pedala de acceleratie nu porneste?Adica nu invarte sau nu porneste motorul?
Verifica si switch pedala acceleratie,eventual daca e mufa buna si nu e oxidata(daca a fost schimbata).
A comentat nicolaemihai (2,520 puncte) acum 11 ani motorul invarte  insa  nu  porneste.  folosesc  acceleratia  ca pe  o manivela (apasand mereu pe  ia  creste  turatia  motorului si porneste) e  ca  si cum as  pompa  benzina, altfel nu  am nici  o sansa  sa  porneasca. Acel  switch pe unde  este amplasat  ?? multumesc!!!
A comentat obi1 (3,080 puncte) acum 11 ani da, ai  dreptate, pe linga segmenti intra benzina in ulei, dar doua motoare pe benzina, unul nou si unul cu uzura de 40% pornesc aproape lafel daca sistemul de injectie este perfect functionabil.
intradevar cel care are compresia mai slaba nu mai are aceiasi putere, consumul de carburant este marit, etc, dar daca vorbim strict de pornire, si ne referim la cazul descris mai sus. parerea mea aceasta este.
A comentat nicolaemihai (2,520 puncte) acum 11 ani salut!
azi  am plimbat ceva  masina si  am  verificat cele  spuse  de  obi1: 1. am  vreificat daca  exista  ulei  in  vasul  de  expansiune si nu e nici  urma de  ulei (am  bagat  degetu  in  borcan  si  am  bgat  si  un carton  si nu pare  a  fi  ulei in  apa) doar ca apa e  cam maronie. 2. am  desfacut capacul unde se  baga  ulei  si nu  era  spuma din  aia  alba,  doar  putina  apa  curgea   de pe el (probabil condens) si la joja m-am  uitat  insa deocamdata  nici  o  schimbare( nu miroase  a  benzina,  doar  a  ulei  ars..) s-ar putea  ca  garnitura de  chiuloasa  sa  o sterg  de pe lista. ceea  ce  am mai  observat  este  faptul  ca  imi  consuma mai mult  + ca nu  mai  are  aceeasi putere(nici  sprint  nici  viteza) asta poate  tot  din  cauza  compresiei  nu???? saptamana asta  am  sa ma duc  sa  verific  compresia si  am  sa  revin  cu  informatii.  merci  baieti  de  ajutor!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Pai daca nu e apa in ulei si nici ulei in apa,atunci ramane sa verifici segmenti(test de compresie) si sa vezi daca e de acolo.
Switch-ul este pedala in sine,tu apesi pe o parghie si misti in corpul pedalei un potentiometric electric.Daca acesta are probleme,se masaora la mufa cu un multimetru rezistenta.
–2 voturi
A raspuns bogdan02 (3,350 puncte) acum 11 ani In vasul de axpasiune daca nu ti s-a parut a fi pete de ulei Trebuia sa te uiti ce cantitate de apa ai? Daca ai mai putina atunci te poti gandi ca iti intra apa in ulei Si mai depinde si ce fel de ulei ai pus in masina:-??  

 Exista doua tipuri de ulei cand ma refer la vascozitate si  temperatura de utilizare: mono-grade si multi-grade. Pentru masinile moderne nici nu se pune problema utilizarii uleiurilor mono-grade, deoarece acestea au un interval foarte mic de temperatura in care vascozitatea este optima.

Uleiurile multi-grade sunt marcate astfel: AW-B, unde A si B sunt grade (spre exemplu: 5W-30 sau 10W-40). Primul grad (A) urmat de W (winter = iarna) se refera la vascozitatea uleiului la rece (iarna cu motorul rece) in timp ce al doilea grad (B), dupa cratima, indica vascozitatea uleiului la cald (vara cu motorul cald).

Exista 6 indici de iarna: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W (unde 0W este cel mai subtire)  si 5 indici de vara: 20, 30, 40, 50, 60.

Este recomandat sa se aleaga un ulei cat mai subtire iarna si cat mai gros vara. Nu este recomandata utilizarea uleiului cu gradul AW peste 20W (vascozitatea optima peste -9 grade Celsius) pe timp de iarna sau a uleiului cu gradul B sub 30 (vascozitatea optima pana la 32 de grade Celsius) pe timp de vara.

In concluzie Iarna daca ai uleiul mai gros la masina il arunca pe unde gaseste punctul slab .De recomandat as spune sa ii pui ulei potrivit anotimpului

Comentarii:

A comentat obi1 (3,080 puncte) acum 11 ani este f bun comentariul, numai sa nu uitam de specificatiile constructorului, si nr de km ai masinii