A raspuns
bogdan02
(3,350 puncte)
acum 12 ani
In vasul de axpasiune daca nu ti s-a parut a fi pete de ulei Trebuia sa te uiti ce cantitate de apa ai? Daca ai mai putina atunci te poti gandi ca iti intra apa in ulei Si mai depinde si ce fel de ulei ai pus in masina:-??
Exista doua tipuri de ulei cand ma refer la vascozitate si temperatura de utilizare: mono-grade si multi-grade. Pentru masinile moderne nici nu se pune problema utilizarii uleiurilor mono-grade, deoarece acestea au un interval foarte mic de temperatura in care vascozitatea este optima.
Uleiurile multi-grade sunt marcate astfel: AW-B, unde A si B sunt grade (spre exemplu: 5W-30 sau 10W-40). Primul grad (A) urmat de W (winter = iarna) se refera la vascozitatea uleiului la rece (iarna cu motorul rece) in timp ce al doilea grad (B), dupa cratima, indica vascozitatea uleiului la cald (vara cu motorul cald).
Exista 6 indici de iarna: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W (unde 0W este cel mai subtire) si 5 indici de vara: 20, 30, 40, 50, 60.
Este recomandat sa se aleaga un ulei cat mai subtire iarna si cat mai gros vara. Nu este recomandata utilizarea uleiului cu gradul AW peste 20W (vascozitatea optima peste -9 grade Celsius) pe timp de iarna sau a uleiului cu gradul B sub 30 (vascozitatea optima pana la 32 de grade Celsius) pe timp de vara.
In concluzie Iarna daca ai uleiul mai gros la masina il arunca pe unde gaseste punctul slab .De recomandat as spune sa ii pui ulei potrivit anotimpului