4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > As dori sa stiu si eu care ar ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

As dori sa stiu si eu care ar fi cauzele generale care duc la stricatul volantei?

Ma intereseaza acest lucru pentru a sti daca se poate preveni stricatul volantei sau cand e sa cada, cade.
A intrebat alex3aru (300 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

2 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns stefanST (19,540 puncte) acum 11 ani Salut! In afara de faptul ca o volanta bimasica are o viata mai scurta fata de o volanta normala, principalul vinovat in distrugerea ei este soferul.
Cu cat ai un stil de mers mai sportiv, plecat cu scartait de pe loc, frane de motor violente, folosirea incorecta a ambreiajului etc, cu atat mai repede scoti bani din buzunar pentru reparatii( deloc ieftine pentru volante bimasice.)
Bineinteles ca volanta poate sa nu fie de calitate si sa nu te tina foarte mult dar astfel de cazuri sunt mai rare, dupa cum ti-am spus principalul responsabil de durata de viata a unei piese/masini esti tu.
Sanatate.

Comentarii:

A comentat alex3aru (300 puncte) acum 11 ani Salutare!Multumesc foarte mult pentru lamurire!o seara faina sa ai!
A comentat stefanST (19,540 puncte) acum 11 ani Nu ai pentru ce.
0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
De ce se strica,a spus colegul mai sus.Cum poti preveni:
1.Condu cum trebuie,adica stai cu piciorul pe ambreiaj cat e nevoie si cand e nevoie.Exclus semafor cu masina in viteza.
2.Evita plecatul cu scart sau accelerarile cu motorul semi-ambreiat.
3.Simptome cand e sa cade cade,ma refer la cea bi-masica:Vibratii la plecare de pe loc,la o anumita turatie in mers sau chiar la relanti.Daca se intampla in paralel cu ambreiajul,atunci in plus vei avea intratul greu in treptele 1 si R,in cauzir rare chiar si 2,accelerare cu crestera vitezei intarzaiata si implicit un consum mai mare.

Comentarii:

A comentat alex3aru (300 puncte) acum 11 ani Atunci inseamna ca pot sta linistit deoarece nu sunt genul sa faca cele scrise mai sus.multumesc si tie pentru lamuriri!apropo de stat la semafor, masina mea e automata, cum ar fi mai ok sa stau cu ea la semafor, in D sau sa o trec pe N?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Pai ce masina model motor e?
La automate nu trebuie sa iti faci deloc griji,nu ai practic un ambreiaj cu disc(sau dupa caz volanta bimasica) ca la transmisii manuale.
Ai un hidrotransformator pe baza de ulei,e cu totul alta treaba.Ambreiajele(sau ambreiajul) vin(sau vine) comandat automat,de toate astea se ocupa partea electronica a cutiei.
Poti sa stai linistit in D,diferenta dintr N si D nu are treaba cu uzura ambreiajului,singura diferenta e ca in modul D cutia are deja preselectata treapta 1(rareori 2) si in N nu e nici una preselectata.Deci poti sta in D linistit.
A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 11 ani cu ocazia asta intreb si eu tot despre volanta, la astra g diesel se poate pune doar volanta care cost in jur de 2500 ron sau se potriveste si simpla. mi-a spus un prieten ca a pus la un golf 4 diesel volanta simpla ca era mai ieftina, care nu mai face nu stiu ce in ea. stiti cumva depre ce e vb si daca merge si la astra?
A comentat alex3aru (300 puncte) acum 11 ani Masina este un 525d din 2001, deci sa inteleg ca pot sta linistit dpdv a volantei si ca pot sta fara probleme in D la semafor fara sa stau cu frica, ca ar putea sa se strice ceva?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @manyx:Despre ce motor e vorba?Modificarea se face la unele masini din simplul motiv economic,se pune volanta si ambreiaj normal.Despre ce motor e vorba?
@alex:Poti sta linistit cu masina in pozitia D,fara sa iti faci probleme legate de embreiaj,volanta etc.
A comentat alex3aru (300 puncte) acum 11 ani Multumesc frumos pentru timpul acordat si lamurire:)o seara cat mai frumoasa!
A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 11 ani astra g 1,7 dti 2001 modelul cutiei nu il cunosc stiu decat ca ambreiajul este hidraulic sau cel putin rulmentul de presiune
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani la astra g 1.7 nu prea pica ambreiajul, nu au aceasta problema, stiu masini cu 360k, 280k si 240k si toate au ambreiajele originale, fara interventii.
daca nu sti sa il folosesi bineinteles ca pica
respecta acele reguli mentionate mai sus si nu o sa ai probleme.
A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 11 ani eu am cumparat masina cu cv probleme la ambreiaj l-am schimbat dar acum vad ca face figuri iar si cred ca cere sa fie schimbat cu tot cu volanta. si crede-ma ca nu sti cu cine vorbesti. nu ma dau sofer dar stiu ce inseamna ambreiajul si cum se foloseste, nu am tinut niciodata la nimic cum am tinut la ambreiaj la o masina. numai ca nu am avut noroc