4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > De ce nu porneste dimineata de...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

De ce nu porneste dimineata decat la doua cheie?

Buna! Am un Vw Lupo, 2001, motor 1.0, euro 4... Am insa o problema la el: dimineata nu porneste decat la a doua cheie, si de asemenea face si cand sta nepornita mai mult de 6-7 ore. Parca nu ar primi suficienta benzina, caci invarte bine dar nu are acea putere de a porni. I s-a pus si o supapa de retinere, insa tot asa. De credeti ca ar putea fi?

Imagini atasate

A intrebat noemy22 (250 puncte) acum 12 ani in categoria Motor

4 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
Daca nu sunt si alte simptome in afara de cele mentionate de tine,ai undeva pe circuitul de alimentare cu benzina o problema,se dezamorseaza si cere sa invarti de mai multe ori motorul pana isi revine.
Pompa e in parametri?Cand pornesti invarti de cheie imediat pana in poz 3 sau astepti sa se stinga si martorii din bord?
Mai poate fi si senzorul de volanta pe duca,dar acesta incepe sa functioneze cu intermitenta,nu in acelasi timp si in aceleasi situatii.

Comentarii:

A comentat noemy22 (250 puncte) acum 12 ani Din cate stiu eu, daca atunci cand deschizi usa masinii sau cand pui contactul auzi un mic sunet inseamna ca pompa e ok, la mn se aude acest sunet de vreo 2 secunde... de obicei, nu invart cheia pana in pozitia 3, ci dupa ce pun contactul astept sa se stinga martorii de la bord, mi se pare k asa ar fi mai ok pt ea.  
Deci pompa nu stiu daca ar fi...
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani

editat de stefan.angelo acum 12 ani

:))))))Cand deschizi portiera porneste pompa?Nici la avioane nu porneste cand intra pilotul in cabina.Deci pompa incepe sa faca presiune in momentul in care pui contactul in pozitia 2,de acolo ajunge comanda la un releu care la randul lui da semnal la pompa.
Tie ti se dezamorseaza circuitul de alimentare,de aceea ai problema.Iti scade presiunea pe circuit cat timp nu merge pompa.Aici sunt multe cauze,legaturile intre conducte,oringuri,legatura intre rampa de injectie si conducta,practic orice punct de imbinare de la iesirea din pompa si pana la injectoare.
Supapa de unisens unde este montata?
A comentat noemy22 (250 puncte) acum 12 ani serios, chiar pe net am citit despre legatura dintre usa si pompa... deci, in primul rand eu sunt fata si nu ma pricep la mecanica masinii, acea supapa mi-a fost pusa pe acel furtun care duce benzina, nu stiu cum se numeste... Deci nu stiu de ce anume sa ma apuc daca sunt atatea posibilitati :))
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani @noemy:Nu sunt asa multe de verificat.
1.Cand ajungi la masina,pompa nu are nici o treaba,ea nici nu stie daca esti in masina sau nu.Cand trebuie sa pornesti,ai 4 pozitii la cheie.Prima e cheia la rece,pozitia de introducere.Apoi ai pozitia 1,cand se aprind martori de bord(baterie si ulei).Apoi aia  doua pozitie,unde se aprinde tot bordul,urmand ca dupa legaturile cu ecu sa se stinga in mare parte.Cand ajungi cu cheia in pozitia 2,unde e indicat sa o tii pana se sting toti martorii,(ramane doar uleiul si bateria),in acest timp trebuie sa auzi un releu sub volan,spre compartimentul motor care face tzic tzac,apoi auzi sub bancheta din spate ca un bazait cateva secunde.Apoi muti cheia in ultima pozitie,cand incepe sa invarta motorul.
Ce trebuie sa verifici:
1.daca se aude tic tac si daca se aude pompa imediat ce ajungi in pozitia 2.
2.Intreaba mecanicul sau pe cine a facut montajul supapei(se numeste supapa unisens,se monteaza pe furtunul care duce benzina de la pompa spre filtru numit si tur,cu rolul de a nu lasa combustibilul sa se intoarca in rezervor.
3.Ai umblat recent la filtu?eventual ai schimbat filtrul de benzina?
4.Daca 3 e afirmativ,verifica furtunele de la filtru(in denumire e unul si acelasi,turul,dar ar 2 capete intrare si iesire,verifica ca pe langa mufa care o are trebuie sa aiba si garnituri de cauciuc.
Dupa toate verificarile astea,ramane de verificat unde intra furtunul de tur(cel cu supapa) in rampa de injectoare,vezi daca nu a fost umblat recent si daca e izolat bine.
PRoblema ta se imparte in 2 parti:alimentarea electrica defectuasa a pompei,adica releul nu da curent destul si pompa nu face presiune cat ar trebui pentru pornire sau cea mai plauzibila,undeva a fost umblat la circuitul de alimentare,nu este etansat bine si in timp se dezamorseaza,adica pierde presiunea necesara.
Ai vreun martor aprins prin bord?
A comentat noemy22 (250 puncte) acum 12 ani 1. Da, asa este cum spui tu, se aude acel tic-tac si la fel si sunetul pompei la pozitia a doua
2. Da, acea supapa a fost montata pe furtunul care duce benzina de la pompa spre filtru numit si tur,cu rolul de a nu lasa combustibilul sa se intoarca in rezervor.
3. La filtru nu s-a umblat, nici nu s-a verificat. Oare s-ar putea face acest lucru acasa sau doar la mecanic?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
Acasa poti incerca sa schimbi fitrul,vezi ce se schimba dupa aia,daca se rezolva problema(cum am mai spus poate fi de la imbinarile filtru-conducte.
In general,in cazul problemelor de genul,depanarea e foarte grea,nu exista nici un indiciu se acolo scapa presiune sau aici nu e imbinat bine.
P.s.Ai luat pe sub masina un damb o piatra sau o bordura mai mare?MA refer daca ai auzit vreun zgomot in interior?
A comentat noemy22 (250 puncte) acum 12 ani DAAA! aceasta este o alta problema, nu stiu de la ce, parca atunci cand am cumparat-o nu era asa, am un sunet la ea ca si cum ar fi sparta toba dar nu este, cred ca catalizatorul de sub ea e scos de la loc, caci de acolo se aude sunetul. in acest caz crde ca ar trebui schimbat catalizatorul respectiv http://www.google.ro/imgres?q=catalizator+vw&num=10&hl=ro&newwindow=1&tbm=isch&tbnid=_HDJSZMMsE0XeM:&imgrefurl=http://www.pieseauto.ro/catalizator-auto/vw/passat/vand-catalizator-vw-877876828.html&docid=a5mTRHAaLVKklM&imgurl=http://www.pieseauto.ro/poze/vand-catalizator-vw/vand-catalizator-vw-ae17bff183c005f5d-800-600-1-95-1.jpg&w=756&h=600&ei=29ibUN3aE4zptQa0tIH4Cg&zoom=1&iact=hc&vpx=532&vpy=115&dur=1722&hovh=200&hovw=252&tx=213&ty=153&sig=109381438699330298144&page=1&tbnh=142&tbnw=199&start=0&ndsp=12&ved=1t:429,r:2,s:0,i:72&biw=1024&bih=608    acesta din poza de mai sus, acel tub mai alb e dus cred.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani @noemy:
Salut din nou!
Catalizatorul spart inseamna ca ai urcat cu masina pe stalp.
Ce e stricat la masina ta e racord flexibil catalizator,daca e sigur ca zgomotul e ca de toba sparta dar se aude infundat.
A comentat alexandru.paunvatavu (140 puncte) acum 11 ani in legatura cu deschisul usii si porneste pompa de benzina...este adevarat,am aceiasi problema cu pornirea,s-au schimbat toate s-a montat supapa de sens pe tur spre rampa de injectoare,filtru schimbat. Posibila cauza: pompa imbatranita si nu mai face 3 bari presiune,posibil releu,sau conducta tur infundata.
+1 vot
A raspuns Clark Kent (10,940 puncte) acum 12 ani verifica filtrul de benzina.
+1 vot
A raspuns bc-16-xox (20,030 puncte) acum 12 ani cum au zis si colegii posibil filtru de benzina infundat
0 voturi
A raspuns alexandru.paunvatavu (140 puncte) acum 11 ani in legatura cu deschisul usii si porneste pompa de benzina...este adevarat,am aceiasi problema cu pornirea,s-au schimbat toate s-a montat supapa de sens pe tur spre rampa de injectoare,filtru schimbat. Posibila cauza: pompa imbatranita si nu mai face 3 bari presiune,posibil releu,sau conducta tur infundata.