4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Care sunt timpii corecti pentr...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Care sunt timpii corecti pentru operatiune in service?

Salutare tuturor!

Intrebarea mea este,diversele softuri din domeniul auto prevad si un timp de lucru pentru o operatiune de in locuire a unei piese.

De ex. pentru o distributie am gasit 1,6 ore.Daca intr-un service presupunem ca persoana care se ocupa de masina se descurca cu mecanica si nu cauta pe aici pe dincolo,acel timp se refera doar la manopera de schibmare cu demontat-schimbat-montat sau si la timpul necesarii diagnosticarii problemei?

Adica sa spunem ca zgmotul este unul de curea,nu se stie daca sunt accesoriile sau distribuitia.Acest timp,eu banuiesc ca nu este inclus in timpul de manopera,este vreun criteriu in functie de timpul pentru manopera si timpul diagnosticarii?

Intrebarea 2,o sa o pun tot aici ca sa nu umplu site-ul de intrebari:

La o remorca home-made,fara instalatie electrica si fara sistem de franare,cum se face instalatia electrica.

Adica se monteaza cele necesare(lumini de numar,stopuri) se trag firele pana la protap si legatura cu masina(sau un utilaj de ex) care o trage,cum se fac.Masina nu are sistem electric prevazut pentru remorca.Cablajul la masina unde si cum se face?Nu vreau sa ma leg de un stop cu un fir si lipituri,fara improvizatii.

Daca remorca are si sistem de franare,conexiune cu masina trebuie facuta electric?Daca da,unde si de unde trebuiesc legate fire?
A intrebat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

3 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns SWAT1982 (8,870 puncte) acum 11 ani O sa-ti raspund doar pt intrebarea 2.Deci in primul rand trebuie sa faci instalatia electrica la tragatoare...adica mai tragi un set de cabluri,pentru lampile pe care o sa le folosesti la remorca(pozitii,stop frana,semnalizari).Astea de obicei se trag din tabloul de sigurante si se pun la o priza (mama)care o montezi langa carligul unde agati protapul remorcii.Chiar daca are sau nu sistem de franare lumini pentru lampa stop tot o sa trebuiasca sa-i pui tot la fel din tablou.
o varianta mai simpla e sa te inseriezi de la o lampa din spate dar tot la fel cu priza.Nu sa se intample nimic pentru ca nu ai un consum asa mare.
Mai departe la remorca e simplu...folosesti stecherul(tata)si te ramifici,stanga dreapta.
Nu e operatiune grea dar nici usoara...trebuie sa tii cont de cum legi la priza de la masina sa corespunda cu legaturile de la stecher.
Sper ca ai inteles.
o sa-ti trebuiasca o priza auto cu cel putin 5 pini,implicit si stecherul

Comentarii:

A comentat SWAT1982 (8,870 puncte) acum 11 ani Asta iti trebuie pentru tragator   http://www.bestautovest.ro/priza-remorca.html
si asta pentru remorca    http://www.bestautovest.ro/fisa-remorca-1.html

Sau vezi ca acolo pe site sunt instalatii complete pentru romorci,chiar si detasabile...magnetice
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Multumesc de sfat,de inteles am inteles.
In schimb nu sunt lamurit(si nu am gasit pe nicaieri) cum fac conexiunea cu sistemul de franare cu lichid(nu cel inertial,care franeaza remorca automat).Remorca are o pompa electrica si un rezervor de lichid sau cum trebuie sa fac ca atunci cand franez partea tractoare sa franere si remorca?
A comentat SWAT1982 (8,870 puncte) acum 11 ani Deci remorcile cu sistem hidraulic functioneaza pe acelasi principiu cu cel inertial,doar ca se actioneaza pe o pompa hidraulica.Restul iti dai tu seama.In trecut au fost cateva tipuri de remorci care se cuplau la sistemul hidraulic al tractorului,dar nu au dat randament,ramanand cele de mai sus.
Daca mai ai intrebari...te rog
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Acum am inteles.Multumesc mult pentru timp si raspunsuri.Problema e ca un amic a facut o remorca home made,vrea sa o foloseasca si tatal sau pentru mers in afara soselei si el pentru mers pe sosea.Pentru sosea ii trebuie numar,lumini etc.Chestia cu frana chiar nu o stiam,si acum nu stiu cum o sa se decida,ii pune si sistem de franare sau o lasa asa,eu am de facut doar partea electrica.
A comentat SWAT1982 (8,870 puncte) acum 11 ani Vezi tu ca asta e o problema mai delicata...in primul rand nu o sa io omologheze nimeni.Acum si sistemele de franare sunt pentru categorii de tonaj...Sunt o groaza de chestii...lungimea protapului,raza de bracare,lungimea totala,greutate,lungime,inaltimea sasiului,protectii antibiciclisti...sunt enorm de multe...sistemul electric sa zicem ca ramane la urma...
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @swat:Nu ii trebuie o asa zisa omologare pana la ultimul parametru.Aici am vazut 80% din remorci mici fara lumini si nici urma de lumini,in cel mai fericit caz un ochi de pisica.
Eu o sa ii fac partea electrica(stopuri si lumini de frana),mai pun un ochi de pisica pentru remorci pe colturi si asta basta.Decat sa il opreasca sa o confiste,mai bine nu se ia nimeni de el.Numarul vine de la primarie,deci la fel nimeni nu se uita la utilaj.
Remorca va avea in jur de o tona,si decizia  cu sistem de franare sau nu(rotile vin cu tamburi si axa comuna,sunt luate de la nu stiu ce masina),as mai avea de rezolvat doar cu un mic piston central si 2 conducte.O foloseste foarte putin pe drum public,de aia nu o mai omologheaza cap-coada.Problema e daca masina lui va trage remorca si va mai tine si frana(a4 din 95,1.9 tdi),apoi daca va mai sta pe roti la curbe.Multumesc f mult de sfaturi si idei.O seara buna.
A comentat SWAT1982 (8,870 puncte) acum 11 ani Cu placere.Oricand,daca ai intrebari iti pot raspunde.Va descurcati voi...sunteti oameni mari.
+1 vot
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani timpii de service nu corespund cu realitatea:(
este posibil ca pt o distributie sa ti se factureze 1.6ore , dar defapt distributia se poate schimba in 30minute.
cam asa se lucreaza, din pacate!

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @kenel:Depinde in cele din urma si de mecanic cum se descurca.Discutam cu o cunostinta(lucreaza in service ford) de schimbul de discuri si placute,si el zicea ca majoritatea care lucreaza cu el depasesc cu mult timpul recomandat.
Inca nu sunt lamurit,in cazul in care as lucra in reprezentanta,sa zicem ca e o masina cu un oarecare zgomot.Ok.Desfac de unde cred si atunci imi dau seama ca era din alta parte.In acel moment,desfac si partea care intradevar are probleme,dar timpul mu trece.Apare ceea ce fac doar timpul cat am schimbat sau desfacut piesa care avea intradevar probleme,dar cat am desfacut prima piesa(e necesar de timp si pentru asta) sau altfel spus,daca eu desfac 2 3 piese pana aflu care e cel cu problema,timpul 'pierdut' in incercarea de a afla unde sunt problemele,este timp pierdut pentru mine ca angajat al serviceului si pentru service,sau e catalogat drept timp necesar pentru diagnosticarea problemei?
Multumesc mult de sfat.
+1 vot
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani constatarea se plateste separat, eventual la pachet cu  manopera
timpul de lucru este practic manopera pe ora.nu are legatura cu constatarea.
de obicei la reprezentanta cand mergi cu o problema la masina sii ii explici mecanicului el iti spune direct(fara teste) cam ce are masina.problemele sunt cele uzuale.
daca iti scartaie cureaua de la distributie, omul acolo actioneaza, dar daca nu este problema de la distributie nu o sa te taxeze pt manopera distributiei, doar pt constatare.

eu la reprezentanta, recunosc ca nu am fost decat la skoda si seat(aici faceau toate masinile grupului VAG)cand am fost le-am, zis simptomele si mecanicii au stiu de fiecare data exact unde este problema.

am mai fost odata la ford si la fel au remediat situatia instant, doar din simptomele spune de mine.
bineinteles ca au pus testere si etc, dar de regula problemele sunt uzuale si mecanicii stiu 99% din prima problema.

ps: niciodata nu am avut probleme in motor

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Multumesc mult de raspuns.Si ai dreptate,80% din rezolvarea problemei o spune clientul in timp de detaliaza problema.